Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Skuteczność Google AdWords zależy od branży

Google AdWords z pewnością jest jednym ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać, że branża branży nierówna, dlatego nie wszędzie prowadzenie kampanii zakończy się podobnymi rezultatami.

W dyskusji nad skutecznością kampanii Google AdWords zapominamy czasem, że dużo zależy od branży, w której działa dana firma. W niektórych przypadkach duże znaczenie może też mieć np. pozycjonowanie, mimo, że jego rola w ostatnich latach mocno się zmniejszyła. Dlatego przed ewentualnym rozpoczęciem prowadzenia kampanii AdWords, warto się zastanowić, jaki sposób dotarcia do klienta będzie najskuteczniejszy i będzie się bardziej firmie opłacał.

Google AdWors dla firm usługowych

Google AdWords może być dobrym rozwiązaniem dla firm, które świadczą takie usługi, których użytkownik raczej nie wykona samodzielnie i po prostu szuka firmy, która się zajmie problemem. Dobrym przykładem są tutaj gabinety lekarskie czy stomatologiczne. Klienci, czyli potencjalni pacjenci gabinetu, szukają często rozwiązania konkretnego problemu, np. do wyszukiwarki Google wpisują hasło „leczenie kanałowe zębów pod mikroskopem”. W takim wypadku najlepiej od razu zaproponować swoje usługi dzięki reklamom tekstowym Google AdWords - można tutaj przygotować komunikat dostosowany pod to zapytanie. Pod reklamami znajdą się bowiem wyniki organiczne, a wśród nich mogą się znaleźć różne witryny - nie tylko strony gabinetów stomatologicznych, ale i np. linki do portali o tematyce zdrowotnej czy do forów internetowych. W takim wypadku, gdy internauta będzie od razu widział informację dostosowaną do jego potrzeb i oczekiwań, z dużym prawdopodobieństwem kliknie w reklamę.

Google AdWords dla sklepów internetowych

Google AdWords to także idealne narzędzie wspomagające prowadzenie sklepu internetowego i dobre miejsce jego oferty. Jeśli internauta szuka konkretnego produktu i wpisze jego nazwę do wyszukiwarki, jako pierwsze opublikowane zostaną wyniki Google Shopping (Google Zakupy to jeden z typów kampanii Google AdWords). W takim wypadku widoczne będzie nie tylko nazwa produktu czy jego zdjęcie, ale i cena. Najprawdopodobniej więc internauta kliknie od razu w cenę najniższą, nie szukając już innych wyników. 

Kampanię Google AdWords można zastosować także w przypadku, gdy użytkownik do pola wyszukiwarki nie wpisze konkretnej nazwy produktu, tylko np. kategorię lub ogólne hasło. Jeśli wśród płatnych wyników znajdą się reklamy z dodatkowymi zachętami (np. „rabat 20%” czy „darmowa wysyłka”), to internauta raczej kliknie w reklamę i nie będzie przewijał w dół, by szukać wśród wyników organicznych.

W jakich branżach pozycjonowanie ma znaczenie?

Istnieje kilka przykładów działalności, dla których pozycjonowanie strony internetowej ma duże znaczenie. Tak jest w przypadku, gdy model biznesowy jest mocno oparty na poradach, prowadzeniu bloga, itp. Tak może się stać w przypadku, gdy firma np. oferuje płatne narzędzie on-line, do którego dostęp jest płatny. Wpisy na blogu dotyczą więc konkretnego problemu, a na końcu można znaleźć dopisek o możliwości rozwiązania problemu dzięki ofercie firmy. Takim przykładem może być program do księgowania inFakt, skierowany do drobnych przedsiębiorców, którzy samodzielnie prowadzą swoją księgowość. Prócz wygodnej w użyciu aplikacji, na stronie można znaleźć także bloga z poradami z zakresu księgowości - skorzystać z nich mogą nie tylko przedsiębiorcy, ale i również księgowi. Dzięki temu, jeśli ktoś szuka rozwiązania konkretnego problemu z zakresu księgowości, ma dużą szansę na trafienie ostatecznie na stronę aplikacji, ponieważ wśród wyników wyszukiwania znajdzie link do konkretnego wpisu na blogu.

Podsumowanie 

Google AdWords z pewnością jest jednym ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów, jednak branża branży nierówna. Dlatego nie wszędzie prowadzenie kampanii zakończy się podobnymi rezultatami. przed ewentualnym rozpoczęciem prowadzenia kampanii AdWords, warto się więc zastanowić, jaki sposób dotarcia do klienta będzie najskuteczniejszy i będzie się bardziej firmie opłacał.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.