Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?

12—04—2017

Typy dopasowania słów kluczowych umożliwiają lepszą kontrolę nad tym, na jakie słowa kluczowe reklama Google AdWords się wyświetla. A to właśnie odpowiedni dobór słów kluczowych w dużej mierze przesądza o skuteczności reklamy. 

Google proponuje pięć typów dopasowań słów kluczowych: dopasowanie przybliżone, modyfikator dopasowania przybliżonego, dopasowanie do wyrażenia, dopasowanie ścisłe oraz dopasowanie wykluczające. Typy dopasowania pozwalają określić, czy reklama wyświetli się tylko w przypadku, gdy ktoś wpisze konkretną frazę do wyszukiwarki. Można też określić, na jakie frazy czy słowa reklama AdWords ma się w ogóle nie wyświetlać.

Z naszej praktyki wynika, że przy ustawianiu parametrów wyświetlenia reklamy, warto na początek użyć modyfikatora dopasowania przybliżonego, dopasowania do wyrażenia oraz wpisać hasła wykluczające. Po kilku tygodniach można dokonać optymalizacji – zobaczyć jakie frazy są wpisywane przez internautów, a wcześniej się nie pojawiły, jakie frazy należałoby wykluczyć, itp. Wszystko to ma na celu umożliwienie dotarcia z reklamą Google AdWords przede wszystkim do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane ofertą.

Dopasowanie przybliżone

W przypadku dopasowania przybliżonego reklama będzie się wyświetlała, nawet jeśli internauta użył synonimu. Należy jednak uważać, ponieważ czasem Google może uznać jakieś słowo za synonim, mimo, że skojarzenie ze słowem kluczowym jest dość dalekie, a czasem reklama wyświetla się nawet wtedy, gdy wpisana fraza nie jest stricte powiązana ze słowem kluczowym. Jedynym wyjątkiem może być produkt lub usługa na tyle specyficzna, że trudno jest przewidzieć, w jaki sposób internauci mogą jej szukać. Wtedy kampanię można rozpocząć od dopasowania przybliżonego, by mieć jak najszerszy ogląd wpisywanych fraz, a następnie zoptymalizować ją i użyć już modyfikatora oraz dopasowania do wyrażenia. 

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Modyfikator dopasowania przybliżonego działa podobnie jak dopasowanie przybliżone, ale jeśli przed jednym słowem umieszczony zostanie znak +, słowo to będzie musiało obligatoryjnie pojawić się we frazie wpisanej przez internautę do wyszukiwarki.

Dopasowanie do wyrażenia

W przypadku ustawienia dopasowania do wyrażenia reklama będzie wyświetlana tylko tym klientom, którzy wpiszą do wyszukiwarki konkretną frazę i jej odmiany, zawierające dodatkowe wyrazy przed lub za frazą.

Dopasowanie ścisłe

W dopasowaniu ścisłym reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy dokładnie ta fraza lub jej bardzo bliska odmiana, zostaną wpisane przez internautę do wyszukiwarki. Tego dopasowania używa się rzadko, ponieważ może się okazać, że reklamy zbyt rzadko będą wyświetlały się potencjalnemu klientowi, ponieważ wpisana fraza będzie się minimalnie różniła od słowa kluczowego.

Dopasowanie wykluczające

Wykluczające słowa kluczowe oznaczają, że po wpisaniu ich do wyszukiwarki reklama nie wyświetli się. Dzięki temu można zapobiec wyświetleniu reklamy użytkownikowi, który na pewno nie szuka tego, czego dotyczy promowana oferta.

Słowa kluczowe

  • dopasowania słów kluczowych
  • słowa kluczowe
  • keywords
  • Google Adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

Dyskusja o aplikacji FaceApp stała się dla nas okazją do sprawdzenia, jakie dane może zbierać Google, by skutecznie i jak najbardziej precyzyjnie kierować reklamy.

Karuzela w reklamach tekstowych Google Ads – nowy pomysł Google

Kilka dni temu w sieci pojawiły się doniesienia o nowym pomyśle Google – wyświetlaniu reklam tekstowych na urządzeniach mobilnych w formie karuzeli.

Chrome zablokuje zbyt „ciężkie” reklamy

Google pracuje nad poprawą wydajności swojej przeglądarki - w Chrome mają być blokowane zbyt „ciężkie” reklamy. Czy reklamodawcy Google Ads muszą się obawiać?