Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?

Typy dopasowania słów kluczowych umożliwiają lepszą kontrolę nad tym, na jakie słowa kluczowe reklama Google AdWords się wyświetla. A to właśnie odpowiedni dobór słów kluczowych w dużej mierze przesądza o skuteczności reklamy. 

Google proponuje pięć typów dopasowań słów kluczowych: dopasowanie przybliżone, modyfikator dopasowania przybliżonego, dopasowanie do wyrażenia, dopasowanie ścisłe oraz dopasowanie wykluczające. Typy dopasowania pozwalają określić, czy reklama wyświetli się tylko w przypadku, gdy ktoś wpisze konkretną frazę do wyszukiwarki. Można też określić, na jakie frazy czy słowa reklama AdWords ma się w ogóle nie wyświetlać.

Z naszej praktyki wynika, że przy ustawianiu parametrów wyświetlenia reklamy, warto na początek użyć modyfikatora dopasowania przybliżonego, dopasowania do wyrażenia oraz wpisać hasła wykluczające. Po kilku tygodniach można dokonać optymalizacji – zobaczyć jakie frazy są wpisywane przez internautów, a wcześniej się nie pojawiły, jakie frazy należałoby wykluczyć, itp. Wszystko to ma na celu umożliwienie dotarcia z reklamą Google AdWords przede wszystkim do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane ofertą.

Dopasowanie przybliżone

W przypadku dopasowania przybliżonego reklama będzie się wyświetlała, nawet jeśli internauta użył synonimu. Należy jednak uważać, ponieważ czasem Google może uznać jakieś słowo za synonim, mimo, że skojarzenie ze słowem kluczowym jest dość dalekie, a czasem reklama wyświetla się nawet wtedy, gdy wpisana fraza nie jest stricte powiązana ze słowem kluczowym. Jedynym wyjątkiem może być produkt lub usługa na tyle specyficzna, że trudno jest przewidzieć, w jaki sposób internauci mogą jej szukać. Wtedy kampanię można rozpocząć od dopasowania przybliżonego, by mieć jak najszerszy ogląd wpisywanych fraz, a następnie zoptymalizować ją i użyć już modyfikatora oraz dopasowania do wyrażenia. 

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Modyfikator dopasowania przybliżonego działa podobnie jak dopasowanie przybliżone, ale jeśli przed jednym słowem umieszczony zostanie znak +, słowo to będzie musiało obligatoryjnie pojawić się we frazie wpisanej przez internautę do wyszukiwarki.

Dopasowanie do wyrażenia

W przypadku ustawienia dopasowania do wyrażenia reklama będzie wyświetlana tylko tym klientom, którzy wpiszą do wyszukiwarki konkretną frazę i jej odmiany, zawierające dodatkowe wyrazy przed lub za frazą.

Dopasowanie ścisłe

W dopasowaniu ścisłym reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy dokładnie ta fraza lub jej bardzo bliska odmiana, zostaną wpisane przez internautę do wyszukiwarki. Tego dopasowania używa się rzadko, ponieważ może się okazać, że reklamy zbyt rzadko będą wyświetlały się potencjalnemu klientowi, ponieważ wpisana fraza będzie się minimalnie różniła od słowa kluczowego.

Dopasowanie wykluczające

Wykluczające słowa kluczowe oznaczają, że po wpisaniu ich do wyszukiwarki reklama nie wyświetli się. Dzięki temu można zapobiec wyświetleniu reklamy użytkownikowi, który na pewno nie szuka tego, czego dotyczy promowana oferta.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.