Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google AdWords umożliwia maksymalizację liczby konwersji

Strategia Google AdWords „Maksymalizuj liczbę konwersji” automatycznie ustawia odpowiednią stawkę w każdej aukcji, co pozwala zwiększyć liczbę konwersji w ramach dziennego budżetu przeznaczonego na kampanię.

Nowa strategia Google AdWords – „Maksymalizuj liczbę konwersji” – pozwala na uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach dziennego budżetu przeznaczonego na kampanię. 

Nowa opcja ustawiania stawek należy do grona strategii Inteligentnego określania stawek. Należą do niej także takie rozwiązania jak docelowy CPA, docelowy ROAS czy ulepszony CPC. Wszystkie te strategie korzystają z samouczących się systemów, które umożliwiają optymalizację liczby lub wartości konwersji we wszystkich aukcjach.

Czym jest konwersja w kampanii Google AdWords?

Konwersja w kampanii Google AdWords to wykonane przez użytkowników działanie, na którym szczególnie zależy reklamodawcy. W przypadku sklepów internetowych konwersją jest zazwyczaj złożenie zamówienia, a jeśli do transakcji nie dochodzi na stronie, takim pożądanym działaniem może być np. wejście na podstronę z kontaktem (co może sugerować, że dany użytkownik chciał się skontaktować z firmą, co oznacza, że może być potencjalnym klientem), liczba przeglądanych podstron, czas spędzony na stronie lub na konkretnej podstronie, zapisanie się do newslettera, pobranie materiału, odtworzenie filmu, itp. 

Z pojęciem konwersji wiąże się także współczynnik konwersji, czyli wyrażona w procentach liczba osób, które dzięki kampanii Google AdWords weszły na stronę i wykonały czynność, postawioną za cel.

Na czym polega strategia Google AdWords „Maksymalizuj liczbę konwersji”?

Strategia Google AdWords „Maksymalizuj liczbę konwersji” polega na automatycznym ustawieniu odpowiedniej stawki w każdej aukcji, co pozwala na uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach dziennego budżetu przeznaczonego na kampanię. Mówiąc w skrócie – zastosowanie nowej strategii pozwala lepiej wykorzystać dzienny budżet przeznaczony na działania Google AdWords.

Podczas ustalania stawki system uwzględnia takie elementy jak listy remarketingowe, pora dnia, wyszukiwarka i system operacyjny. Wykorzystywane są też samouczące się systemy, które optymalizują wyniki pod kątem konwersji we wszystkich aukcjach reklamy.

Jak podaje na swoim blogu Google, zastosowanie strategii „Maksymalizuj liczbę konwersji” u jednego z reklamodawców pozwoliło na zwiększenie liczby konwersji o ponad 70 proc.

Ustawianie lub zmiana strategii na „Maksymalizuj liczbę konwersji” 

Ustawienie lub zmiana strategii na „Maksymalizuj liczbę konwersji” nie jest skomplikowane. Przy tworzeniu nowej kampanii Google AdWords w punkcie „Strategia ustalania stawek. Wybierz, jak chcesz określać stawki dla swoich reklam” należy wybrać opcję „Maksymalizuj liczbę konwersji”. Aby zmienić stawkę w działającej kampanii AdWords wystarczy wybrać odpowiednią kampanię, wejść do zakładki „Ustawienia”, wybrać „Wszystkie ustawienia”, a następnie edytować punkt „Strategia ustalania stawek”. 

Podsumowanie

Strategia Google AdWords „Maksymalizuj liczbę konwersji” automatycznie ustawia odpowiednią stawkę w każdej aukcji, co pozwala zwiększyć liczbę konwersji w ramach dziennego budżetu przeznaczonego na kampanię. Mówiąc w skrócie – zastosowanie nowej strategii pozwala lepiej wykorzystać dzienny budżet przeznaczony na działania Google AdWords. Strategia „Maksymalizuj liczbę konwersji” należy do grona strategii Inteligentnego określania stawek, które korzystają z samouczących się systemów, umożliwiając optymalizację liczby lub wartości konwersji we wszystkich aukcjach.

Strategię można ustawić przy tworzeniu nowej kampanii, można też zmienić ustawienia trwającej kampanii.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.