Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

5 elementów skutecznej kampanii Google AdWords

Przy planowaniu i optymalizacji kampanii Google AdWords trzeba znaleźć swój sposób na odniesienie sukcesu, a nie kopiować rozwiązania innych reklamodawców.

W przypadku prowadzenia działań marketingowych – w tym kampanii Google AdWords – małe i średnie przedsiębiorstwa powinny koncentrować się na skutecznym i niemalże natychmiastowym pozyskiwaniu klientów, a każda wydana złotówka wydana na marketing powinna być mierzona i powinna zwrócić się w postaci przychodów.

Tymczasem wielu właścicieli firm popełnia strategiczny błąd – patrzą w kierunku dużych przedsiębiorstw i próbują kopiować rozwiązania, które sprawdzają się na międzynarodowym rynku. Przy planowaniu i optymalizacji kampanii Google AdWords trzeba znaleźć swój sposób na odniesienie sukcesu, a nie wzorować się na innych reklamodawcach. Aby tak się stało, należy przeanalizować pięć elementów skutecznej kampanii Google AdWords, dzięki którym możliwe będzie zwiększenie liczby klientów: odpowiednia prezentacja oferty, zakomunikowanie, co klient ma zrobić, mierzenie wyników działań promocyjnych, budowanie świadomości marki poprzez działania niegenerujące kosztów oraz dopracowanie odpowiedniego przekazu.

Odpowiednia prezentacja oferty 

Promowana w Google AdWords oferta powinna być odpowiednio zaprezentowana w działaniach prowadzonych w ramach kampanii oraz na stronie internetowej – tylko w ten sposób można pozyskać nowych klientów. Jeśli na stronie nie zostanie ona odpowiednio przygotowana, firma zbuduje wśród odbiorców raczej świadomość matki, a to w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw proces trudny, czasochłonny i kosztochłonny. Dlatego w tym wypadku najważniejsze powinno być pozyskanie klienta.

Na stronie internetowej informacja o ofercie, jej wyróżnikach i korzyściach dla klientów powinny być więc najważniejsze – witryna jest wszak wirtualnym sprzedawcą, który ma przekonać odbiorcę do kupna produktu lub skorzystania z oferty. Teksty na stronie muszą precyzyjnie odpowiadać na potrzeby i oczekiwania klientów oraz ich problemy.

Informacja o tym, co klient ma zrobić

Informacja o ofercie nie wystarczy – należy jasno zakomunikować, co klient ma zrobić. Błędem jest zakładanie, że użytkownicy będą wiedzieli, co należy zrobić po przeczytaniu informacji o ofercie. Dlatego informację na stronie internetowej należy zakończyć odpowiednim call to action, np. informacją o wykonaniu telefonu, złożeniu zamówienia czy pobraniu materiału. Dotyczy to również reklam Google AdWords, np. reklam tekstowych w wyszukiwarce czy materiałów graficznych. Przeczytaj artykuł „Tajniki przygotowania skutecznego CTA”.

Mierzenie wyników działań promocyjnych

Ważne jest, by działania marketingowe, podejmowanie przez firmę, były mierzalne – wtedy można ocenić ich skuteczność i sens wydawanych na nie pieniędzy. Dzięki sprawdzeniu wyników można też optymalizować działania – testować i korygować, a także eliminować te nieskuteczne, które pochłaniają dużo pieniędzy, a przynoszą marne efekty. W przypadku działań prowadzonych w Google AdWords takim narzędziem może być np. Google Analytics. Narzędzie to pozwala na śledzenie zachowań m.in. tych użytkowników, którzy trafili na stronę dzięki kampanii.

Budowanie świadomości marki poprzez działania niegenerujące kosztów

Nie ma nic złego w budowaniu świadomości marki, zwłaszcza, jeśli nie wymaga to żadnych nakładów finansowych. W przypadku strony internetowej można bazować na content marketingu i publikować informacje lub porady, które są wartościowe dla klientów, także tych, którzy na stronę trafili dzięki Google AdWords. Takie działania podejmowane systematycznie przez dłuższy czas zbudują markę i będą na nią pracowały przez lata.

Dopracowanie odpowiedniego przekazu

Klienta może przekonać konkretna korzyść, którą odniesie kupując produkt lub korzystając z usługi, dlatego warto zwrócić uwagę na odpowiedni przekaz, stosowany w działaniach marketingowych – czy jest jednolity i czytelny oraz czy jasno komunikuje korzyści, które przyniesie klientowi.

Warto tu też pamiętać o przeprowadzaniu testów A/B, czyli o sprawdzaniu różnych wersji, np. reklamy Google AdWords czy podstrony, na którą trafiają klienci. Dzięki temu można określić, który wariant reklamy lub docelowej podstrony prowadzi do wyższej realizacji zamierzonego celu (konwersji), a w efekcie – do zwiększenia przychodów.

Podsumowanie – oceń skuteczność swoich działań

W przypadku prowadzenia działań marketingowych – w tym kampanii Google AdWords – małe i średnie przedsiębiorstwa powinny koncentrować się na skutecznym i niemalże natychmiastowym pozyskiwaniu klientów, a każda wydana złotówka wydana na marketing powinna być mierzona i powinna zwrócić się w postaci przychodów. Sprawdź, czy ta zasada stosowana jest w Twoich działaniach Google AdWords oraz na stronie internetowej. Może tracisz środki na coś, co jest niemierzalne i nieefektywne? Czas to zmienić już dziś i wdrożyć skuteczne działania marketingowe.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.