Nie każda płatna reklama tekstowa Google AdWords musi być oddzielnie przygotowywana przez reklamodawcę - Google oferuje bowiem ułatwienie w postaci dynamicznych reklam w wyszukiwarce.
Na czym polegają dynamiczne reklamy w wyszukiwarce? Wyglądem nie odbiegają one zwykłych reklam tekstowych, jednak nie trzeba w nich dokonywać zmian za każdym razem, kiedy na stronie internetowej zmieniona zostanie oferta lub dodane zostaną nowe informacje.
Tworzenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce różni się nieco od przygotowania tradycyjnych reklam tekstowych Google AdWords. W przypadku płatnych reklam tekstowych AdWords ręcznie należy wpisać nagłówek, ścieżkę oraz tekst reklamy (składający się z 80 lub 160 znaków), następnie reklama - zanim zostanie opublikowana - musi zostać zaakceptowana przez Google. W przypadku dynamicznej reklamy w wyszukiwarce strona docelowa, nagłówek oraz wyświetlany adres są generowane przez Google'a, ręcznie należy wpisać tylko tekst reklamy, który przed publikacją musi zostać zaakceptowany. Treści, które nie są przygotowywane przez reklamodawcę, są generowane automatycznie przez Google na podstawie konkretnych fraz wyszukiwanych przez użytkownika.
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce warto stosować w przypadkach, gdy oferta przedstawiana na stronie internetowej często się zmienia i publikowane są tam często nowe informacje. Dzięki dynamicznym reklamom nie trzeba się wtedy martwić o aktualizację reklam czy słów kluczowych, ponieważ Google sam sprawdzi stronę i pobierze aktualne informacje. Reklamy również będą dopasowane do oczekiwań użytkowników, ponieważ jeśli zapytanie użytkownika odpowiada treściom umieszczonym na stronie internetowej, to Google generuje taki nagłówek, by był jak najbardziej zbliżony do wpisanej frazy oraz informacji ze strony.
W przypadku dynamicznych reklam w wyszukiwarce - podobnie jak w przypadku innych rozwiązań Google AdWords – przygotowywane są nowości. Pod koniec kwietnia wprowadzone zostały: kanały strony, rozszerzone reklamy tekstowe i zwiększenie jakości kierowania. Kierowanie reklam za pomocą kanału umożliwia wskazanie adresu URL, który ma być używany w przypadku dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Dzięki podaniu w oddzielnym pliku informacji, Google będzie wiedział, kiedy wyświetlać reklamy i na jakie podstrony kierować użytkowników.
Podobnie jak w przypadku zwykłych płatnych reklam tekstowych Google AdWords, również dynamiczne reklamy w wyszukiwarce wyświetlane są z dłuższymi nagłówkami oraz opisem (tutaj także możliwe jest przygotowanie teksu liczącego 80 znaków).
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy