Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google blokuje reklamy serwisów komputerowych

Jeśli promujesz w Google Ads serwis komputerowy, koniecznie zajrzyj na konto – w tym tygodniu Google rozpoczął masowe blokowanie reklam dotyczących usług związanych z naprawą sprzętu komputerowego i laptopów.

Zmiana zasad dla reklamodawców nie została poprzedzona jakimkolwiek komunikatem, nikt więc nie mógł się do niej przygotować. Od kilku dni do tzw. „Innej działalności podlegającej ograniczeniom” należy również „Pomoc techniczna oferowana użytkownikom przez firmy zewnętrzne”. W praktyce oznacza to sukcesywne odrzucanie reklam serwisów komputerowych. W kampanii jednego z naszych klientów zajmującego się naprawą laptopów odrzucono już 15 z 70 reklam. W żaden sposób nie można ich włączyć ponownie, a według informacji od Google, kolejne reklamy będą odrzucane w najbliższym czasie.

Nieoczekiwana zmiana zasad

Zapis, na który powołuje się Google, jest niejasny i wyznacza bardzo szeroki zakres usług, których nie można już za pomocą Google Ads promować. Przytaczamy go w całości:

Nie zezwalamy na:
Niedozwolone: Promowanie oferowanej przez dostawców zewnętrznych pomocy technicznej w zakresie konsumenckiego sprzętu i oprogramowania oraz usług online

Przykłady (lista nie jest wyczerpująca): pomoc techniczna związana z rozwiązywaniem problemów, zabezpieczeniami, usuwaniem wirusów, łącznością z internetem, obsługą kont (np. odzyskiwaniem haseł i loginów) lub instalacją oprogramowania

Źródło: Centrum Zasad Google Ads - Lista zasad dotycząca reklam

Według konsultantów Google, nowe zasady wprowadzono na stałe. Ich utrzymanie oznacza, że w Google Ads będą mogły promować się tylko autoryzowane serwisy komputerowe poszczególnych marek. Reklamy serwisów naprawiających sprzęt wielu producentów i oferujących naprawy pogwarancyjne będą odrzucane. Z naszych informacji wynika, że weryfikacja reklam związanych z tego typu usługami będzie na razie przeprowadzana ręcznie.

Co dalej z reklamami serwisów komputerowych w Google Ads?

Nieoczekiwana zmiana zasad jest niezrozumiała i dość kontrowersyjna. Wzbudza wiele wątpliwości i uderza w zdrową konkurencję na rynku tego typu usług. Stawia reklamodawców w zupełnie nowej sytuacji. Wielu zastanawia się nad tym, jak będzie teraz wyglądała weryfikacja nowych reklam? Kto będzie w stanie stwierdzić, czy dany punkt naprawy jest autoryzowany lub nie? Czy weryfikowana będzie tylko strona internetowa danego serwisu? Takie rozwiązanie uderzy z pewnością w interesy klientów – łatwo możemy sobie wyobrazić, że pojawią się serwisy nieuczciwie podające się za autoryzowane punkty naprawy sprzętu danego producenta.

Na razie jednak nie wiadomo, jak będzie wyglądała przyszłość serwisów komputerowych w Google Ads. Informacje na temat własnych kampanii związanych z tą tematyką można uzyskać dzwoniąc do Pomocy Google Ads pod numer 800 253 500. Wszelkie nowe informacje dotyczące całej sprawy będą się również pojawiać na naszym blogu.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.