Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Formaty reklam wideo w Google Ads

Według badań przeprowadzonych przez Google, YouTube jest głównym kanałem streamingowym na świecie (zob. artykuł "As CTV viewership surges, YouTube is people’s Main Stream"). Sytuację zmieniła również pandemia.

Użytkownicy internetu coraz więcej informacji czerpią z kanałów prowadzonych na YouTube oraz wpisują coraz więcej zapytań w wyszukiwarkę serwisu. Jak możemy wykorzystać potencjał YouTube’a, prowadząc kampanie Google Ads?


Dostępne formaty reklamy wideo w Google Ads

W ramach kampanii wideo dostępne są różne formaty:

To, na jaki format się zdecydujemy, zależy od długości naszego filmu promocyjnego, ale także od naszego celu marketingowego. Obecnie dostępne formaty reklam wideo różnią się między sobą maksymalnym czasem trwania filmu, tym, w jakim momencie pojawi się on użytkownikowi na ekranie oraz tym, w jaki sposób będzie on rozliczany. W Google Ads możemy więc ustawić następujące typy reklam wideo:

  1. Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia - użytkownik może je zobaczyć przed innymi filmami, w ich trakcie lub po nich. Tego typu reklama może zostać pominięta przez użytkownika po wyświetleniu pierwszych 5 sekund. Minimalna długość spotu reklamowego w przypadku reklamy In-Stream możliwej do pominięcia to 12 s, a maksymalna - trzy minuty. Za reklamy In-stream w przypadku wyboru strategii CPV (cost per view) zapłacimy tylko wtedy, gdy ktoś obejrzy 30 sekund naszej reklamy (lub całą, jeśli jest krótsza) lub wejdzie z nią w interakcję. Jeśli zdecydujemy się na strategię "Docelowa wartość CPM", "Docelowy CPA" i "Maksymalizuj liczbę konwersji", zapłacimy natomiast za każde wyświetlenie reklamy.



  2. Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia pozwolą dotrzeć do użytkowników z pełnym przekazem naszego wideo, którego – jak nazwa wskazuje – nie można po jakimś czasie wyłączyć. Reklama  In-Stream trwa nie dłużej niż 15 sekund. W przypadku tego formatu reklamy płacimy za każde jej wyświetlenie.

  3. Reklamy wideo Discovery mogą wyświetlać się w różnym miejscu: w wynikach wyszukiwania, na stronach odtwarzania filmów w YouTube, ale także na stronie głównej aplikacji mobilnej. Reklama wideo Discovery to miniatura obrazu i maksymalnie trzy linijek tekstu. Reklamodawca płaci za reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się w nią kliknąć.



  4. Reklamy Out-Stream wyświetlają się tylko na urządzeniach mobilnych, poza YouTube, w witrynach partnerów Google i aplikacjach. Charakterystyczną cechą tych reklam jest ich sposób odtwarzania – domyślnie reklamy odtwarzają się z wyłączonym dźwiękiem, to internauta decyduje o tym, czy chce obejrzeć wideo i go wysłuchać. Reklamodawca płaci za reklamę w momencie, gdy jej większa część jest widoczna na ekranie urządzenia przez minimum dwie sekundy (czyli wtedy, gdy użytkownik od razu nie przeskroluje reklamy). Opłata za reklamę obliczana jest według vCPM – kosztu tysiąca widocznych wyświetleń.

  5. Bumpery reklamowe - w przypadku bumperów reklamodawca deklaruje, jaką kwotę chce wydać za 1000 wyświetleń swojej reklamy (CPM – cost-per-mille lub cost-per-thousand impressions). Spot wyświetla się przed filmem, w jego w trakcie lub po, a internauta nie ma możliwości pominięcia reklamy. Wideo może trwać jedynie 6 sekund, format ten jest więc zalecany jako środek zwiększania świadomości marki wśród konsumentów. W trakcie ustawiania kampanii z reklamami w przerywniku jako strategię ustalania stawek należy wybrać "Maksymalny CPM" (domyślnie ustawiony jest "Maksymalny CPV" – cost per view), ponieważ inaczej ten format reklamy będzie niedostępny. Przesyłany materiał wideo musi być opublikowany w serwisie YouTube i nie może trwać dłużej niż 6 sekund.



  6. Reklamy w banerze masthead - reklama pojawia się na stronie głównej YouTube nad innymi filmami i odtwarza się automatycznie bez dźwięku przez maksymalnie 30 s. Reklama wyświetla się w formacie szerokoekranowym lub 16:9, może pojawiać się także w aplikacji YouTube. Taką reklamę można zamówić jedynie u przedstawiciela handlowego Google (nie da się jej po prostu ustawić z poziomu panelu Google Ads). Reklama rozliczana jest według stałych stawek - za dzień lub za tysiąc wyświetleń.


Podsumowanie

Google Ads pozwala na wykorzystywanie wielu formatów reklam jednocześnie, dlatego warto zastanowić się, jakie kampanie wideo ustawić, by jak najefektywniej zużytkować przeznaczony na ten typ reklamy budżet. Dobrze, abyśmy umieli wykorzystać stale rosnący potencjał reklamowy YouTube – serwisu, który gromadzi ponad 2 miliardy użytkowników. Szczegółowy opis dostępnych aktualnie formatów reklam wideo znaleźć można także w Centrum Pomocy Google Ads.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.