Według doniesień medialnych Facebook ma wkrótce wystartować ze swoją własna telewizją. Emisja pierwszy produkcji zaplanowana jest na połowę czerwca.
O rosnącej popularności serwisów VOD, czyli video na żądanie, nie trzeba nikogo przekonywać. Dziś do wyboru są nie tylko strony, gdzie obejrzeć można powtórki programów czy seriali emitowanych wcześniej w telewizji – teraz największą popularnością cieszą się serwisy z filmami, serialami i programami, które można obejrzeć w dowolnym miejscu i czasie, czasem nawet przed premierą telewizyjną. Zapłacić za nie można w formie abonamentu lub jako jednorazowa płatność za np. jeden film lub program.
Jak twierdzi Radosław Gołąb, product owner w firmie Gemius, wideo w Internecie to w tej chwili jeden z najszybciej rosnących trendów. Wszystko to dzięki zmianie zachowań internautów, którzy wolą oglądać wideo niż czytać treści, co widać również w mediach społecznościowych. A obecnie - dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii - można komfortowo oglądać materiały wideo w Internecie na dowolnym urządzeniu. Pełną wypowiedź na temat potencjału rynku VOD można znaleźć na stronie gemius.pl.
Nie powinien więc dziwić fakt, że również Facebook chętnie spogląda w stronę rynku video na życzenie i myśli o tym, w jaki sposób zaadaptować to rozwiązanie u siebie. Wkrótce na Facebooku mają zostać opublikowane materiały video - własne ekskluzywne programy telewizyjne, co łudząco przypomina internetową telewizję. Na początek przygotowane zostaną 24 produkcje, które dostępne będą dla wszystkich użytkowników Facebooka - wystarczy posiadać tylko konto w tym serwisie. Na początek każdy z programów będzie trwał od 5 do 10 minut, później emitowane mają też być dłuższe formy. Według medialnych doniesień nowe narzędzie Facebooka ma być promowane przez celebrytów, z którymi już zostały podpisane stosowne umowy.
Programy mają się pojawić na Facebooku już za kilka tygodni. Debiut zaplanowany jest na 17 czerwca 2017 roku, kiedy odbywać się będzie Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions – międzynarodowe spotkanie branży reklamowej i kreatywnej.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy