Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google AdWords ułatwi testowanie różnych wersji reklam

29—06—2017

Google AdWords szykuje nową przydatną funkcję przy tworzeniu reklam tekstowych – możliwość automatycznego utworzenia kolejnej wersji reklamy.

Testowanie A/B, czyli tworzenie różnych wersji reklam i sprawdzanie, która z nich jest skuteczniejsza, to jeden z ważniejszych elementów każdej kampanii Google AdWords. Dzięki nowemu rozwiązaniu nie będzie już trzeba tworzyć ręcznie kilku wersji reklam, tylko zdać się na pomoc Google’a. Tak jak w przypadku każdego narzędzia, które pozwala na automatyczne tworzenie materiałów, na koniec należy dokładnie sprawdzić reklamę – tak, by wszystkie jej elementy na pewno były poprawne stylistycznie.

Testowanie A/B to nieodłączny element każdej kampanii Google AdWords

Testowanie A/B jest nieodłącznym elementem każdej kampanii Google AdWords. Pod tym pojęciem kryje się sprawdzanie różnych wersji, np. płatnej reklamy tekstowej czy podstrony, na którą trafiają użytkownicy pozyskani dzięki kampanii. Tylko przeprowadzanie takich testów pozwala na skuteczną optymalizację kampanii AdWords. Można bowiem dzięki temu określić, wariant reklamy lub docelowej podstrony prowadzi do wyższej realizacji zamierzonego celu (konwersji), a w efekcie do zwiększenia przychodów. W czasie testów można czasem zaobserwować nowe insighty, czyli potrzeby użytkowników, co w praktyce oznacza, że klienci szukają rozwiązań innych niż te, które zostały im zaproponowane w kampanii.

Ustawianie płatnych reklam tekstowych obecnie

Obecnie każda płatna reklama tekstowa w wyszukiwarce Google składa się z takich samych elementów – dwóch nagłówków, adresu strony internetowej, tekstu reklamy oraz ewentualnych rozszerzeń (np. linków do podstron, numeru telefonu, dodatkowych informacji o ofercie, opinie użytkowników, itp.). Każdą z reklam tekstowych trzeba ręcznie ustawić oddzielnie. 

Jednym z częstszych błędów reklamodawców jest ustawienie tylko jednej wersji reklamy i oczekiwanie na rezultaty – tymczasem dopiero ustawienie co najmniej dwóch wersji reklamy i sprawdzenie, która z nich częściej jest klikana przez użytkowników, da odpowiedź na pytanie, która reklama skutecznej sprzedaje ofertę i jakie zmiany ewentualnie wprowadzić w drugiej wersji. Czasem nawet niuans – pojedyncze słowo czy fraza użyte w reklamie – może zdecydować o skuteczności całej kampanii AdWords.

Automatyczne tworzenie nowych wersji reklam

Google dostrzegł znaczenie prowadzenia testów A/B i proponuje automatyczne tworzenie nowych wersji reklam – nowe rozwiązanie, o którym pisze m.in. branżowy portal Search Engine Land. Umożliwia ono automatyczne generowanie nowych wersji reklam – wystarczy tylko przy tworzeniu reklamy tekstowej zaznaczyć opcję o utworzeniu kolejnej wersji z nagłówkami w odwrotnej kolejności. Oczywiście, tak jak w przypadku każdego narzędzia, które umożliwia automatyczne tworzenie materiałów, na koniec należy dokładnie sprawdzić reklamę – tak, by na pewno wszystkie jej elementy były poprawne stylistycznie, a jedno zdanie z nagłówka było naturalnym uzupełnieniem drugiego.

Podsumowanie

Testowanie A/B jest nieodłącznym elementem każdej kampanii Google AdWords. Polega ono na sprawdzaniu różnych wersji, np. płatnej reklamy tekstowej czy podstrony, na którą trafiają użytkownicy pozyskani dzięki kampanii. Tylko przeprowadzanie takich testów pozwala na skuteczną optymalizację kampanii AdWords.

Google wprowadza więc nowe rozwiązanie, które ułatwi testowanie reklam tekstowych – możliwość automatycznego utworzenia kolejnej wersji reklamy. Aby ją stworzyć, wystarczy przy tworzeniu reklamy tekstowej zaznaczyć opcję o utworzeniu kolejnej wersji z nagłówkami w odwrotnej kolejności. Oczywiście, tak jak w przypadku każdego narzędzia, które umożliwia automatyczne tworzenie materiałów, na koniec należy dokładnie sprawdzić reklamę – tak, by na pewno wszystkie jej elementy były poprawne stylistycznie.

Sprawdź, o jakich innych istotnych elementach należy pamiętać przy tworzeniu reklamy tekstowej AdWords – przeczytaj nasz artykuł „8 sposobów na przygotowanie skutecznej reklamy tekstowej Google Adwords”.

Słowa kluczowe

  • reklama
  • kampania
  • Google Adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Nowość w kampaniach w wyszukiwarce: udział w kliknięciach

Udział w kliknięciach w kampaniach Google Ads pomoże ocenić, jak duży jest potencjał na uzyskanie dodatkowych kliknięć w reklamę w sieci wyszukiwania.

Dlaczego warto korzystać z Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie dla programistów i webmasterów pozwalające zwiększyć skuteczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W jaki sposób?

Dane z Google Analytics możesz podejrzeć w panelu Google Ads

Odpowiednio skonfigurowane kolumny na poziomie kampanii, grup reklam, słów kluczowych lub reklam i rozszerzeń pozwolą w panelu Google Ads sprawdzić zaangażowanie użytkowników, którzy kliknęli w reklamę.