Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Google Analytics - które dane są szczególnie ważne?

29—03—2017

Google Analytics jest nieodłączną częścią każdej skutecznej kampanii Google AdWords. Na jakich danych z Google Analytics należy się więc skupić przy optymalizacji kampanii? 

Dzięki Google Analytics prowadzący kampanię Google AdWords zna nie tylko statystyki dotyczące samej kampanii, ale i wie, w jaki sposób zachowują się na stronie użytkownicy, którzy znaleźli się na niej po kliknięciu w reklamy.  

Ale każde tworzenie kampanii należy rozpocząć od określenia celu działań. Można to przygotować również w Google Analytics, w zakładce Administracja / Wszystkie ustawienia witryny / Cele”. Cele, które można śledzić, zostały pogrupowane następująco: 

1. przychody (złożenie przez użytkownika zamówienia lub dokonanie płatności on-line za promowany produkt), 

2. pozyskanie (utworzenie konta przez użytkownika), 

3. zapytanie (wyświetlenie szczegółów produktu lub usługi, wejście na podstronę z kontaktem, pobranie lub wydrukowanie materiału, umówienie się na spotkanie), 

4. zaangażowanie użytkownika (wysłanie przez użytkownika prośby o wersję testową lub próbną produktu, subskrypcja newslettera, skorzystanie narzędzia on-line, np. kalkulatora lub przesłanie pliku, formularza on-line, itp.).

Natomiast w trakcie realizacji kampanii dane i statystyki, na które z pewnością warto zwrócić uwagę, to:  

  • liczba sesji – czyli informacja, ile zdarzeń zostało odnotowanych w danym okresie czasu na stronie (takim zdarzeniem może być np. przejście na inną podstronę),  

  • średnia liczba przeglądanych podstron,  

  • czas spędzony na stronie i na poszczególnych podstronach,  

  • końcowe adresy – jakie podstrony były przez użytkowników opuszczane najczęściej,  

  • przepływ celów – ta zakładka jest istotna, jeśli wybór celu wiązał się z koniecznością doprecyzowania ścieżki i określenia kolejnych podstron. Tak może być np. w przypadku umieszczenia ścieżki zamówienia produktu w sklepie internetowym. W zakładce dotyczącej przepływu celów można sprawdzić statystyki dotyczące kolejnych podstron – w tym szczegółowe informacje, ilu użytkowników zrezygnowało z zakupu na kolejnych podstronach. 

Można sprawdzać rezultaty kampanii osiągnięte w danym okresie, można też je porównać z wcześniejszymi rezultatami kampanii AdWords.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • Google Analytics
  • kampania
  • SEM

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.