Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Aplikacja Google AdWords pozwala na edycję słów kluczowych

W aplikacji Google AdWords można od niedawna dokonywać zmian dotyczących słów kluczowych, dobranych do konkretnej kampanii czy grupy reklam.

Aplikacja Google AdWords wciąż jeszcze nie zastąpi dostępu do panelu czy Edytora AdWords - tylko tutaj reklamodawca ma dostęp do wszystkich funkcji skomplikowanego systemu reklamowego Google’a. Od niedawna jednak w aplikacji wprowadzone zostały istotne zmiany, które przydadzą się wielu reklamodawcom - można już bowiem dodawać, edytować, wstrzymywać lub usuwać słowa kluczowe, dodane do konkretnej kampanii lub grupy reklam. Istotna jest także możliwość ustawienia dopasowania słowa kluczowego.

Aplikacja AdWords ułatwia pracę reklamodawcom

Choć w aplikacji nie ma jeszcze wszystkich funkcji, które dostępne są w panelu, to z pewnością korzystne jest rozwiązanie, gdy najważniejszych zmian w kampanii można dokonywać w zasadzie „na wyciągnięcie ręki” (i to dosłownie - zwłaszcza w sytuacji, gdy smartfona każdy z nas ma przy sobie). Dzięki aplikacji na urządzenia mobilne z Androidem i iOS-em można wyświetlać najważniejsze statystyki kampanii z danego okresu, zmieniać ustawienia kampanii (w tym typ kampanii, budżet dzienny, lokalizacje, harmonogram wyświetlania reklam, urządzenia oraz języki), wstrzymywać kampanie, grupy reklam i reklamy czy zmieniać stawki za kliknięcie. W aplikacji wyświetlają się też porady, które w niektórych przypadkach mogą istotnie pomóc w optymalizacji działań.

Nowe możliwości dotyczące słów kluczowych

Od niedawna w aplikacji Google AdWords wprowadzone zostały nowe funkcje, dotyczące słów kluczowych. Obecnie nawet w urządzeniu mobilnym można już dodawać poszczególne frazy, edytować dobrane słowa kluczowe lub usuwać inne. Można też poznać propozycje nowych fraz - podobnie jak w panelu wystarczy tylko podać słowo kluczowe związane z promowaną ofertą lub podać adres docelowej strony internetowej, by Google ją zeskanował.

Aby dodać nowe słowo kluczowe należy:

Aby poznać propozycje nowych słów, wystarczy na podstronie „+ Dodaj słowo kluczowe” kliknąć w napis „Zobacz propozycje słów kluczowych” (znajduje się na dole ekranu). Aby natomiast edytować słowo kluczowe wystarczy w zakładce ze słowami kluczowymi kliknąć w wybraną frazę - wyświetli się wtedy zakładka z ustawieniami. Można tam zmienić słowo kluczowe, wybrać dopasowanie, wstrzymać lub usunąć daną frazę oraz zmienić maksymalną stawkę za kliknięcie.

Podsumowanie

Z pewnością warto zapoznać się z najważniejszymi możliwościami aplikacji Google AdWords - w tym także nową opcją zarządzania słowami kluczowymi. Przyda nam się to zwłaszcza w sytuacjach, gdy konieczne będzie dokonanie ważnych zmian, a dostęp będziemy mieli tylko do telefonu. Należy jednak pamiętać, że aplikacja nie zastąpi panelu czy Edytora AdWords, który umożliwia zarządzanie kampaniami reklamowymi także bez dostępu do internetu. Tylko w tych narzędziach mamy bowiem dostęp do wszystkich funkcji i ustawień kampanii, bez których nie da się podjąć istotnych decyzji, dotyczących optymalizacji kampanii AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.