Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Facebook z nowym przyciskiem CTA dla restauratorów

08—06—2017

Do grupy przycisków call to action Facebook dorzucił kolejny – „Rozpocznij zamawianie”, który w prowadzeniu biznesu przyda się zwłaszcza właścicielom restauracji.

Call to action – znane także wezwanie do działania lub w skrócie CTA – to wyraźne napisanie tego, co chcemy, by użytkownik zrobił. W przypadku reklam tekstowych Google AdWords nie ma gotowych wzorów, które można wykorzystać przy ustawianiu działań – więc w tym wypadku reklamodawca przy tworzeniu kampanii AdWords musi zdać się na swoje umiejętności. Inaczej jest w przypadku prowadzenia działań na Facebooku. Obecnie Facebook udostępnia obecnie trzynaście przycisków call to action – wśród także ten, dotyczący składania zamówień.

Facebook udostępnia obecnie trzynaście przycisków call to action

Facebook udostępnia obecnie trzynaście przycisków call to action, wśród nich można znaleźć przyciski: 

  • dotyczące rezerwacji usług: zarezerwuj teraz oraz rozpocznij zamawianie,
  • dotyczące kontaktu: zadzwoń teraz, skontaktuj się z nami (przekierowuje do formularza w witrynie), wyślij wiadomość (umożliwia wysyłanie wiadomości), rejestracja (przekierowuje do formularza) oraz wyślij e-mail (przekierowuje do podstrony, na której można wysłać maila),
  • dotyczące dodatkowych informacji: zobacz film (umożliwia przekierowanie użytkowników do filmu na Facebooku lub w witrynie) oraz dowiedz się więcej (umożliwia przekierowanie użytkowników do podstrony, gdzie zawarte są dodatkowe informacje o organizacji),
  • dotyczące dokonania zakupu lub przekazania datku: kup teraz oraz zobacz oferty,
  • dotyczące pobrania aplikacji lub gry (można przekierować użytkowników do aplikacji lub umożliwić pobranie gry lub skorzystanie z niej).

W jaki sposób działa przycisk „Rozpocznij zamawianie”?

Przycisk „Rozpocznij zamawianie” to efekt współpracy z Facebooka z zewnętrznymi systemami zajmującymi się dostawą – Lieferheld, Delivery.com i Slice. Jeśli restaurator korzysta z usług tych serwisów, na swojej stronie może kliknąć w napis +DODAJ PRZYCISK, a następnie wybrać odpowiednią opcję, która umożliwi złożenie zamówienia na jedzenie bezpośrednio na Facebooku. Po tym jak użytkownik kliknie w przycisk, poda adres dostawy, doda zamówienie do koszyka i przejdzie do kasy, restaurator otrzyma zamówienie za pośrednictwem wybranego serwisu. Będzie ono widoczne będzie też widoczne wśród innych zamówień. Status zamówienia klient będzie mógł sprawdzić bez potrzeby opuszczania Facebooka.

Facebook szykuje się to wprowadzenia nowych przycisków CTA

Po wprowadzeniu przycisku dotyczącego zamówień, Facebook szykuje się do wprowadzenia nowych przycisków CTA. Wkrótce w medium społecznościowym użytkownicy będą mogli m.in. zarezerwować termin spotkania czy wysłać do firmy zapytanie o wycenę (po kliknięciu w przycisk wyświetlony zostanie odpowiedni formularz). Nawet jeśli administrator strony nie będzie wtedy przebywał na Facebooku, to nie szkodzi – prośby o rezerwację spotkania czy o wycenę wysyłane są do odbiorcy za pośrednictwem Messengera i można na nie odpowiadać w dogodnym czasie.

Podsumowanie

Call to action – znane także wezwanie do działania – to wyraźne napisanie tego, co chcemy, by użytkownik zrobił. W przypadku reklam tekstowych Google AdWords nie ma gotowych wzorów, które można wykorzystać przy ustawianiu działań – więc w tym wypadku reklamodawca przy tworzeniu kampanii AdWords musi zdać się na swoje umiejętności. Inaczej jest w przypadku prowadzenia działań na Facebooku. Obecnie Facebook udostępnia obecnie trzynaście przycisków call to action – wśród także „Rozpocznij zamawianie”, umożliwiający złożenie zamówienia na jedzenie. Na tym jednak nie kończą się plany Facebooka – już teraz wiadomo, że planowane jest wprowadzenie nowych nowych przycisków CTA. Wkrótce w medium społecznościowym użytkownicy będą mogli m.in. zarezerwować termin spotkania czy wysłać do firmy zapytanie o wycenę.

Sprawdź także nasze sposoby na przygotowanie skutecznego CTA w kampanii Google AdWords.

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • social media
  • CTA

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.