Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dla kogo będą najlepsze dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

Nie każda płatna reklama tekstowa Google AdWords musi być oddzielnie przygotowywana przez reklamodawcę - Google oferuje bowiem ułatwienie w postaci dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

Na czym polegają dynamiczne reklamy w wyszukiwarce? Wyglądem nie odbiegają one zwykłych reklam tekstowych, jednak nie trzeba w nich dokonywać zmian za każdym razem, kiedy na stronie internetowej zmieniona zostanie oferta lub dodane zostaną nowe informacje.

Jak powstają dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

Tworzenie dynamicznych reklam w wyszukiwarce różni się nieco od przygotowania tradycyjnych reklam tekstowych Google AdWords. W przypadku płatnych reklam tekstowych AdWords ręcznie należy wpisać nagłówek, ścieżkę oraz tekst reklamy (składający się z 80 lub 160 znaków), następnie reklama - zanim zostanie opublikowana - musi zostać zaakceptowana przez Google. W przypadku dynamicznej reklamy w wyszukiwarce strona docelowa, nagłówek oraz wyświetlany adres są generowane przez Google'a, ręcznie należy wpisać tylko tekst reklamy, który przed publikacją musi zostać zaakceptowany. Treści, które nie są przygotowywane przez reklamodawcę, są generowane automatycznie przez Google na podstawie konkretnych fraz wyszukiwanych przez użytkownika.

Kiedy najlepiej stosować dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce warto stosować w przypadkach, gdy oferta przedstawiana na stronie internetowej często się zmienia i publikowane są tam często nowe informacje. Dzięki dynamicznym reklamom nie trzeba się wtedy martwić o aktualizację reklam czy słów kluczowych, ponieważ Google sam sprawdzi stronę i pobierze aktualne informacje. Reklamy również będą dopasowane do oczekiwań użytkowników, ponieważ jeśli zapytanie użytkownika odpowiada treściom umieszczonym na stronie internetowej, to Google generuje taki nagłówek, by był jak najbardziej zbliżony do wpisanej frazy oraz informacji ze strony.

Nowe rozwiązania w dynamicznych reklamach w wyszukiwarce

W przypadku dynamicznych reklam w wyszukiwarce - podobnie jak w przypadku innych rozwiązań Google AdWords – przygotowywane są nowości. Pod koniec kwietnia wprowadzone zostały: kanały strony, rozszerzone reklamy tekstowe i zwiększenie jakości kierowania. Kierowanie reklam za pomocą kanału umożliwia wskazanie adresu URL, który ma być używany w przypadku dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Dzięki podaniu w oddzielnym pliku informacji, Google będzie wiedział, kiedy wyświetlać reklamy i na jakie podstrony kierować użytkowników.

Podobnie jak w przypadku zwykłych płatnych reklam tekstowych Google AdWords, również dynamiczne reklamy w wyszukiwarce wyświetlane są z dłuższymi nagłówkami oraz opisem (tutaj także możliwe jest przygotowanie teksu liczącego 80 znaków).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.