Do grupy przycisków call to action Facebook dorzucił kolejny – „Rozpocznij zamawianie”, który w prowadzeniu biznesu przyda się zwłaszcza właścicielom restauracji.
Call to action – znane także wezwanie do działania lub w skrócie CTA – to wyraźne napisanie tego, co chcemy, by użytkownik zrobił. W przypadku reklam tekstowych Google AdWords nie ma gotowych wzorów, które można wykorzystać przy ustawianiu działań – więc w tym wypadku reklamodawca przy tworzeniu kampanii AdWords musi zdać się na swoje umiejętności. Inaczej jest w przypadku prowadzenia działań na Facebooku. Obecnie Facebook udostępnia obecnie trzynaście przycisków call to action – wśród także ten, dotyczący składania zamówień.
Facebook udostępnia obecnie trzynaście przycisków call to action, wśród nich można znaleźć przyciski:
Przycisk „Rozpocznij zamawianie” to efekt współpracy z Facebooka z zewnętrznymi systemami zajmującymi się dostawą – Lieferheld, Delivery.com i Slice. Jeśli restaurator korzysta z usług tych serwisów, na swojej stronie może kliknąć w napis +DODAJ PRZYCISK, a następnie wybrać odpowiednią opcję, która umożliwi złożenie zamówienia na jedzenie bezpośrednio na Facebooku. Po tym jak użytkownik kliknie w przycisk, poda adres dostawy, doda zamówienie do koszyka i przejdzie do kasy, restaurator otrzyma zamówienie za pośrednictwem wybranego serwisu. Będzie ono widoczne będzie też widoczne wśród innych zamówień. Status zamówienia klient będzie mógł sprawdzić bez potrzeby opuszczania Facebooka.
Po wprowadzeniu przycisku dotyczącego zamówień, Facebook szykuje się do wprowadzenia nowych przycisków CTA. Wkrótce w medium społecznościowym użytkownicy będą mogli m.in. zarezerwować termin spotkania czy wysłać do firmy zapytanie o wycenę (po kliknięciu w przycisk wyświetlony zostanie odpowiedni formularz). Nawet jeśli administrator strony nie będzie wtedy przebywał na Facebooku, to nie szkodzi – prośby o rezerwację spotkania czy o wycenę wysyłane są do odbiorcy za pośrednictwem Messengera i można na nie odpowiadać w dogodnym czasie.
Call to action – znane także wezwanie do działania – to wyraźne napisanie tego, co chcemy, by użytkownik zrobił. W przypadku reklam tekstowych Google AdWords nie ma gotowych wzorów, które można wykorzystać przy ustawianiu działań – więc w tym wypadku reklamodawca przy tworzeniu kampanii AdWords musi zdać się na swoje umiejętności. Inaczej jest w przypadku prowadzenia działań na Facebooku. Obecnie Facebook udostępnia obecnie trzynaście przycisków call to action – wśród także „Rozpocznij zamawianie”, umożliwiający złożenie zamówienia na jedzenie. Na tym jednak nie kończą się plany Facebooka – już teraz wiadomo, że planowane jest wprowadzenie nowych nowych przycisków CTA. Wkrótce w medium społecznościowym użytkownicy będą mogli m.in. zarezerwować termin spotkania czy wysłać do firmy zapytanie o wycenę.
Sprawdź także nasze sposoby na przygotowanie skutecznego CTA w kampanii Google AdWords.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy