Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Co ma wpływ na Wynik Jakości i jak go poprawić?

Na Wynik Jakości - podawany w skali od 0 do 10 - składa się ocena trzech różnych czynników. Warto dbać, by ta ocena była jak najwyższa, ponieważ wpływa to na niższe ceny za kliknięcie i lepsze pozycje reklam w kampaniach Google AdWords.

Na Wynik Jakości składa się ocena przewidywanego współczynnika klikalności (CTR, czyli click-through rate - stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń tej reklamy na dane słowo kluczowe), trafność reklamy (stopień dopasowania słowa kluczowego do treści reklamy) oraz opinia o stronie docelowej (w tym ocena czytelności strony, powiązanie treści ze słowami kluczowymi czy jej przejrzystość). Wynik Jakości w Google AdWords można poprawić m.in. poprzez umieszczenie słów kluczowych w reklamie, poprawienie tekstów i architektury informacji na stronie internetowej, odpowiednie oznaczenie nagłówków w serwisie czy sukcesywne poprawianie treści reklam.

Umieszczenie w reklamie Google AdWords słów kluczowych

Umieszczenie w reklamie słów kluczowych oznacza wstawienie tam fraz, które potencjalny klient może wpisać do wyszukiwarki Google. Jeśli w odpowiedzi wyświetli mu się reklama z informacją, której poszukuje, jest spora szansa, że kliknie w płatny link.

Poprawienie strony docelowej

Może się zdarzyć, że strona docelowa będzie miała wynik jakości poniżej przeciętnej, ponieważ w tekstach umieszczonych na stronie użyte zostały inne słowa niż te wpisane do wyszukiwarki. Dlatego należy regularnie sprawdzać, jakie słowa wpisują internauci, a następnie poprawiać teksty na stronie w ten sposób, by odpowiadały one wyszukiwanym frazom. Należy jednak unikać sztucznego używania słów kluczowych - strona internetowa przede wszystkim ma dobrze komunikować ofertę firmy, a nie być sztucznie naszpikowana słowami kluczowymi.

Duży wpływ na wynik jakości ma architektura informacji na stronie i odpowiednie oznaczenie nagłówków – warto, by w nagłówkach najwyższego rzędu znajdowały się słowa kluczowe.

Poprawianie treści reklam tekstowych

Przy tworzeniu czy optymalizacji kampanii należy od razu stworzyć co najmniej dwie wersje reklamy AdWords, dzięki czemu będzie wiadomo, w które chętnie klikają użytkownicy, a które należy jeszcze poprawić. Czasem nawet jedno słowo może zdecydować o skuteczności reklamy.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.