Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google Analytics - które dane są szczególnie ważne?

Google Analytics jest nieodłączną częścią każdej skutecznej kampanii Google AdWords. Na jakich danych z Google Analytics należy się więc skupić przy optymalizacji kampanii? 

Dzięki Google Analytics prowadzący kampanię Google AdWords zna nie tylko statystyki dotyczące samej kampanii, ale i wie, w jaki sposób zachowują się na stronie użytkownicy, którzy znaleźli się na niej po kliknięciu w reklamy.  

Ale każde tworzenie kampanii należy rozpocząć od określenia celu działań. Można to przygotować również w Google Analytics, w zakładce Administracja / Wszystkie ustawienia witryny / Cele”. Cele, które można śledzić, zostały pogrupowane następująco: 

1. przychody (złożenie przez użytkownika zamówienia lub dokonanie płatności on-line za promowany produkt), 

2. pozyskanie (utworzenie konta przez użytkownika), 

3. zapytanie (wyświetlenie szczegółów produktu lub usługi, wejście na podstronę z kontaktem, pobranie lub wydrukowanie materiału, umówienie się na spotkanie), 

4. zaangażowanie użytkownika (wysłanie przez użytkownika prośby o wersję testową lub próbną produktu, subskrypcja newslettera, skorzystanie narzędzia on-line, np. kalkulatora lub przesłanie pliku, formularza on-line, itp.).

Natomiast w trakcie realizacji kampanii dane i statystyki, na które z pewnością warto zwrócić uwagę, to:  

Można sprawdzać rezultaty kampanii osiągnięte w danym okresie, można też je porównać z wcześniejszymi rezultatami kampanii AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.