Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Aplikacja Google AdWords pozwala na edycję słów kluczowych

W aplikacji Google AdWords można od niedawna dokonywać zmian dotyczących słów kluczowych, dobranych do konkretnej kampanii czy grupy reklam.

Aplikacja Google AdWords wciąż jeszcze nie zastąpi dostępu do panelu czy Edytora AdWords - tylko tutaj reklamodawca ma dostęp do wszystkich funkcji skomplikowanego systemu reklamowego Google’a. Od niedawna jednak w aplikacji wprowadzone zostały istotne zmiany, które przydadzą się wielu reklamodawcom - można już bowiem dodawać, edytować, wstrzymywać lub usuwać słowa kluczowe, dodane do konkretnej kampanii lub grupy reklam. Istotna jest także możliwość ustawienia dopasowania słowa kluczowego.

Aplikacja AdWords ułatwia pracę reklamodawcom

Choć w aplikacji nie ma jeszcze wszystkich funkcji, które dostępne są w panelu, to z pewnością korzystne jest rozwiązanie, gdy najważniejszych zmian w kampanii można dokonywać w zasadzie „na wyciągnięcie ręki” (i to dosłownie - zwłaszcza w sytuacji, gdy smartfona każdy z nas ma przy sobie). Dzięki aplikacji na urządzenia mobilne z Androidem i iOS-em można wyświetlać najważniejsze statystyki kampanii z danego okresu, zmieniać ustawienia kampanii (w tym typ kampanii, budżet dzienny, lokalizacje, harmonogram wyświetlania reklam, urządzenia oraz języki), wstrzymywać kampanie, grupy reklam i reklamy czy zmieniać stawki za kliknięcie. W aplikacji wyświetlają się też porady, które w niektórych przypadkach mogą istotnie pomóc w optymalizacji działań.

Nowe możliwości dotyczące słów kluczowych

Od niedawna w aplikacji Google AdWords wprowadzone zostały nowe funkcje, dotyczące słów kluczowych. Obecnie nawet w urządzeniu mobilnym można już dodawać poszczególne frazy, edytować dobrane słowa kluczowe lub usuwać inne. Można też poznać propozycje nowych fraz - podobnie jak w panelu wystarczy tylko podać słowo kluczowe związane z promowaną ofertą lub podać adres docelowej strony internetowej, by Google ją zeskanował.

Aby dodać nowe słowo kluczowe należy:

Aby poznać propozycje nowych słów, wystarczy na podstronie „+ Dodaj słowo kluczowe” kliknąć w napis „Zobacz propozycje słów kluczowych” (znajduje się na dole ekranu). Aby natomiast edytować słowo kluczowe wystarczy w zakładce ze słowami kluczowymi kliknąć w wybraną frazę - wyświetli się wtedy zakładka z ustawieniami. Można tam zmienić słowo kluczowe, wybrać dopasowanie, wstrzymać lub usunąć daną frazę oraz zmienić maksymalną stawkę za kliknięcie.

Podsumowanie

Z pewnością warto zapoznać się z najważniejszymi możliwościami aplikacji Google AdWords - w tym także nową opcją zarządzania słowami kluczowymi. Przyda nam się to zwłaszcza w sytuacjach, gdy konieczne będzie dokonanie ważnych zmian, a dostęp będziemy mieli tylko do telefonu. Należy jednak pamiętać, że aplikacja nie zastąpi panelu czy Edytora AdWords, który umożliwia zarządzanie kampaniami reklamowymi także bez dostępu do internetu. Tylko w tych narzędziach mamy bowiem dostęp do wszystkich funkcji i ustawień kampanii, bez których nie da się podjąć istotnych decyzji, dotyczących optymalizacji kampanii AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.