Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google pomoże ocenić stronę internetową

W nowym panelu AdWords Google dokłada nowe rozwiązanie - strony docelowe”, która pozwala na ocenę skuteczności witryn, do których kierują reklamy.

Firmowa strona internetowa, na którą kierują reklamy, jest nieodłącznym elementem Google AdWords – to dlatego możliwość zlokalizowania błędów na swojej stronie internetowej jest dobrą wiadomością dla wszystkich, którzy prowadzą kampanie Google AdWords. Jeśli bowiem kampania jest skuteczna i reklamy kierowane są do odpowiedniej grupy docelowej, ale strona internetowa została przygotowana w sposób chaotyczny i użytkownicy szybko opuszczają serwis, to środki na AdWords zostaną po prostu zmarnowane.

Źle przygotowana strona internetowa nie sprzedaje oferty

Kilkakrotnie pisaliśmy już, że źle przygotowana strona internetowa nie sprzedaje produktu czy usługi. Dzisiaj, kiedy praktycznie w każdej branży występuje konkurencja, nie ma co liczyć na to, że w Internecie wystarczy być. Sukces odnoszą tylko ci, których strony internetowe są prawdziwym „wirtualnym sprzedawcą oferty” – jasno i prosty sposób przedstawiają zalety skorzystania z oferty, informują o przewagach konkurencyjnych i o tym, w jaki sposób spełniane są oczekiwania i potrzeby klientów. Warto też pamiętać o tym, że potrzeby się też zmieniają – np. jeszcze kilka lat temu większość ruchu internetowego odbywała się na komputerach stacjonarnych i laptopach, a dzisiaj prym wiodą smartfony, co oznacza, że jeśli ktoś więc nie ma strony dostosowanej do urządzeń mobilnych, powinien to jak najszybciej nadrobić.

Potwierdzają to również wyniki badań. Jak podał w swojej informacji prasowej Google – ok. 30 proc. użytkowników smartfonów natychmiast przejdzie na inną stronę, jeśli dana witryna nie spełnia ich oczekiwań, a aż 64% użytkowników przechodzi na inną stronę ze względu na zbyt dużą liczbę wymaganych kroków lub dlatego, że w danym serwisie nie mogą znaleźć potrzebnych informacji (więcej o tym można znaleźć na oficjalnym blogu Google).

Strona internetowa jest nieodłącznym elementem każdej kampanii Google AdWords

Również firmowa strona internetowa, na którą kierują reklamy, jest nieodłącznym elementem Google AdWords. Można bowiem prowadzić skuteczną kampanię, w której wysoki jest wskaźnik klikalności w reklamę, ale może być tak, że ostatecznie użytkownik trafi na stronę internetową, która nie spełnia jego oczekiwań albo na której treści zostały przygotowane w bardzo chaotyczny sposób, więc nie sposób się z nich odnaleźć. W takim wypadku istnieje ryzyko, że internauta po prostu opuści stronę internetową po kilku sekundach, co oznacza, że pieniądze na Google AdWords zostaną najzwyczajniej w świecie zmarnowane.

Google pomoże ocenić docelowe strony internetowe

Google wyszedł naprzeciw potrzebom reklamodawców – wkrótce pomoże ocenić, która ze stron docelowych wskazanych w reklamach, w największym stopniu realizuje cele biznesowe. Będzie można bowiem sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych czy które podstrony generują największą sprzedaż. Na początek Google ma udostępnić informacje o stronach docelowych w kampaniach wideo, w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej, natomiast „współczynnik kliknięć prowadzących na strony mobilne” ma być dostępny tylko w przypadku kampanii prowadzonych w sieci wyszukiwania.

Nowe rozwiązanie można znaleźć już teraz (albo w najbliższym czasie) w nowym panelu Google AdWords, w bocznym menu, pomiędzy „Reklamami i rozszerzeniami” oraz „Słowami kluczowymi”.

Podsumowanie

Google pomoże ocenić, które ze stron docelowych w największym stopniu realizuje cele biznesowe, m.in. będzie można sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych czy które podstrony generują największą sprzedaż. Nowe rozwiązanie można znaleźć już teraz (albo w najbliższym czasie) w nowym panelu Google AdWords, w bocznym menu, pomiędzy „Reklamami i rozszerzeniami” oraz „Słowami kluczowymi”.

Możliwość zlokalizowania na swojej stronie internetowej błędów to bardzo dobra wiadomość dla użytkowników, prowadzących kampanie Google AdWords. Jeśli bowiem kampania jest skuteczna i reklamy kierowane są do odpowiedniej grupy docelowej, ale strona internetowa została przygotowana w sposób chaotyczny i użytkownicy szybko opuszczają serwis, to środki na AdWords zostaną po prostu zmarnowane.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.