Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Analytics - które dane są szczególnie ważne?

Google Analytics jest nieodłączną częścią każdej skutecznej kampanii Google AdWords. Na jakich danych z Google Analytics należy się więc skupić przy optymalizacji kampanii? 

Dzięki Google Analytics prowadzący kampanię Google AdWords zna nie tylko statystyki dotyczące samej kampanii, ale i wie, w jaki sposób zachowują się na stronie użytkownicy, którzy znaleźli się na niej po kliknięciu w reklamy.  

Ale każde tworzenie kampanii należy rozpocząć od określenia celu działań. Można to przygotować również w Google Analytics, w zakładce Administracja / Wszystkie ustawienia witryny / Cele”. Cele, które można śledzić, zostały pogrupowane następująco: 

1. przychody (złożenie przez użytkownika zamówienia lub dokonanie płatności on-line za promowany produkt), 

2. pozyskanie (utworzenie konta przez użytkownika), 

3. zapytanie (wyświetlenie szczegółów produktu lub usługi, wejście na podstronę z kontaktem, pobranie lub wydrukowanie materiału, umówienie się na spotkanie), 

4. zaangażowanie użytkownika (wysłanie przez użytkownika prośby o wersję testową lub próbną produktu, subskrypcja newslettera, skorzystanie narzędzia on-line, np. kalkulatora lub przesłanie pliku, formularza on-line, itp.).

Natomiast w trakcie realizacji kampanii dane i statystyki, na które z pewnością warto zwrócić uwagę, to:  

Można sprawdzać rezultaty kampanii osiągnięte w danym okresie, można też je porównać z wcześniejszymi rezultatami kampanii AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.