Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google AdWords i nowy element na stronie „Przegląd”

Google szykuje nowość w nowym panelu AdWords - na stronie „Przegląd” widoczne będą frazy oraz słowa kluczowe, wyszukiwane przez internautów.

Strona „Przegląd” zawiera najważniejsze bieżące statystyki dotyczące prowadzonych kampanii. Jeśli ktoś jest nimi zainteresowany, nie ma potrzeby wchodzenia na poszczególne podstrony, dane są bowiem od razu widoczne po zalogowaniu się do nowego panelu Google AdWords. Teraz do tego zestawu informacji – jak można przeczytać na branżowym portalu Search Engine Roundtable – zostanie dołączony kolejny zestaw, z informacjami o wyszukiwanych przez użytkowników frazach i słowach kluczowych.

Wyszukiwane frazy będą lepiej widoczne

Nietrudno zgadnąć, że dzięki temu wyszukiwane przez użytkowników słowa oraz bardziej rozbudowane frazy będą lepiej widoczne i nie trzeba będzie ich szukać na kolejnych podstronach. Dziś na podstronie można znaleźć takie informacje jak podsumowanie kampanii, dane dotyczące skuteczności słów kluczowych, największych zmian, używanych przez internautów urządzeń czy wymienione dni i godziny, w jakich kampania jest najskuteczniejsza. Dodatkowo także informacje na podstronie można segregować np. pod kątem uzyskanych konwersji, kosztu kampanii, kliknięć czy wyświetleń. 

Nie na wszystkich kontach ta opcja jest już widoczna, ale z pewnością wprowadzenie jej to tylko kwestia czasu.

Wyszukiwane słowa kluczowe warto sprawdzać

Nowa opcja w panelu Google AdWords to dobre rozwiązanie dla reklamodawców i osób prowadzących kampanie. Wyszukiwane słowa kluczowe warto sprawdzać, ponieważ od pokazują, czego potrzebują i poszukują użytkownicy, którym wyświetliła się dana reklama. Można więc powiedzieć, że jest to więc niejako badanie potrzeb naszej grupy docelowej. Może się okazać, że wpisywane frazy nieznacznie różnią się do tego, co zostało umieszczone w reklamie albo w tekstach na stronie internetowej – w takim wypadku wystarczy tylko nieznacznie poprawić ofertę, by od razu spełniać oczekiwania użytkowników. 

Czasem może się też zdarzyć, że skojarzenia Google’a związane z naszą reklamą i słowami kluczowymi są dość luźne, dlatego reklama wyświetla się również w tych przypadkach, gdy fraza w ogóle nie jest powiązana z ofertą. Dlatego co jakiś czas warto sprawdzać, jakie słowa kluczowe znajdą się wśród fraz wyszukiwanych, ponieważ może się okazać, że niektóre kliknięcia związane były z hasłami kompletnie odmiennymi od oferty. W takim wypadku frazy te można dobrać do słów wykluczających – tak, by nie marnować na niepotrzebne kliknięcia swojego budżetu.

Podsumowanie

W nowej wersji Google AdWords, na stronie „Przegląd” widoczne będą słowa oraz nieco bardziej rozbudowane frazy, których poszukują użytkownicy. Na razie nowość ta nie została wprowadzona na wszystkich kontach, ale z pewnością jest to tylko kwestia czasu.

Wprowadzenie nowego zestawu danych to bardzo dobra opcja dla reklamodawców – wśród wyszukiwanych fraz widać bowiem, czego użytkownicy poszukują w związku z naszą ofertą i jakie są ich potrzeby. Można więc powiedzieć, że jest to więc niejako badanie potrzeb naszej grupy docelowej. 

Wyszukiwane słowa kluczowe można również dobrać do kampanii AdWords, w tym także jako frazy wykluczające - przeczytaj więcej o dopasowaniach słów kluczowych w naszym artykule „Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.