Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Firmową stronę internetową trzeba powierzyć ekspertom

Nie można oddać swojej strony internetowej w ręce przypadkowych osób – tylko powierzenie jej ekspertom pozwoli na podniesienie słupków sprzedaży i realizację konkretnych celów.

Za każdy etap tworzenia, a następnie prowadzenia strony (czyli za przygotowanie architektury informacji, stworzenie makiet, napisanie tekstów, stworzenie strony oraz jej optymalizację) powinien odpowiadać inny ekspert – marketingowiec, copywriter, grafik i informatyk. Jednocześnie warto pamiętać, że każdy etap powinien nawiązywać do poprzedniego, a całość powinna być mocno związana z zapisami strategii biznesowej i marketingowej. Dzięki temu strona nie stanie się chaotycznym zbiorem pomysłów i losowo wybranych narzędzi i przy wsparciu kampanii Google Adwords skutecznie będzie sprzedawała produkt lub usługę.

Marketingowiec

Przygotuje architekturę informacji, która w jasny i przejrzysty sposób będzie przedstawiała ofertę firmy i prezentowała unikalne przewagi, stanowiące wartość dla klienta. Podstawą do stworzenia takiej architektury będzie strategia biznesowa firmy, ale pomóc może w tym także analiza ruchu użytkowników na obecnej stronie, wykonana przy użyciu Google Analytics.

Informacje muszą być logicznie ułożone, łatwe do znalezienia - tak, by poruszanie się na stronie było intuicyjne, bez konieczności nerwowego klikania i nadużywania przycisku „Wstecz”. Dzięki temu istnieje spora szansa, że ktoś zatrzyma się na naszej stronie na dłużej i w rezultacie skorzysta z naszej oferty, a nie konkurencyjnej.

Copywriter

Po przygotowaniu architektury można pisać teksty. Napisać je powinien copywriter, który będzie bazował na merytorycznych informacjach i na tej podstawie przygotuje ostateczne wersje. Tylko takie rozwiązanie da nam gwarancję, że teksty będą zawierały nie tylko informacje o firmie, ale będą też napisane stylistycznie poprawnie, bez błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, z zachowaniem zasad, według których przygotowane powinny być teksty internetowe (prosty język, odpowiednia długość, struktura tekstu, itp.).

Dopiero po przygotowaniu architektury strony i napisaniu tekstów powstają papierowe makiety strony.

Grafik

Wiemy już, co ma być na stronie, dlatego można przygotowywać jej projekt graficzny. Nie może być on przypadkowy i bazować na opinii rodziny czy przyjaciół. Podstawą projektu graficznego musi być identyfikacja wizualna firmy (w tym przyjęte wcześniej logo), przygotowana przez firmę, która zajmuje się tworzeniem identyfikacji wizualnej, a nie przez przypadkowego grafika. Identyfikacja wizualna – a w rezultacie projekt graficzny strony – muszą bowiem wynikać ze strategii biznesowej firmy.

Informatyk

Po przygotowaniu projektów graficznych możemy zacząć kodowanie strony – dzięki temu poglądowe pliki JPG zamienią się w pełni działającą, funkcjonalną stronę internetową. Również w tym wypadku praca powinna przebiegać etapami – od przygotowania strony głównej aż do wykonania wszystkich podstron.

Marketingowiec

Publikacja nowej strony internetowej to już koniec pracy nad nią – to najczęstszy błąd popełniany w firmach. Moment publikacji oznacza, że jesteśmy dopiero w punkcie „0”. Teraz w ruch powinny pójść narzędzia badania ruchu na stronie (np. Google Analytics). Po sprawdzeniu ruchu na stronie, będziemy wprowadzać kolejne poprawki - i tak w kółko, aż zaczniemy prace nad stworzeniem kolejnej strony.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.