Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

6 sposobów na to, by treści na stronie wyróżniały się na tle konkurencji

05—05—2017

W Internecie nie wystarczy dzisiaj być – to oczywiste. Jak to jednak zrobić, by działania na stronie internetowej nie były chaotyczne, nieprzemyślane, nie męczyły czytelników i stanowiły dobre uzupełnienie kampanii Google AdWords? 

Dobrze przygotowane treści na stronie internetowej pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji, przekonać do siebie nowych klientów, skutecznie sprzedać produkt lub usługę oraz stanowić skuteczne uzupełnienie kampanii Google AdWords. Na przygotowanie takich informacji pozwoli zastosowanie się do kilku wskazówek: przygotowanie strategii biznesowej, stosowanie wszędzie tych samych komunikatów, dobre przygotowanie strony internetowej, skupienie się na użyteczności tekstów i współpraca z ekspertami.

1. Przygotowanie strategii biznesowej

Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że przygotowanie strategii biznesowej dzieli daleka droga od przygotowania treści na stronę internetową, to wcale tak nie jest. Rozwiązania przyjęte w strategii biznesowej zawsze powinny być spójne z innymi działaniami, jednak prac nad strategią biznesową oraz innych działań nie można prowadzić równolegle. Strategia biznesowa musi być pierwsza, ponieważ to ona zawsze wskazuje kierunek, w którym będzie zmierzała firma. Wszystkie informacje, które umieszczone zostaną na stronie internetowej, muszą za tym kierunkiem podążać. Strategia biznesowa daje też odpowiedź, czy i jakie działania z zakresu promocji i marketingu powinny być prowadzone – tak, by przyniosły korzyści firmie i jej klientom.

2. Stosowanie identycznych komunikatów

Nie ma znaczenia, czy treści umieszczane są na stronie internetowej czy wykorzystywane w Google AdWords lub w innych działaniach - komunikaty muszą być identyczne. Oczywiście, nie chodzi o używanie tych samych treści i kopiowanie ich słowo w słowo, ale o odwoływanie się do tych samych wartości firmy oraz wzajemne uzupełnianie. Jeśli np. firma jest producentem rodzinnych samochodów, które świetnie wypadają na testach bezpieczeństwa i taka informacja pojawia się też w kampanii Google AdWords, to na podstronie nie mogą być publikowane treści i materiały związane rajdami samochodowymi. A jeśli ktoś jest np. właścicielem małego zacisznego pensjonatu położonego na Mazurach i chce zapraszać do siebie głównie rodziny z dziećmi, to na stronie nie może się pojawić informacja skierowana do gości, zainteresowanych całonocnym imprezowaniem.

3. Odpowiednie przygotowanie firmowej strony internetowej

Odpowiednie przygotowanie firmowego serwisu to nie tylko przygotowanie dobrych treści. Na jakość korzystania ze strony składają się też czynniki, związane z jej użytecznością – to tzw. web usability. Dzięki temu poruszanie się po serwisie będzie łatwe i intuicyjne, bez trudu będzie można znaleźć wszystkie potrzebne informacje, itp.

4. Teksty muszą być użyteczne

Przy pisaniu każdego tekstu - nawet tego najkrótszego - nie można stracić swojego głównego celu – proponowane treści muszą przynieść korzyść internaucie i być spełnieniem jego potrzeb. Nie jest istotne, czy dotyczy to oferowanego produktu, usługi czy informacji o firmie – wszystkie te informacje mają „sprzedawać ofertę”, a więc stanowić rozwiązanie problemu internauty.

5. Współpraca z ekspertami

Wielu właścicieli firm popełnia podstawowy błąd – szkoda im pieniędzy na wynajęcie zewnętrznych ekspertów, dlatego zajmują się wszystkimi sami -  stroną internetową, blogiem, kampaniami Google AdWords, mediami społecznościowymi. Jeśli dorzucimy jeszcze do tego np. obsługę prawną, księgowość i obsługę klientów, to okazuje się, że na myślenie o strategicznym rozwoju firmy brakuje im już czasu. Dlatego warto zaufać ekspertom i zdać się na ich pomoc.

6. Przygotowanie tekstów bez błędów

Na dodatek nikt nie lubi czytać tekstów z błędami ortograficznymi, interpunkcyjnymi czy merytorycznymi - dlatego tak ważne jest przygotowanie tekstów bez błędów. A tak się może zdarzyć, jeśli materiały będzie przygotowywał ktoś, kto jest do tego nieprzygotowany. Dlatego po stworzeniu platformy, która umożliwia zarządzanie treścią, lepiej prowadzenie strony internetowej oddać w ręce ekspertów, którzy zadbają o wysoki poziom przygotowywanych treści – mogą to być np. pracownicy firmy lub osoby z zewnątrz. Oczywiście, warto przy tym trzymać rękę na pulsie, monitorować działania i ściśle z nimi współpracować.

Podsumowanie

Dobrze przygotowane treści na stronie internetowej pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji, przekonać do siebie nowych klientów, skutecznie sprzedać produkt lub usługę oraz stanowić skuteczne uzupełnienie kampanii Google AdWords. Na przygotowanie takich informacji pozwoli zastosowanie się do kilku wskazówek: przygotowanie strategii biznesowej, stosowanie wszędzie tych samych komunikatów, dobre przygotowanie strony internetowej, skupienie się na użyteczności tekstów i współpraca z ekspertami. Warto także zastosować wskazówki, dotyczące przygotowania skutecznych tekstów na stronie internetowej, przygotowane w naszym artykule „Jak przygotować dobre teksty na firmową stronę?".

Słowa kluczowe

  • strona internetowa
  • web usability
  • Google Adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.