Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Facebook dla organizacji pozarządowych

27—08—2018

Facebook wprowadza nowość: organizacje pozarządowe i instytucje edukacyjne w Polsce mają teraz darmowy dostęp do platformy Workplace, która ułatwia współpracę i dzielenie się zadaniami.

Darmowy dostęp do  platformy Workplace – dotychczas kojarzonej raczej z firmami i klientami biznesowymi – związany jest z programem Workplace for Good. Biorą już w nim udział takie organizacje jak WWF, Unicef czy War Child, a teraz mogą dołączyć do nich także organizacje pozarządowe i instytucje edukacyjne z Polski. Spotkanie, które oficjalnie rozpoczęło realizację programu w naszym kraju, odbyło się w połowie sierpnia w Warszawie.

W jaki sposób działa Workplace?

Workplace to propozycja dla firm i klientów biznesowych. Narzędzie to działa na podobnej zasadzie jak Facebook – tak, jak medium społecznościowe ma łączyć ze sobą przyjaciół i rodzinę, tak Workplace może ułatwić komunikację w gronie współpracowników.

Aby poznać historię narzędzia, należy cofnąć się do 2016 roku – wtedy Facebook poinformował, że od jakiegoś czasu we współpracy z kilkoma innymi firmami testuje aplikację, usprawniającą wewnętrzną komunikację w gronie współpracowników. W październiku 2016 roku z Workplace (znanego wcześniej jako Facebook at Work) korzystało już 1000 firm z całego świata, z takich krajów jak Stany Zjednoczone, Indie, Wielka Brytania czy Norwegia. Sporą popularność narzędzia potwierdzają także liczby – w ciągu roku utworzonych zostało 100 tys. grup współpracowników, a obecnie korzysta z niego już ponad 30 tys. firm.

Workplace dostępny jest w dwóch wersjach – Standard i Premium, przy czym ta pierwsza jest bezpłatna, a za drugą trzeba zapłacić, ale za to użytkownicy mogą korzystać z kilku dodatkowych funkcjonalności. Między obydwoma wersjami istnieje bowiem kilka zasadniczych różnic: wśród dostępnych w wersji Standard funkcji mamy aktualności, grupy, czat i wideo na żywo, natomiast w wersji Premium dostępne są dodatkowo: pulpit firmowy, integracja z usługą dostawcy tożsamości oraz funkcje administracyjne (co oznacza, że materiały są sprawdzane przez administratorów społeczności, a administrator może bezpośrednio tworzyć i usuwać konta).

Różnice dotyczą także administrowania danymi – w przypadku wersji Standard administratorem danych jest Facebook, a pracownik jest właścicielem treści, które publikuje i udostępnia, natomiast w wersji Premium firma zarządza danymi i jest ich właścicielem, administrator zarządza społecznością, może zmieniać, usuwać lub eksportować dane.

Organizacje pozarządowe i instytucje edukacyjne mogą korzystać teraz z wersji Premium za darmo.

Organizacje pozarządowe jak firmy

– Organizacje pozarządowe muszą mierzyć się z takimi samymi wyzwaniami jak firmy. Dlaczego więc nie mogłyby używać takich samych narzędzi jak firmy? – tłumaczy Facebook na stronie poświęconej programowi. Dzięki korzystaniu z programu pracownicy sektora pozarządowego mogą korzystać np. z aplikacji mobilnych do obsługi wiadomości i połączeń wideo, tworzyć miejsca do zarządzania zadaniami, tworzyć grupy współpracowników czy błyskawicznie udostępniać pliki. Jednym słowem: użytkownicy mogą znacznie szybciej pracować nad wspólnym projektem, bez konieczności prowadzenia komunikacji e-mailowej czy bez tracenia czasu na spotkaniach. Coś dla siebie mogą też znaleźć pracownicy instytucji edukacyjnych – mogą np. prowadzić transmisje na żywo, budować społeczność czy korzystać z komunikatorów. I to wszystko bez żadnych dodatkowych kosztów.

Podsumowanie

W czasach, gdy szybka wymiana informacji nie jest już przywilejem danym nielicznym, a staje się powoli koniecznością lub czymś oczywistym, wiele firm czy organizacji staje przed ogromnym wyzwaniem. Dla organizacji pozarządowych czy instytucji edukacyjnych, które często borykają się też z problemem braku środków, takie wyzwanie staje się wyjątkowo trudne. Dlatego za uruchomienie programu Workplace for Good Facebookowi należy się bez wątpienia pochwała – dzięki temu organizacje z sektora pozarządowego mogą spokojnie realizować część swoich zadań bez konieczności ponoszenia dodatkowych wydatków. Warto jednak też pamiętać przy tym o jednym – stawianie tylko na jedno narzędzie może się okazać kłopotem, jeśli firma, od której czerpiemy rozwiązania, zmieni zasady gry. Oczywiście, nie musi być tak w tym wypadku – przecież może się okazać, że (zgodnie z zapowiedziami Facebooka) będzie nadal rozwijał program i udostępniał NGO kolejne narzędzia. Mimo wszystko zawsze warto pamiętać o alternatywie – nawet jeśli czasem będzie to oznaczało korzystanie z mniej zaawansowanych technologicznie rozwiązań.

Więcej na temat programu można przeczytać na poświęconej mu stronie.

Słowa kluczowe

  • workplace
  • facebook

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.