Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Firmową stronę internetową trzeba powierzyć ekspertom

Nie można oddać swojej strony internetowej w ręce przypadkowych osób – tylko powierzenie jej ekspertom pozwoli na podniesienie słupków sprzedaży i realizację konkretnych celów.

Za każdy etap tworzenia, a następnie prowadzenia strony (czyli za przygotowanie architektury informacji, stworzenie makiet, napisanie tekstów, stworzenie strony oraz jej optymalizację) powinien odpowiadać inny ekspert – marketingowiec, copywriter, grafik i informatyk. Jednocześnie warto pamiętać, że każdy etap powinien nawiązywać do poprzedniego, a całość powinna być mocno związana z zapisami strategii biznesowej i marketingowej. Dzięki temu strona nie stanie się chaotycznym zbiorem pomysłów i losowo wybranych narzędzi i przy wsparciu kampanii Google Adwords skutecznie będzie sprzedawała produkt lub usługę.

Marketingowiec

Przygotuje architekturę informacji, która w jasny i przejrzysty sposób będzie przedstawiała ofertę firmy i prezentowała unikalne przewagi, stanowiące wartość dla klienta. Podstawą do stworzenia takiej architektury będzie strategia biznesowa firmy, ale pomóc może w tym także analiza ruchu użytkowników na obecnej stronie, wykonana przy użyciu Google Analytics.

Informacje muszą być logicznie ułożone, łatwe do znalezienia - tak, by poruszanie się na stronie było intuicyjne, bez konieczności nerwowego klikania i nadużywania przycisku „Wstecz”. Dzięki temu istnieje spora szansa, że ktoś zatrzyma się na naszej stronie na dłużej i w rezultacie skorzysta z naszej oferty, a nie konkurencyjnej.

Copywriter

Po przygotowaniu architektury można pisać teksty. Napisać je powinien copywriter, który będzie bazował na merytorycznych informacjach i na tej podstawie przygotuje ostateczne wersje. Tylko takie rozwiązanie da nam gwarancję, że teksty będą zawierały nie tylko informacje o firmie, ale będą też napisane stylistycznie poprawnie, bez błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, z zachowaniem zasad, według których przygotowane powinny być teksty internetowe (prosty język, odpowiednia długość, struktura tekstu, itp.).

Dopiero po przygotowaniu architektury strony i napisaniu tekstów powstają papierowe makiety strony.

Grafik

Wiemy już, co ma być na stronie, dlatego można przygotowywać jej projekt graficzny. Nie może być on przypadkowy i bazować na opinii rodziny czy przyjaciół. Podstawą projektu graficznego musi być identyfikacja wizualna firmy (w tym przyjęte wcześniej logo), przygotowana przez firmę, która zajmuje się tworzeniem identyfikacji wizualnej, a nie przez przypadkowego grafika. Identyfikacja wizualna – a w rezultacie projekt graficzny strony – muszą bowiem wynikać ze strategii biznesowej firmy.

Informatyk

Po przygotowaniu projektów graficznych możemy zacząć kodowanie strony – dzięki temu poglądowe pliki JPG zamienią się w pełni działającą, funkcjonalną stronę internetową. Również w tym wypadku praca powinna przebiegać etapami – od przygotowania strony głównej aż do wykonania wszystkich podstron.

Marketingowiec

Publikacja nowej strony internetowej to już koniec pracy nad nią – to najczęstszy błąd popełniany w firmach. Moment publikacji oznacza, że jesteśmy dopiero w punkcie „0”. Teraz w ruch powinny pójść narzędzia badania ruchu na stronie (np. Google Analytics). Po sprawdzeniu ruchu na stronie, będziemy wprowadzać kolejne poprawki - i tak w kółko, aż zaczniemy prace nad stworzeniem kolejnej strony.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj

Nowy wygląd panelu Google Ads - kolejna zmiana na gorsze?

Na niektórych kontach Google Ads po zalogowaniu widać zupełnie nowy layout panelu, znacznie różniący się od znanego dotychczas. Czy nowy wygląd Google Ads zostanie z nami na dłużej?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.