Google przeanalizował zachowania klientów przeprowadzających wyszukiwania lokalne. Z raportu wynika, że sama obecność firmy w wynikach wyszukiwania to za mało. Użytkownicy bardzo często szukają bowiem informacji o ofercie w swoim najbliższym otoczeniu. Co więcej - nie mają nic przeciwko reklamie, która będzie uwzględniała ich lokalizację, co można wykorzystać m.in. przy planowaniu kampanii Google AdWords.
Wyszukiwanie lokalne ma na celu odnajdywanie rzeczy lub miejsc znajdujące się niedaleko aktualnego położenia użytkownika. Może to być odnajdywanie drogi do firmy, sprawdzanie godzin jej otwarcia czy wyszukiwanie konkretnych sklepów oferujących poszukiwany produkt.
Badanie miało odpowiedzieć na pytanie, jakie są cechy takiego wyszukiwania. Dlatego Google sprawdziło zachowania klientów podczas wyszukiwania lokalnego informacji, związanych z takimi branżami jak motoryzacyjna, produkty szybkozbywalne, finansowa, usługi lokalne, media i rozrywka, restauracje, handel detaliczny, nowoczesne technologie oraz podróże. Badania przeprowadzone zostały w Stanach Zjednoczonych. Wzięło w nich udział 4,5 tys. respondentów, którzy przeprowadzali wyszukiwania na smartfonach przynajmniej kilka razy w tygodniu.
Najciekawsze wnioski, jakie można wysnuć z badania, to:
Wyniki badania zdecydowanie pozwolą pomóc w podjęciu decyzji, jeśli ktoś waha się jakie działania w wyszukiwarce Google wybrać – ustawienie lokalizacji jest jedną z zalet kampanii Google AdWords, która ma w ten sposób przewagę nad pozycjonowaniem. W tym drugim przypadku nie ma się wpływu na to, którym klientom strona pokaże się w wynikach wyszukiwania. Mogą to być przypadkowe osoby, do których oferta wcale nie jest skierowana i którzy wcale danej oferty nie poszukują. A w przypadku jest inaczej – reklamy można targetować pod kątem lokalizacji, co pozwala skierować inną ofertę na cały kraj, a inną - na rynek lokalny (nie tylko województwo czy miasto, ale np. także teren w promieniu 40 km od danego miasta). Dlatego w wielu przypadkach doprecyzowanie lokalizacji oznacza spore oszczędności.
Warto także pamiętać o innym rozwiązaniu Google AdWords – rozszerzeniach reklam. Dzięki nim płatna reklama tekstowa jest lepiej widoczna, w niektórych przypadkach rozszerzenia kierują też internautę do dodatkowych treści na stronie, umożliwiają kontakt z firmą bez konieczności wchodzenia na stronę internetową czy prezentują informację o lokalizacji firmy.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy