Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

5 skutecznych sposobów na zwiększenie konwersji

23—05—2017

Im więcej odnotowanych konwersji, tym lepiej – to ona decyduje bowiem o skuteczności w kampanii Google Adwords. Dlatego warto poznać pięć skutecznych sposobów na jej zwiększenie.

Z naszych obserwacji wynika, że wiele osób myśląc o skutecznej kampanii Google AdWords myśli o liczbie wyświetleń reklamy i kliknięć w nią. To błąd, ponieważ – jak już kilkakrotnie pisaliśmy – w przypadku gdy internauta wejdzie na stronę, ale ją za chwilę opuści i nie skorzysta z oferty, to kliknięcie w reklamę AdWords będzie stanowiło tylko koszt, a nie inwestycję. O skuteczności kampanii decyduje bowiem konwersja.

Czym jest konwersja?

Konwersja to przekonanie jak największej liczby użytkowników do wykonania takiej czynności, na której szczególnie zależy reklamodawcy. Najprościej sytuacja wygląda w przypadku sklepów internetowych – tutaj konwersją zazwyczaj jest złożenie zamówienia. W przypadku gdy do transakcji nie dochodzi w serwisie, konwersją może być: wejście na podstronę z kontaktem (co może sugerować, że dany użytkownik chciał się skontaktować z firmą, co oznacza, że jest potencjalnym klientem), liczba przeglądanych podstron, czas spędzony na stronie lub na konkretnej podstronie, zapisanie się do newslettera, pobranie materiału, odtworzenie filmu, itp. Z pojęciem konwersji wiąże się także współczynnik konwersji, czyli wyrażona w procentach liczba osób, które dzięki kampanii Google AdWords weszły na stronę i wykonały czynność, postawioną za cel.

Oczywiście, im wyższa jest liczba konwersji, tym lepiej. Dlatego jeśli jest ona zbyt niska, można zastosować pięć skutecznych sposobów na zwiększenie konwersji: doprecyzowanie celu kampanii, optymalizacja działań Google AdWords, liczenie konwersji off-line, kontakt z użytkownikami, którzy już byli w serwisie oraz dokonanie zmian na stronie internetowej, do której kieruje link.

Doprecyzowanie celu kampanii Google AdWords

Oczywiście, najlepiej nad celem prowadzenia kampanii Google AdWords należy zastanowić się przed rozpoczęciem działań, ale jeśli taki cel nie został określony na początku lub w trakcie działań zmienił się profil działalności firmy, to nic straconego. Oczywiście, najprościej jest w przypadku sklepów internetowych – dobrze, jeśli zamówienia są, a liczba porzucanych koszyków jest niska. Jeśli zamówień brakuje, a liczba porzucanych koszyków jest duża, to konieczne są poprawki (przeczytaj nasz tekst o tym, w jaki sposób zmniejszyć liczbę koszyków porzucanych w sklepie internetowym). Ale nie oznacza to, że reklamodawcy, w przypadku których do transakcji nie dochodzi w serwisie internetowym, stoją na straconej pozycji. W takim wypadku konwersją może być wejście na podstronę z kontaktem lub spędzenie określonego czasu na podstronie, gdzie znajdują się szczegóły oferty.

Optymalizacja kampanii Google AdWords

Optymalizacja kampanii pozwala na sprawdzenie, czy kampania trafia do tych użytkowników, na których zależy reklamodawcy. Jeśli niewłaściwie zostały dobrane słowa kluczowe, brakuje ustawionych fraz wykluczających albo tekst reklamy nie odpowiada słowom kluczowym czy treściom na stronie, to może się okazać, że reklama trafia do tych użytkowników, którzy nie są do końca zainteresowani ofertą i szukają innych rozwiązań. Czasem też niewłaściwie dobrana jest też treść reklamy, a o kliknięciach mogą decydować niuanse. Dlatego warto przeprowadzać testy A/B, czyli przygotować kilka wersji reklamy i sprawdzać, która wersja jest lepiej przyjmowana przez użytkowników, odpowiada na ich potrzeby i w którą reklamę chętniej klikają. Reklama powinna też kierować użytkowników do konkretnej podstrony z ofertą.

Liczenie konwersji offline

Google AdWords umożliwia śledzenie i liczenie konwersji offline – to przydatne rozwiązanie w sytuacjach, gdy reklama AdWords nie prowadzi do sprzedaży w serwisie, tylko rozpoczyna cały proces zakupu, który kończy się dopiero przy ladzie w sklepie. W takim wypadku można jako konwersję ustawić np. czas spędzony w witrynie, ale i tak może się okazać, że liczba konwersji online będzie bardzo niska, ponieważ by zapoznać się z ofertą i skontaktować z firmą użytkownicy nie potrzebują dużo czasu. W takim wypadku przydatne będzie też liczenie konwersji offline, które śledzi się w różny sposób – w zależności od tego, czy cały proces rozpoczął się od kliknięcia w reklamę czy od połączenia telefonicznego.

Zaangażowanie użytkowników, którzy już byli w serwisie, ale nie dokonali konwersji

Zdarza się, że dzięki kampanii Google AdWords użytkownicy trafili na stronę internetową, ale nie dokonali konwersji, np. rozpoczęli składanie zamówienia w sklepie internetowym, ale ostatecznie nie sfinalizowali zakupu. Część z nich może być skłonna wrócić na stronę, znów przeanalizować ofertę i ostatecznie złożyć zamówienie. W tym celu można uruchomić kampanię remarketingową, która umożliwia np. takie ustawienie działań, by konkretnemu użytkownikowi wyświetlały się reklamy produktów, które już przeglądał w danym sklepie internetowym. 

Zaangażowanie użytkowników, którzy już byli w serwisie, ale nie dokonali konwersji nie musi się jednak ograniczać wyłącznie do sklepów internetowych. Skuteczne może się okazać także np. wykorzystanie newslettera (przy czym ważne jest, by wysyłać informacje wyłącznie do tych osób, które same się zapisały do newslettera, zgadzają się przy tym na przesyłanie do nich informacji) czy potencjału mediów społecznościowych.

Dokonanie zmian na stronie

Dokonanie zmian na stronie jest konieczne, jeśli wyniki samej kampanii są dobrym poziomie, ale mimo to liczba konwersji jest niska. Oznacza to, że serwis nie jest wirtualnym sprzedawcą produktu i usługi. Dlatego w takim wypadku niezbędne jest sprawdzenie strony internetowej i ocena, czy na pewno użytkownik łatwo może znaleźć informację o ofercie i zrealizować ustawiony cel. Może się bowiem okazać, że np. podstrona z formularzem kontaktowym jest zbyt głęboko ukryta i trudno na nią trafić. 

Na podstronie należy natomiast sprawdzić, czy instrukcje i wskazówki zostawione użytkownikowi są na pewno szczegółowe, jasne i czy bez żadnego problemu wiadomo, co internauta ma zrobić – być może np. formularz kontaktowy został przygotowany nieintuicyjnie lub jest zbyt skomplikowany do wypełnienia.

Podsumowanie 

Z naszych obserwacji wynika, że wiele osób myśląc o skutecznej kampanii Google AdWords myśli o liczbie wyświetleń reklamy i kliknięć w nią. To błąd, ponieważ – jak już pisaliśmy kilkakrotnie – w przypadku gdy internauta wejdzie na stronę, ale ją za chwilę opuści i nie skorzysta z oferty, to kliknięcie w reklamę AdWords będzie stanowiło tylko koszt, a nie inwestycję. O skuteczności kampanii decyduje bowiem konwersja, czyli przekonanie jak największej liczby użytkowników do wykonania takiej czynności, na której szczególnie zależy reklamodawcy. Aby liczba konwersji była jak najwyższa, można zastosować pięć skutecznych sposobów na zwiększenie konwersji: opracowanie celu kampanii, optymalizacja działań Google AdWords, liczenie konwersji off-line, kontakt z użytkownikami, którzy już na stronie byli oraz dokonanie zmian na stronie internetowej, do której kieruje link. Więcej o tym, w jaki sposób wykonać audyt strony internetowej, można znaleźć w naszym artykule „Cztery ważne elementy audytu strony internetowej”.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • konwersja

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.