Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Czy użytkownicy potrzebują lokalnej reklamy?

14—04—2017

Google przeanalizował zachowania klientów przeprowadzających wyszukiwania lokalne. Z raportu wynika, że sama obecność firmy w wynikach wyszukiwania to za mało. Użytkownicy bardzo często szukają bowiem informacji o ofercie w swoim najbliższym otoczeniu. Co więcej - nie mają nic przeciwko reklamie, która będzie uwzględniała ich lokalizację, co można wykorzystać m.in. przy planowaniu kampanii Google AdWords.

Wyszukiwanie lokalne ma na celu odnajdywanie rzeczy lub miejsc znajdujące się niedaleko aktualnego położenia użytkownika. Może to być odnajdywanie drogi do firmy, sprawdzanie godzin jej otwarcia czy wyszukiwanie konkretnych sklepów oferujących poszukiwany produkt.

Badanie pokazało najważniejsze cechy lokalnego wyszukiwania

Badanie miało odpowiedzieć na pytanie, jakie są cechy takiego wyszukiwania. Dlatego Google sprawdziło zachowania klientów podczas wyszukiwania lokalnego informacji, związanych z takimi branżami jak motoryzacyjna, produkty szybkozbywalne, finansowa, usługi lokalne, media i rozrywka, restauracje, handel detaliczny, nowoczesne technologie oraz podróże. Badania przeprowadzone zostały w Stanach Zjednoczonych. Wzięło w nich udział 4,5 tys. respondentów, którzy przeprowadzali wyszukiwania na smartfonach przynajmniej kilka razy w tygodniu.

Najciekawsze wnioski, jakie można wysnuć z badania, to:

  • czterech na pięciu użytkowników wyszukuje informacje lokalne w wyszukiwarkach - głównie na smartfonach (88 proc);
  • poszukiwane są przede wszystkim takie informacje jak godziny otwarcia, wskazówki dojazdu do sklepu i jego adres (w przypadku użytkowników smartfonów) oraz dostępność produktu w lokalnym sklepie (w przypadku użytkowników komputerów lub tabletów);
  • bardziej aktywni są posiadacze smartfonów - aż połowa użytkowników, którzy przeprowadzili wyszukiwanie lokalne na smartfonie odwiedziło sklep jeszcze tego samego dnia; w przypadku użytkowników komputerów było to 34% klientów;
  • to najczęściej w domu użytkownicy szukają informacji lokalnych, choć użytkownicy smartfonów często sprawdzają też informacje w drodze (np. w samochodzie czy autobusie), sklepie czy pracy;
  • osoby szukające informacji lokalnych są gotowe do działania: wyszukiwanie lokalne doprowadziło do zakupu w 18 proc. przypadków w ciągu jednego dnia; w przypadku wyszukiwania innego niż lokalne było to 7 proc.;
  • aż połowa użytkowników smartfonów, którzy odwiedzili sklep w ciągu jednego dnia od przeprowadzenia wyszukiwania lokalnego, dokonało zakupu;
  • klienci wolą kupić produkt w sklepie stacjonarnym, a nie internetowym, jeśli mają gwarancję, że otrzymają produkt szybko, jego cena będzie lepsza, a sklep - blisko;
  • badanie również potwierdziło, że klienci wybierają sklepy w pobliżu - 72 proc. użytkowników smartfonów i 66 proc. użytkowników komputerów lub tabletów odwiedziło sklep znajdujący się w promieniu 5 mil;
  • klientom nie przeszkadzają reklamy lokalne - reklam uwzględniających kod pocztowy lub miejscowość oczekuje 72 proc. użytkowników komputerów i tabletów oraz 67 proc. użytkowników smartfonów; natomiast 70 proc. użytkowników komputerów i tabletów oraz 61 proc. użytkowników smartfonów chce reklam uwzględniających ich najbliższe otoczenie;
  • 61 proc. użytkowników komputerów i tabletów używa lokalnego adresu lub numeru telefonu;
  • 68 proc. użytkowników smartfonów korzysta z rozszerzeń dotyczących lokalizacji lub numeru telefonu do firmy;
  • ponad 70 proc. badanych uważało, że wskazówki dotyczące dojazdu, adres lokalny oraz numer telefonu są ważne.

Ustawienie lokalizacji jest ogromną przewagą kampanii Google AdWords

Wyniki badania zdecydowanie pozwolą pomóc w podjęciu decyzji, jeśli ktoś waha się jakie działania w wyszukiwarce Google wybrać – ustawienie lokalizacji jest jedną z zalet kampanii Google AdWords, która ma w ten sposób przewagę nad pozycjonowaniem. W tym drugim przypadku nie ma się wpływu na to, którym klientom strona pokaże się w wynikach wyszukiwania. Mogą to być przypadkowe osoby, do których oferta wcale nie jest skierowana i którzy wcale danej oferty nie poszukują. A w przypadku jest inaczej – reklamy można targetować pod kątem lokalizacji, co pozwala skierować inną ofertę na cały kraj, a inną - na rynek lokalny (nie tylko województwo czy miasto, ale np. także teren w promieniu 40 km od danego miasta). Dlatego w wielu przypadkach doprecyzowanie lokalizacji oznacza spore oszczędności.

Warto także pamiętać o innym rozwiązaniu Google AdWords – rozszerzeniach reklam. Dzięki nim płatna reklama tekstowa jest lepiej widoczna, w niektórych przypadkach rozszerzenia kierują też internautę do dodatkowych treści na stronie, umożliwiają kontakt z firmą bez konieczności wchodzenia na stronę internetową czy prezentują informację o lokalizacji firmy.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • lokalizacja
  • Google

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.