Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Czy warto reklamować promocje i obniżki za pomocą Google AdWords?

Reklamodawcy prowadzący stale kampanie w Google AdWords często zastanawiają się, czy warto dodawać reklamy informujące o ofertach czasowych i okazjonalnych – np. świątecznych obniżkach cen czy posezonowych wyprzedażach. Z doświadczenia wiemy, że właśnie w takich sytuacjach Google AdWords sprawdza się jako narzędzie pozwalające w szybki i skuteczny sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.

Niektóre oferty specjalne i promocje trwają naprawdę krótko – np. coraz popularniejszy w Polsce Black Friday – więc mogłoby się wydawać, że nie warto trudzić się z ustawianiem nowej kampanii w Google AdWords. Warto jednak pamiętać o tym, że reklamodawcy, którzy prowadzą kampanie w sieci wyszukiwania przez cały rok, tworząc nową – czy to kampanię, czy grupę reklam, czy same reklamy – mogą skorzystać z dotychczasowych list słów kluczowych czy treści reklam nieznacznie je modyfikując.

O ofercie specjalnej nie poinformują natomiast w wyszukiwarce ci sprzedawcy i usługodawcy, którzy w ogóle nie korzystają z AdWords i liczą jedynie na pozycjonowanie. Opisu organicznego wyniku wyszukiwania na liście nie jesteśmy w stanie zmienić  – Google pobiera automatycznie fragment tekstu ze strony dopasowując go do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę przez użytkownika. Tylko korzystając z reklam tekstowych Google AdWords jesteśmy w stanie wyświetlić internaucie dokładnie przemyślaną informację o ofercie zachowując nad nią pełną kontrolę.

Dlaczego warto informować o promocjach poprzez reklamy AdWords?

Stworzenie nowych lub modyfikacja istniejących reklam w danej grupie reklam nie zajmie wiele czasu, a może przynieść wymierne korzyści. Przygotowując się do promowania oferty specjalnej w AdWords warto pomyśleć o tym, jak wykorzystać już funkcjonujące kampanie i grupy reklam. Jeśli sprzedajemy świece zapachowe i przed Dniem Matki chcemy poinformować klientów o darmowej wysyłce, warto po prostu wstrzymać dotychczas aktywne reklamy, skopiować je i edytować kopie zmieniając np. nagłówek. Po zakończeniu promocji zmodyfikowane reklamy wystarczy wstrzymać, a włączyć ponownie oryginalne. Reklamy z promocjami warto zachować na koncie, by użyć ich przy kolejnej okazji. Pamiętajmy o tym, że każda edycja aktywnej reklamy i zapisanie jej nowej wersji spowoduje wyzerowanie dotychczasowych statystyk. Dlatego warto przy okazji nawet najmniejszych zmian wstrzymywać reklamę i modyfikować jej kopię.

Jeśli czasu na promowanie oferty specjalnej jest naprawdę niewiele, można również pomyśleć o takim dostosowaniu stawek, by zmaksymalizować liczbę wyświetleń reklamy w czasie trwania promocji.

Możliwości promowania ofert specjalnych i ograniczonych czasowo w Google AdWords

System reklamowy AdWords został skonstruowany w taki sposób, by umożliwić osobom reklamującym swoje usługi czy produkty za jego pośrednictwem, dodawanie ofert ograniczonych czasowo. Na samym początku konfigurowania kampanii możemy określić datę jej rozpoczęcia i zakończenia (harmonogram kampanii). Umożliwia nam to planowanie działań marketingowych i przygotowywanie kampanii na długo przed rozpoczęciem wyprzedaży czy obniżki cen. Wystarczy zapisać ją na koncie z odpowiednimi ustawieniami. Datę zakończenia kampanii możemy w jej trakcie zmienić klikając w zakładkę UstawieniaDaty rozpoczęcia i zakończenia. Jeśli o promocji informujemy wydzielając osobną grupę reklam, musimy pamiętać o jej ręcznym włączeniu i wstrzymaniu w odpowiedniej chwili.

Reklama z odliczaniem

Ciekawą możliwością pozwalającą nie tylko na poinformowanie internautów o ofercie specjalnej, ale i skłaniającą ich do jak najszybszego z niej skorzystania, jest promowanie jej za pomocą odliczania w reklamie. Jak to wygląda w praktyce? Reklama tekstowa z odliczaniem pokazuje potencjalnemu klientowi, ile czasu pozostało do wygaśnięcia oferty – np. końca wyprzedaży. Jak ją przygotować?

Odliczanie możemy dodać do istniejącej reklamy modyfikując jej treść lub wstawić je w tekst nowej reklamy. W tym celu w nagłówku lub treści konkretnej reklamy wpisujemy otwierający nawias klamrowy { i z wyświetlonego menu wybieramy „Odliczanie”. Następnie wybieramy odpowiednie opcje i wypełniamy pola dotyczące rozpoczęcia i zakończenia odliczania.


Pamiętajmy o tym, by składnia zdania poprzedzającego odliczanie pasowała zarówno do wyrażenia „2 dni”, jak i „10 minut”. Zdanie „Do końca wyprzedaży pozostały tylko 2 dni” będzie poprawne, ale gdy w to samo miejsce wstawimy wspomniane 10 minut, całość nie będzie wyglądała dobrze („Do końca wyprzedaży pozostały 10 minut”). Zwróćmy również uwagę na długość tekstu z odliczaniem. Jeśli przekroczy on dopuszczalną liczbę znaków, litery podświetlą się na czerwono, a Google nie pozwoli nam zapisać reklamy. Gotowa reklama  może wyglądać w ten sposób:


Reklamy z odliczaniem w Google AdWords są ciekawą propozycją pomagającą zmobilizować potencjalnych klientów – ograniczenie czasowe oferty skłania do szybszego podjęcia decyzji i zakupu produktu czy skorzystania z usługi. Jeśli jednak z jakichś względów nie chcemy wykorzystywać tej opcji, w nagłówku czy treści reklamy możemy po prostu poinformować potencjalnych klientów o okresie obowiązywania promocji dodając np. sformułowania „Tylko w maju”, „W maju taniej”, „Do końca maja” itp.

Podsumowanie

System Google AdWords świetnie sprawdza się w promowaniu ofert specjalnych i ograniczonych czasowo szczególnie w przypadku tych reklamodawców, którzy stale prowadzą kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania. Przygotowanie reklam dotyczących promocji, nawet trwającej np. tylko przez weekend, nie musi być wcale czasochłonne i wymagać dużego nakładu pracy, a może przynieść realne korzyści. O nadchodzącej promocji czy wyprzedaży warto także informować w reklamach tekstowych nieco wcześniej, z wyprzedzeniem – dzięki temu internauci, którzy już zdecydowali się na zakup, mogą wstrzymać się do czasu rozpoczęcia promocji i sfinalizować zakup właśnie w naszym sklepie.

Takich możliwości nie daje pozycjonowanie – tylko dzięki reklamom tekstowym w wyszukiwarce jesteśmy w stanie dostosować wynik wyszukiwania do zapytania internauty oraz aktualnej oferty firmy.

Więcej na ten temat: „Czym Google AdWords różni się od pozycjonowania strony?”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.