Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Co ma wpływ na Wynik Jakości i jak go poprawić?

Na Wynik Jakości - podawany w skali od 0 do 10 - składa się ocena trzech różnych czynników. Warto dbać, by ta ocena była jak najwyższa, ponieważ wpływa to na niższe ceny za kliknięcie i lepsze pozycje reklam w kampaniach Google AdWords.

Na Wynik Jakości składa się ocena przewidywanego współczynnika klikalności (CTR, czyli click-through rate - stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń tej reklamy na dane słowo kluczowe), trafność reklamy (stopień dopasowania słowa kluczowego do treści reklamy) oraz opinia o stronie docelowej (w tym ocena czytelności strony, powiązanie treści ze słowami kluczowymi czy jej przejrzystość). Wynik Jakości w Google AdWords można poprawić m.in. poprzez umieszczenie słów kluczowych w reklamie, poprawienie tekstów i architektury informacji na stronie internetowej, odpowiednie oznaczenie nagłówków w serwisie czy sukcesywne poprawianie treści reklam.

Umieszczenie w reklamie Google AdWords słów kluczowych

Umieszczenie w reklamie słów kluczowych oznacza wstawienie tam fraz, które potencjalny klient może wpisać do wyszukiwarki Google. Jeśli w odpowiedzi wyświetli mu się reklama z informacją, której poszukuje, jest spora szansa, że kliknie w płatny link.

Poprawienie strony docelowej

Może się zdarzyć, że strona docelowa będzie miała wynik jakości poniżej przeciętnej, ponieważ w tekstach umieszczonych na stronie użyte zostały inne słowa niż te wpisane do wyszukiwarki. Dlatego należy regularnie sprawdzać, jakie słowa wpisują internauci, a następnie poprawiać teksty na stronie w ten sposób, by odpowiadały one wyszukiwanym frazom. Należy jednak unikać sztucznego używania słów kluczowych - strona internetowa przede wszystkim ma dobrze komunikować ofertę firmy, a nie być sztucznie naszpikowana słowami kluczowymi.

Duży wpływ na wynik jakości ma architektura informacji na stronie i odpowiednie oznaczenie nagłówków – warto, by w nagłówkach najwyższego rzędu znajdowały się słowa kluczowe.

Poprawianie treści reklam tekstowych

Przy tworzeniu czy optymalizacji kampanii należy od razu stworzyć co najmniej dwie wersje reklamy AdWords, dzięki czemu będzie wiadomo, w które chętnie klikają użytkownicy, a które należy jeszcze poprawić. Czasem nawet jedno słowo może zdecydować o skuteczności reklamy.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.