Wprowadzone na początku tego roku zmiany w prawie europejskim doprowadziły do tego, że z kont reklamowych Google Ads mogą obecnie korzystać wyłącznie przedsiębiorcy.
Wcześniej, przy konfiguracji konta Google Ads, można było wybrać spośród dwóch możliwości: założyć konto jako osoba prywatna lub założyć konto jako firma. Obecnie, ze względu na zmianę przepisów podatkowych na terenie Unii Europejskiej, konto można zarejestrować wyłącznie jako firma. Natomiast konta założone przez osoby prywatne zostały przekształcone w konta firmowe:
Chociaż Twoje konto Google Ads miało ustawiony status podatku VAT „Osoba prywatna”, zmieniliśmy go ostatnio na „Firma”. Zrobiliśmy to, ponieważ większość kont Google Ads służy do celów biznesowych.
Co więcej, Google wzywa do usunięcia takich kont:
Status „Firma” oznacza, że konto służy do uzyskiwania korzyści gospodarczych lub potencjalnie generuje przychody (bezpośrednio albo pośrednio) dzięki promowaniu produktów lub usług w Google Ads. Uznaliśmy Twoje konto za firmowe, czyli takie, z którego korzystają korporacje, podmioty stowarzyszone, przedsiębiorcy indywidualni, osoby samozatrudnione i spółki prawa handlowego.
W Unii Europejskiej, na Białorusi, w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich można używać Google Ads wyłącznie do celów biznesowych. Jeśli korzystasz z konta Google Ads do celów niekomercyjnych, zlikwiduj je.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule Pomocy Google Ads: Informacje o zmianie ustawienia podatku VAT w Google Ads.
Zmiany te oznaczają, że z Google Ads mogą korzystać obecnie tylko osoby będące płatnikami VAT. Inne osoby będą mogły reklamować się w wyszukiwarce Google tylko za pośrednictwem agencji marketingu internetowego, na którą wystawiane będą faktury. Co ważne, wybranie ustawienia „Typ konta” i zaznaczenie opcji „Firmowe” oraz uzupełnienie danych jest konieczne już przy rejestracji w Google Ads. Dlatego konta nie można założyć nawet do celów edukacyjnych.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy