Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Co ma wpływ na Wynik Jakości i jak go poprawić?

11—04—2017

Na Wynik Jakości - podawany w skali od 0 do 10 - składa się ocena trzech różnych czynników. Warto dbać, by ta ocena była jak najwyższa, ponieważ wpływa to na niższe ceny za kliknięcie i lepsze pozycje reklam w kampaniach Google AdWords.

Na Wynik Jakości składa się ocena przewidywanego współczynnika klikalności (CTR, czyli click-through rate - stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń tej reklamy na dane słowo kluczowe), trafność reklamy (stopień dopasowania słowa kluczowego do treści reklamy) oraz opinia o stronie docelowej (w tym ocena czytelności strony, powiązanie treści ze słowami kluczowymi czy jej przejrzystość). Wynik Jakości w Google AdWords można poprawić m.in. poprzez umieszczenie słów kluczowych w reklamie, poprawienie tekstów i architektury informacji na stronie internetowej, odpowiednie oznaczenie nagłówków w serwisie czy sukcesywne poprawianie treści reklam.

Umieszczenie w reklamie Google AdWords słów kluczowych

Umieszczenie w reklamie słów kluczowych oznacza wstawienie tam fraz, które potencjalny klient może wpisać do wyszukiwarki Google. Jeśli w odpowiedzi wyświetli mu się reklama z informacją, której poszukuje, jest spora szansa, że kliknie w płatny link.

Poprawienie strony docelowej

Może się zdarzyć, że strona docelowa będzie miała wynik jakości poniżej przeciętnej, ponieważ w tekstach umieszczonych na stronie użyte zostały inne słowa niż te wpisane do wyszukiwarki. Dlatego należy regularnie sprawdzać, jakie słowa wpisują internauci, a następnie poprawiać teksty na stronie w ten sposób, by odpowiadały one wyszukiwanym frazom. Należy jednak unikać sztucznego używania słów kluczowych - strona internetowa przede wszystkim ma dobrze komunikować ofertę firmy, a nie być sztucznie naszpikowana słowami kluczowymi.

Duży wpływ na wynik jakości ma architektura informacji na stronie i odpowiednie oznaczenie nagłówków – warto, by w nagłówkach najwyższego rzędu znajdowały się słowa kluczowe.

Poprawianie treści reklam tekstowych

Przy tworzeniu czy optymalizacji kampanii należy od razu stworzyć co najmniej dwie wersje reklamy AdWords, dzięki czemu będzie wiadomo, w które chętnie klikają użytkownicy, a które należy jeszcze poprawić. Czasem nawet jedno słowo może zdecydować o skuteczności reklamy.

Słowa kluczowe

  • Wynik Jakości
  • Quality Score
  • Google Adwords
  • reklama
  • SEM

Najnowsze artykuły

Google Ads tylko dla przedsiębiorców

Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

Google Shopping: klienci ocenią produkt za pomocą zdjęć

Google dokłada kolejne nowości do kampanii produktowych - w reklamach Google Shopping będą umieszczane realne zdjęcia produktu, pochodzące od klientów.