Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Facebook zmienia sposób wyświetlania postów

15—05—2017

Facebook szykuje zmiany w algorytmie, dzięki którym możliwa będzie skuteczna walka postami, promującymi serwisy zawierające spam lub prezentujące fałszywe informacje.

Zmiany w algorytmie to kolejny krok Facebooka w walce ze spamem i fałszywymi informacjami. Kilka miesięcy temu rozpoczęła się walka ze spamem wśród reklam, a teraz w News Feedzie, czyli w głównym strumieniu informacji, wśród postów niesponsorowanych ma się znaleźć mniejsza ilość tych treści, które prowadzą do stron internetowych niskiej jakości. Na celowniku znajdą się zwłaszcza posty promujące serwisy z dużymi ilościami reklam (także typu pop-up lub reklamy pełnoekranowymi), z treściami dla dorosłych czy z reklamami promującymi produkty i usługi, których promować na Facebooku nie można.  

Do oceny stron internetowych ma zostać wykorzystana sztuczna inteligencja. Jeśli udostępniony post kierował będzie internautę do serwisu, który uznany zostanie za stronę o niskiej jakości lub będzie wprowadzał w błąd internautów, to będzie on automatycznie widoczny niżej i będzie przez to rzadziej klikany. Nie będzie też mógł być wyświetlany jako post sponsorowany.

Facebook może się pozbyć części zysków

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że Facebook sam robi sobie krzywdę, ponieważ w planach jest nie tylko zmiana algorytmu, ale i zintensyfikowanie walki z nieuczciwymi reklamodawcami, którą Facebook prowadzi już od jakiegoś czasu. Facebook opiera się bowiem na reklamach i na nich zarabia - bez względu na to, czy płatność odbywa się za kliknięcie czy za wyświetlenie. Walkę tę Facebook tłumaczy to chęcią „budowania świadomej społeczności”, jednak może istnieć też druga strona medalu. W takiej sytuacji walka ze spamem i fałszywymi informacjami to walka o wiarygodność serwisu i jak największą wiarygodność publikowanych w nim treści. Powiązany jest z tym także prosty mechanizm - jeśli użytkownicy będą widzieć, że na Facebooku znacznie zmniejszyła się ilość spamu, chętniej będą zwracać uwagę na wyświetlane reklamy i w nie klikać, ponieważ będą wiedzieć, że reklamy prowadzą do potencjalnie wartościowych treści, a nie do stron internetowych o niskiej jakości. A w takim wypadku reklamodawcy mogą chętniej zwiększać budżety na kampanię, jeśli dobre efekty działań na Facebooku będą widoczne (czytaj więcej o tym, w jaki sposób zmierzyć sukces kampanii na Facebooku?).

Kiedy będzie można spodziewać się zmian?

Facebook nie podaje dokładnie, kiedy będzie można spodziewać się zmian. Na razie wiadomo tylko, że będzie można się ich spodziewać w najbliższych miesiącach. Jednocześnie Facebook uspokaja, że jeśli ktoś nie będzie miał informacji o niskiej jakości strony docelowej, to nie ma się o co martwić. Co więcej - dzięki nowemu algorytmowi może zostać zauważony nawet niewielki wzrost ruchu.

Podsumowanie

Facebook szykuje zmiany w algorytmie, dzięki którym możliwa będzie skuteczna walka postami, promującymi serwisy zawierające spam lub prezentujące fałszywe informacje. Do oceny stron internetowych ma zostać wykorzystana sztuczna inteligencja. Jeśli udostępniony post kierował będzie internautę do serwisu, który uznany zostanie za stronę o niskiej jakości lub będzie wprowadzał w błąd internautów, to będzie on automatycznie widoczny niżej i będzie przez to rzadziej klikany, nie będzie też mógł być wyświetlany jako post sponsorowany. Zmian można się spodziewać w najbliższych miesiącach.

Przypomnijmy, że to nie są to pierwsze informacje, dotyczące blokowania lub ograniczania dostępu do tzw. fałszywych treści. Aby walczyć z wydawcami fałszywych informacji, najpierw Google usunął kilkuset wydawców ze swojej sieci AdSense (byli to wydawcy, którzy podszywali się pod portale informacyjne i publikowali wiadomości wprowadzające w błąd użytkowników), a od kilku tygodni wiadomo, że ma się zająć także weryfikacją informacji, które znaleźć można w wyszukiwarce. Przeczytaj o tym więcej w tekście Google ruszył do walki z fake-newsami

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • social media

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.