Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Aplikacja Google AdWords pozwala na edycję słów kluczowych

14—02—2018

W aplikacji Google AdWords można od niedawna dokonywać zmian dotyczących słów kluczowych, dobranych do konkretnej kampanii czy grupy reklam.

Aplikacja Google AdWords wciąż jeszcze nie zastąpi dostępu do panelu czy Edytora AdWords - tylko tutaj reklamodawca ma dostęp do wszystkich funkcji skomplikowanego systemu reklamowego Google’a. Od niedawna jednak w aplikacji wprowadzone zostały istotne zmiany, które przydadzą się wielu reklamodawcom - można już bowiem dodawać, edytować, wstrzymywać lub usuwać słowa kluczowe, dodane do konkretnej kampanii lub grupy reklam. Istotna jest także możliwość ustawienia dopasowania słowa kluczowego.

Aplikacja AdWords ułatwia pracę reklamodawcom

Choć w aplikacji nie ma jeszcze wszystkich funkcji, które dostępne są w panelu, to z pewnością korzystne jest rozwiązanie, gdy najważniejszych zmian w kampanii można dokonywać w zasadzie „na wyciągnięcie ręki” (i to dosłownie - zwłaszcza w sytuacji, gdy smartfona każdy z nas ma przy sobie). Dzięki aplikacji na urządzenia mobilne z Androidem i iOS-em można wyświetlać najważniejsze statystyki kampanii z danego okresu, zmieniać ustawienia kampanii (w tym typ kampanii, budżet dzienny, lokalizacje, harmonogram wyświetlania reklam, urządzenia oraz języki), wstrzymywać kampanie, grupy reklam i reklamy czy zmieniać stawki za kliknięcie. W aplikacji wyświetlają się też porady, które w niektórych przypadkach mogą istotnie pomóc w optymalizacji działań.

Nowe możliwości dotyczące słów kluczowych

Od niedawna w aplikacji Google AdWords wprowadzone zostały nowe funkcje, dotyczące słów kluczowych. Obecnie nawet w urządzeniu mobilnym można już dodawać poszczególne frazy, edytować dobrane słowa kluczowe lub usuwać inne. Można też poznać propozycje nowych fraz - podobnie jak w panelu wystarczy tylko podać słowo kluczowe związane z promowaną ofertą lub podać adres docelowej strony internetowej, by Google ją zeskanował.

Aby dodać nowe słowo kluczowe należy:

  • wejść w aplikacji do zakładki „Słowa kluczowe”,
  • kliknąć w niebieski przycisk „+”,
  • wybrać kampanię i grupę reklam, do której mają zostać dobrane frazy,
  • kliknąć w napis „+ Dodaj słowo kluczowe”,
  • wpisać frazę i wybrać dopasowanie (do wyboru jest dopasowanie przybliżone, dopasowanie ścisłe i dopasowanie do wyrażenia.

Aby poznać propozycje nowych słów, wystarczy na podstronie „+ Dodaj słowo kluczowe” kliknąć w napis „Zobacz propozycje słów kluczowych” (znajduje się na dole ekranu). Aby natomiast edytować słowo kluczowe wystarczy w zakładce ze słowami kluczowymi kliknąć w wybraną frazę - wyświetli się wtedy zakładka z ustawieniami. Można tam zmienić słowo kluczowe, wybrać dopasowanie, wstrzymać lub usunąć daną frazę oraz zmienić maksymalną stawkę za kliknięcie.

Podsumowanie

Z pewnością warto zapoznać się z najważniejszymi możliwościami aplikacji Google AdWords - w tym także nową opcją zarządzania słowami kluczowymi. Przyda nam się to zwłaszcza w sytuacjach, gdy konieczne będzie dokonanie ważnych zmian, a dostęp będziemy mieli tylko do telefonu. Należy jednak pamiętać, że aplikacja nie zastąpi panelu czy Edytora AdWords, który umożliwia zarządzanie kampaniami reklamowymi także bez dostępu do internetu. Tylko w tych narzędziach mamy bowiem dostęp do wszystkich funkcji i ustawień kampanii, bez których nie da się podjąć istotnych decyzji, dotyczących optymalizacji kampanii AdWords.

Słowa kluczowe

  • adwords app
  • aplikacja

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.