Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google AdWords ułatwi testowanie różnych wersji reklam

Google AdWords szykuje nową przydatną funkcję przy tworzeniu reklam tekstowych – możliwość automatycznego utworzenia kolejnej wersji reklamy.

Testowanie A/B, czyli tworzenie różnych wersji reklam i sprawdzanie, która z nich jest skuteczniejsza, to jeden z ważniejszych elementów każdej kampanii Google AdWords. Dzięki nowemu rozwiązaniu nie będzie już trzeba tworzyć ręcznie kilku wersji reklam, tylko zdać się na pomoc Google’a. Tak jak w przypadku każdego narzędzia, które pozwala na automatyczne tworzenie materiałów, na koniec należy dokładnie sprawdzić reklamę – tak, by wszystkie jej elementy na pewno były poprawne stylistycznie.

Testowanie A/B to nieodłączny element każdej kampanii Google AdWords

Testowanie A/B jest nieodłącznym elementem każdej kampanii Google AdWords. Pod tym pojęciem kryje się sprawdzanie różnych wersji, np. płatnej reklamy tekstowej czy podstrony, na którą trafiają użytkownicy pozyskani dzięki kampanii. Tylko przeprowadzanie takich testów pozwala na skuteczną optymalizację kampanii AdWords. Można bowiem dzięki temu określić, wariant reklamy lub docelowej podstrony prowadzi do wyższej realizacji zamierzonego celu (konwersji), a w efekcie do zwiększenia przychodów. W czasie testów można czasem zaobserwować nowe insighty, czyli potrzeby użytkowników, co w praktyce oznacza, że klienci szukają rozwiązań innych niż te, które zostały im zaproponowane w kampanii.

Ustawianie płatnych reklam tekstowych obecnie

Obecnie każda płatna reklama tekstowa w wyszukiwarce Google składa się z takich samych elementów – dwóch nagłówków, adresu strony internetowej, tekstu reklamy oraz ewentualnych rozszerzeń (np. linków do podstron, numeru telefonu, dodatkowych informacji o ofercie, opinie użytkowników, itp.). Każdą z reklam tekstowych trzeba ręcznie ustawić oddzielnie. 

Jednym z częstszych błędów reklamodawców jest ustawienie tylko jednej wersji reklamy i oczekiwanie na rezultaty – tymczasem dopiero ustawienie co najmniej dwóch wersji reklamy i sprawdzenie, która z nich częściej jest klikana przez użytkowników, da odpowiedź na pytanie, która reklama skutecznej sprzedaje ofertę i jakie zmiany ewentualnie wprowadzić w drugiej wersji. Czasem nawet niuans – pojedyncze słowo czy fraza użyte w reklamie – może zdecydować o skuteczności całej kampanii AdWords.

Automatyczne tworzenie nowych wersji reklam

Google dostrzegł znaczenie prowadzenia testów A/B i proponuje automatyczne tworzenie nowych wersji reklam – nowe rozwiązanie, o którym pisze m.in. branżowy portal Search Engine Land. Umożliwia ono automatyczne generowanie nowych wersji reklam – wystarczy tylko przy tworzeniu reklamy tekstowej zaznaczyć opcję o utworzeniu kolejnej wersji z nagłówkami w odwrotnej kolejności. Oczywiście, tak jak w przypadku każdego narzędzia, które umożliwia automatyczne tworzenie materiałów, na koniec należy dokładnie sprawdzić reklamę – tak, by na pewno wszystkie jej elementy były poprawne stylistycznie, a jedno zdanie z nagłówka było naturalnym uzupełnieniem drugiego.

Podsumowanie

Testowanie A/B jest nieodłącznym elementem każdej kampanii Google AdWords. Polega ono na sprawdzaniu różnych wersji, np. płatnej reklamy tekstowej czy podstrony, na którą trafiają użytkownicy pozyskani dzięki kampanii. Tylko przeprowadzanie takich testów pozwala na skuteczną optymalizację kampanii AdWords.

Google wprowadza więc nowe rozwiązanie, które ułatwi testowanie reklam tekstowych – możliwość automatycznego utworzenia kolejnej wersji reklamy. Aby ją stworzyć, wystarczy przy tworzeniu reklamy tekstowej zaznaczyć opcję o utworzeniu kolejnej wersji z nagłówkami w odwrotnej kolejności. Oczywiście, tak jak w przypadku każdego narzędzia, które umożliwia automatyczne tworzenie materiałów, na koniec należy dokładnie sprawdzić reklamę – tak, by na pewno wszystkie jej elementy były poprawne stylistycznie.

Sprawdź, o jakich innych istotnych elementach należy pamiętać przy tworzeniu reklamy tekstowej AdWords – przeczytaj nasz artykuł „8 sposobów na przygotowanie skutecznej reklamy tekstowej Google Adwords”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.