Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Firmową stronę internetową trzeba powierzyć ekspertom

Nie można oddać swojej strony internetowej w ręce przypadkowych osób – tylko powierzenie jej ekspertom pozwoli na podniesienie słupków sprzedaży i realizację konkretnych celów.

Za każdy etap tworzenia, a następnie prowadzenia strony (czyli za przygotowanie architektury informacji, stworzenie makiet, napisanie tekstów, stworzenie strony oraz jej optymalizację) powinien odpowiadać inny ekspert – marketingowiec, copywriter, grafik i informatyk. Jednocześnie warto pamiętać, że każdy etap powinien nawiązywać do poprzedniego, a całość powinna być mocno związana z zapisami strategii biznesowej i marketingowej. Dzięki temu strona nie stanie się chaotycznym zbiorem pomysłów i losowo wybranych narzędzi i przy wsparciu kampanii Google Adwords skutecznie będzie sprzedawała produkt lub usługę.

Marketingowiec

Przygotuje architekturę informacji, która w jasny i przejrzysty sposób będzie przedstawiała ofertę firmy i prezentowała unikalne przewagi, stanowiące wartość dla klienta. Podstawą do stworzenia takiej architektury będzie strategia biznesowa firmy, ale pomóc może w tym także analiza ruchu użytkowników na obecnej stronie, wykonana przy użyciu Google Analytics.

Informacje muszą być logicznie ułożone, łatwe do znalezienia - tak, by poruszanie się na stronie było intuicyjne, bez konieczności nerwowego klikania i nadużywania przycisku „Wstecz”. Dzięki temu istnieje spora szansa, że ktoś zatrzyma się na naszej stronie na dłużej i w rezultacie skorzysta z naszej oferty, a nie konkurencyjnej.

Copywriter

Po przygotowaniu architektury można pisać teksty. Napisać je powinien copywriter, który będzie bazował na merytorycznych informacjach i na tej podstawie przygotuje ostateczne wersje. Tylko takie rozwiązanie da nam gwarancję, że teksty będą zawierały nie tylko informacje o firmie, ale będą też napisane stylistycznie poprawnie, bez błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, z zachowaniem zasad, według których przygotowane powinny być teksty internetowe (prosty język, odpowiednia długość, struktura tekstu, itp.).

Dopiero po przygotowaniu architektury strony i napisaniu tekstów powstają papierowe makiety strony.

Grafik

Wiemy już, co ma być na stronie, dlatego można przygotowywać jej projekt graficzny. Nie może być on przypadkowy i bazować na opinii rodziny czy przyjaciół. Podstawą projektu graficznego musi być identyfikacja wizualna firmy (w tym przyjęte wcześniej logo), przygotowana przez firmę, która zajmuje się tworzeniem identyfikacji wizualnej, a nie przez przypadkowego grafika. Identyfikacja wizualna – a w rezultacie projekt graficzny strony – muszą bowiem wynikać ze strategii biznesowej firmy.

Informatyk

Po przygotowaniu projektów graficznych możemy zacząć kodowanie strony – dzięki temu poglądowe pliki JPG zamienią się w pełni działającą, funkcjonalną stronę internetową. Również w tym wypadku praca powinna przebiegać etapami – od przygotowania strony głównej aż do wykonania wszystkich podstron.

Marketingowiec

Publikacja nowej strony internetowej to już koniec pracy nad nią – to najczęstszy błąd popełniany w firmach. Moment publikacji oznacza, że jesteśmy dopiero w punkcie „0”. Teraz w ruch powinny pójść narzędzia badania ruchu na stronie (np. Google Analytics). Po sprawdzeniu ruchu na stronie, będziemy wprowadzać kolejne poprawki - i tak w kółko, aż zaczniemy prace nad stworzeniem kolejnej strony.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.