Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Dlaczego warto już teraz przygotować się na Black Friday?

28—10—2020

Choć do Black Friday i Cyber Monday pozostało jeszcze sporo czasu – w tym roku Black Friday wypada 27 listopada – warto zacząć przygotowania już teraz. Nad czym pracować, aby jak najefektywniej wykorzystać okres corocznych wyprzedaży?

Do Black Firday i Cyber Monday pozostał jeszcze miesiąc. Mogłoby się wydawać, że jest jeszcze za wcześnie, aby informować o swojej specjalnej ofercie na tę okazję. Wystarczy jednak przyjrzeć się kilku największym sieciom handlowym w Polsce, aby zauważyć, że o przecenach na Black Friday (a nawet Black Week czy Black Weeks) informują one już teraz.


Ponadto w sieci pojawia się coraz więcej informacji sugerujących, że w związku z pandemią Black Friday w wielu sklepach zamieni się w Black November – wyprzedaże będą trwały cały miesiąc. Tym bardziej warto rozpocząć przygotowania już teraz. Od czego zacząć?

Przemyśl swoją ofertę specjalną

Black Friday to nie tylko niższe ceny. Warto zastanowić się nad tym, co zaproponować swoim klientom, aby oferta była naprawdę atrakcyjna. W czasach, gdy zakupy przez internet stały się czymś oczywistym i naturalnym (już prawie 3/4 polskich internautów kupuje on-line – zob. raport Izby Gospodarki Elektronicznej), obniżka cen na poziomie 10 proc. to zbyt mało, aby przyciągnąć potencjalnych klientów. Tym, co wyróżni ofertę, mogą być dodatkowe benefity, np. darmowa dostawa i zwrot, szybka wysyłka, dodatkowy gratisowy produkt do każdego zamówienia lub atrakcyjna oferta ratalna. Unikalna oferta specjalna pozwoli nie tylko jednorazowo pozyskać klienta, ale i da szansę na zostanie zapamiętanym i powrót części klientów nawet po okresie wyprzedaży.

Przygotuj przekonujący landing page

Specjalna oferta na Black Friday, Cyber Monday czy Black Week powinna zostać zaprezentowana na dedykowanej podstronie. Umieszczenie banneru na stronie głównej to za mało – jeśli potencjalny klient nie będzie mógł w łatwy sposób przejrzeć w jednym miejscu wszystkich przecenionych produktów czy usług, szybko się zniechęci i zacznie szukać okazji gdzie indziej. Na specjalnej stronie docelowej powinny znaleźć się nie tylko informacje o obniżkach, ale również inne przewagi sklepu zachęcające do dokonania zakupu właśnie tutaj. Landing page powinien został uruchomiony jeszcze przed rozpoczęciem wyprzedaży. Warto na nim umieścić formularz umożliwiający zapisanie się do listy mailingowej i otrzymanie specjalnego powiadomienia przed Black Friday – w mailu wysyłanym osobom, które zostawią swoje adresy, można przypomnieć nie tylko o rozpoczynającej się wyprzedaży, ale i zachęcić do zakupu przyznając na przykład dodatkowy rabat.

Rozpocznij kampanie w internecie

Również kampanie w sieci, kierujące na odpowiednio przygotowany landing page, warto uruchomić nieco wcześniej. Dlaczego? W ostatnim tygodniu przed Black Friday promować się będzie o wiele więcej sklepów i firm niż teraz. Oznacz to większą konkurencję, a – co za tym idzie – wyższe koszty. Dane dotyczące liczby wyszukań frazy „black friday” oraz „cyber monday” z 2019 roku jasno dowodzą, że internauci rozpoczynają poszukiwanie najlepszych ofert jeszcze w październiku (w ub. roku Black Friday wypadał 29 listopada):


Gdzie promować ofertę na Black Friday? Kanały każdorazowo należy dopasować do rodzaju asortymentu czy usług oraz do grupy docelowej, warto jednak nie ograniczać się wyłącznie do mediów społecznościowych. Doskonale sprawdzi się w tym przypadku kampania Google Ads – zarówno displayowa, jak i w wyszukiwarce. Na poniższym przykładzie widać, że niektóre firmy już teraz informują o planowanych na Black Friday wyprzedażach.


Reklama tekstowa w wyszukiwarce Google.


Reklamy displayowe (bannerowe) wyświetlające się w sieci reklamowej Google.

W przypadku kampanii displayowej, czyli bannerowej, z reklamami graficznymi wyświetlanymi na stronach znajdujących się w sieci reklamowej Google (jest w niej większość polskich witryn), warto dodać, że płaci się dopiero za kliknięcie, a nie za samo wyświetlenie reklamy. Przy czym koszt kliknięcia zamyka się zwykle w przedziale od kilku do kilkunastu groszy. Koszt kampanii displayowej może być więc naprawdę niewielki, a korzyści wizerunkowe i zysk – ogromne.

Wykorzystaj remarketing

Działania marketingowe w sieci warto kierować nie tylko do potencjalnych klientów, ale i do tych, którzy w przeszłości już skorzystali z oferty naszego sklepu lub firmy (albo przynajmniej odwiedzili naszą stronę). Listy remarketingowe można dodać do kampanii prowadzonych za pomocą Google Ads i na Facebooku. Do klientów, którzy dokonali zakupu, można również skierować specjalne maile informujące o ofercie na Black Friday oraz zawierające np. dodatkowy kupon rabatowy lub bonus zachęcający do zakupów. W wiadomościach warto podkreślać, że oferta jest kierowana wyłącznie do ograniczonej liczby klientów i nie każdy będzie miał do niej dostęp.

Podsumowanie

Mimo, że momencie publikacji tego tekstu do Black Friday pozostał jeszcze miesiąc, czasu tak naprawdę jest niewiele. Warto już teraz opracować specjalną ofertę na tę okazję oraz zaplanować konkretne działania marketingowe, takie jak przygotowanie przekonującego landing page'a i skonfigurowanie kampanii w internecie. W Google Ads w ostatnim tygodniu przed Black Friday konkurencja będzie ogromna, stawki za kliknięcie wysokie, a internauci będą zasypywani codziennie masą promocyjnych ofert. Rozpoczęcie kampanii wcześniej zwiększy jej skuteczność, obniży koszty i pozwoli wyróżnić się i zostać zapamiętanym, zanim pojawi się konkurencja.

Słowa kluczowe

  • black friday
  • cyber monday
  • reklama w internecie

Najnowsze artykuły

Nowość! Reklamy dźwiękowe (audio ads) na YouTube

17 listopada Google poinformował o zmianach związanych z nowym formatem reklam na YouTube. Na swoim blogu Ads & Commerce informuje o nowych możliwościach wykorzystywania reklam audio.

Call to action w reklamie: dlaczego jest tak ważne?

Aby reklama była skuteczna, warto umieścić w niej tzw. call to action (CTA), czyli wezwania do działania. Przyjmuje ono różne formy, zależne jest od naszego celu biznesowego i miejsca emisji reklamy.

Internauci nie odróżniają reklam Google Ads od organicznych wyników wyszukiwania

Wygląd reklam Google Ads zmieniał się już wielokrotnie. Z roku na rok Google upodobnia je do wyszukań organicznych. Różnice między bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, a tymi, za które musimy zapłacić, zacierają się.