Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google AdWords i nowy element na stronie „Przegląd”

28—08—2017

Google szykuje nowość w nowym panelu AdWords - na stronie „Przegląd” widoczne będą frazy oraz słowa kluczowe, wyszukiwane przez internautów.

Strona „Przegląd” zawiera najważniejsze bieżące statystyki dotyczące prowadzonych kampanii. Jeśli ktoś jest nimi zainteresowany, nie ma potrzeby wchodzenia na poszczególne podstrony, dane są bowiem od razu widoczne po zalogowaniu się do nowego panelu Google AdWords. Teraz do tego zestawu informacji – jak można przeczytać na branżowym portalu Search Engine Roundtable – zostanie dołączony kolejny zestaw, z informacjami o wyszukiwanych przez użytkowników frazach i słowach kluczowych.

Wyszukiwane frazy będą lepiej widoczne

Nietrudno zgadnąć, że dzięki temu wyszukiwane przez użytkowników słowa oraz bardziej rozbudowane frazy będą lepiej widoczne i nie trzeba będzie ich szukać na kolejnych podstronach. Dziś na podstronie można znaleźć takie informacje jak podsumowanie kampanii, dane dotyczące skuteczności słów kluczowych, największych zmian, używanych przez internautów urządzeń czy wymienione dni i godziny, w jakich kampania jest najskuteczniejsza. Dodatkowo także informacje na podstronie można segregować np. pod kątem uzyskanych konwersji, kosztu kampanii, kliknięć czy wyświetleń. 

Nie na wszystkich kontach ta opcja jest już widoczna, ale z pewnością wprowadzenie jej to tylko kwestia czasu.

Wyszukiwane słowa kluczowe warto sprawdzać

Nowa opcja w panelu Google AdWords to dobre rozwiązanie dla reklamodawców i osób prowadzących kampanie. Wyszukiwane słowa kluczowe warto sprawdzać, ponieważ od pokazują, czego potrzebują i poszukują użytkownicy, którym wyświetliła się dana reklama. Można więc powiedzieć, że jest to więc niejako badanie potrzeb naszej grupy docelowej. Może się okazać, że wpisywane frazy nieznacznie różnią się do tego, co zostało umieszczone w reklamie albo w tekstach na stronie internetowej – w takim wypadku wystarczy tylko nieznacznie poprawić ofertę, by od razu spełniać oczekiwania użytkowników. 

Czasem może się też zdarzyć, że skojarzenia Google’a związane z naszą reklamą i słowami kluczowymi są dość luźne, dlatego reklama wyświetla się również w tych przypadkach, gdy fraza w ogóle nie jest powiązana z ofertą. Dlatego co jakiś czas warto sprawdzać, jakie słowa kluczowe znajdą się wśród fraz wyszukiwanych, ponieważ może się okazać, że niektóre kliknięcia związane były z hasłami kompletnie odmiennymi od oferty. W takim wypadku frazy te można dobrać do słów wykluczających – tak, by nie marnować na niepotrzebne kliknięcia swojego budżetu.

Podsumowanie

W nowej wersji Google AdWords, na stronie „Przegląd” widoczne będą słowa oraz nieco bardziej rozbudowane frazy, których poszukują użytkownicy. Na razie nowość ta nie została wprowadzona na wszystkich kontach, ale z pewnością jest to tylko kwestia czasu.

Wprowadzenie nowego zestawu danych to bardzo dobra opcja dla reklamodawców – wśród wyszukiwanych fraz widać bowiem, czego użytkownicy poszukują w związku z naszą ofertą i jakie są ich potrzeby. Można więc powiedzieć, że jest to więc niejako badanie potrzeb naszej grupy docelowej. 

Wyszukiwane słowa kluczowe można również dobrać do kampanii AdWords, w tym także jako frazy wykluczające - przeczytaj więcej o dopasowaniach słów kluczowych w naszym artykule „Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?”.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.