Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google Analytics - które dane są szczególnie ważne?

29—03—2017

Google Analytics jest nieodłączną częścią każdej skutecznej kampanii Google AdWords. Na jakich danych z Google Analytics należy się więc skupić przy optymalizacji kampanii? 

Dzięki Google Analytics prowadzący kampanię Google AdWords zna nie tylko statystyki dotyczące samej kampanii, ale i wie, w jaki sposób zachowują się na stronie użytkownicy, którzy znaleźli się na niej po kliknięciu w reklamy.  

Ale każde tworzenie kampanii należy rozpocząć od określenia celu działań. Można to przygotować również w Google Analytics, w zakładce Administracja / Wszystkie ustawienia witryny / Cele”. Cele, które można śledzić, zostały pogrupowane następująco: 

1. przychody (złożenie przez użytkownika zamówienia lub dokonanie płatności on-line za promowany produkt), 

2. pozyskanie (utworzenie konta przez użytkownika), 

3. zapytanie (wyświetlenie szczegółów produktu lub usługi, wejście na podstronę z kontaktem, pobranie lub wydrukowanie materiału, umówienie się na spotkanie), 

4. zaangażowanie użytkownika (wysłanie przez użytkownika prośby o wersję testową lub próbną produktu, subskrypcja newslettera, skorzystanie narzędzia on-line, np. kalkulatora lub przesłanie pliku, formularza on-line, itp.).

Natomiast w trakcie realizacji kampanii dane i statystyki, na które z pewnością warto zwrócić uwagę, to:  

  • liczba sesji – czyli informacja, ile zdarzeń zostało odnotowanych w danym okresie czasu na stronie (takim zdarzeniem może być np. przejście na inną podstronę),  

  • średnia liczba przeglądanych podstron,  

  • czas spędzony na stronie i na poszczególnych podstronach,  

  • końcowe adresy – jakie podstrony były przez użytkowników opuszczane najczęściej,  

  • przepływ celów – ta zakładka jest istotna, jeśli wybór celu wiązał się z koniecznością doprecyzowania ścieżki i określenia kolejnych podstron. Tak może być np. w przypadku umieszczenia ścieżki zamówienia produktu w sklepie internetowym. W zakładce dotyczącej przepływu celów można sprawdzić statystyki dotyczące kolejnych podstron – w tym szczegółowe informacje, ilu użytkowników zrezygnowało z zakupu na kolejnych podstronach. 

Można sprawdzać rezultaty kampanii osiągnięte w danym okresie, można też je porównać z wcześniejszymi rezultatami kampanii AdWords.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • Google Analytics
  • kampania
  • SEM

Najnowsze artykuły

Ograniczenia związane z epidemią koronawirusa napędzają sprzedaż online

Coraz bardziej rygorystyczne obostrzenia związane z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa powodują, że handel przenosi się do sieci. Czy obecna sytuacja może być szansą dla działających w branży e-commerce?

Epidemia i biznes. Jak zadbać o klientów w dobie hashtagu #zostanwdomu?

Na jakie elementy warto zwrócić uwagę, gdy podczas epidemii większość naszych klientów siedzi w domu? Podstawa to skuteczne wykorzystanie Internetu

Sprawdź, jak wartościowi są Twoi klienci

W panelu Google Ads pojawił się nowy wskaźnik - „Wartość Klienta”. Pozwala on sprawdzić, jakie cechy mają klienci, którzy przynoszą reklamodawcy największy zysk.