Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Firmową stronę internetową trzeba powierzyć ekspertom

03—04—2017

Nie można oddać swojej strony internetowej w ręce przypadkowych osób – tylko powierzenie jej ekspertom pozwoli na podniesienie słupków sprzedaży i realizację konkretnych celów.

Za każdy etap tworzenia, a następnie prowadzenia strony (czyli za przygotowanie architektury informacji, stworzenie makiet, napisanie tekstów, stworzenie strony oraz jej optymalizację) powinien odpowiadać inny ekspert – marketingowiec, copywriter, grafik i informatyk. Jednocześnie warto pamiętać, że każdy etap powinien nawiązywać do poprzedniego, a całość powinna być mocno związana z zapisami strategii biznesowej i marketingowej. Dzięki temu strona nie stanie się chaotycznym zbiorem pomysłów i losowo wybranych narzędzi i przy wsparciu kampanii Google Adwords skutecznie będzie sprzedawała produkt lub usługę.

Marketingowiec

Przygotuje architekturę informacji, która w jasny i przejrzysty sposób będzie przedstawiała ofertę firmy i prezentowała unikalne przewagi, stanowiące wartość dla klienta. Podstawą do stworzenia takiej architektury będzie strategia biznesowa firmy, ale pomóc może w tym także analiza ruchu użytkowników na obecnej stronie, wykonana przy użyciu Google Analytics.

Informacje muszą być logicznie ułożone, łatwe do znalezienia - tak, by poruszanie się na stronie było intuicyjne, bez konieczności nerwowego klikania i nadużywania przycisku „Wstecz”. Dzięki temu istnieje spora szansa, że ktoś zatrzyma się na naszej stronie na dłużej i w rezultacie skorzysta z naszej oferty, a nie konkurencyjnej.

Copywriter

Po przygotowaniu architektury można pisać teksty. Napisać je powinien copywriter, który będzie bazował na merytorycznych informacjach i na tej podstawie przygotuje ostateczne wersje. Tylko takie rozwiązanie da nam gwarancję, że teksty będą zawierały nie tylko informacje o firmie, ale będą też napisane stylistycznie poprawnie, bez błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, z zachowaniem zasad, według których przygotowane powinny być teksty internetowe (prosty język, odpowiednia długość, struktura tekstu, itp.).

Dopiero po przygotowaniu architektury strony i napisaniu tekstów powstają papierowe makiety strony.

Grafik

Wiemy już, co ma być na stronie, dlatego można przygotowywać jej projekt graficzny. Nie może być on przypadkowy i bazować na opinii rodziny czy przyjaciół. Podstawą projektu graficznego musi być identyfikacja wizualna firmy (w tym przyjęte wcześniej logo), przygotowana przez firmę, która zajmuje się tworzeniem identyfikacji wizualnej, a nie przez przypadkowego grafika. Identyfikacja wizualna – a w rezultacie projekt graficzny strony – muszą bowiem wynikać ze strategii biznesowej firmy.

Informatyk

Po przygotowaniu projektów graficznych możemy zacząć kodowanie strony – dzięki temu poglądowe pliki JPG zamienią się w pełni działającą, funkcjonalną stronę internetową. Również w tym wypadku praca powinna przebiegać etapami – od przygotowania strony głównej aż do wykonania wszystkich podstron.

Marketingowiec

Publikacja nowej strony internetowej to już koniec pracy nad nią – to najczęstszy błąd popełniany w firmach. Moment publikacji oznacza, że jesteśmy dopiero w punkcie „0”. Teraz w ruch powinny pójść narzędzia badania ruchu na stronie (np. Google Analytics). Po sprawdzeniu ruchu na stronie, będziemy wprowadzać kolejne poprawki - i tak w kółko, aż zaczniemy prace nad stworzeniem kolejnej strony.

Słowa kluczowe

  • strona internetowa
  • web design

Najnowsze artykuły

Jak w Google Ads można kierować swoje reklamy?

Dyskusja o aplikacji FaceApp stała się dla nas okazją do sprawdzenia, jakie dane może zbierać Google, by skutecznie i jak najbardziej precyzyjnie kierować reklamy.

Karuzela w reklamach tekstowych Google Ads – nowy pomysł Google

Kilka dni temu w sieci pojawiły się doniesienia o nowym pomyśle Google – wyświetlaniu reklam tekstowych na urządzeniach mobilnych w formie karuzeli.

Chrome zablokuje zbyt „ciężkie” reklamy

Google pracuje nad poprawą wydajności swojej przeglądarki - w Chrome mają być blokowane zbyt „ciężkie” reklamy. Czy reklamodawcy Google Ads muszą się obawiać?