Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Google ruszył do walki z fake-newsami

05—05—2017

Aby walczyć z wydawcami fałszywych informacji, najpierw Google usunął kilkuset wydawców ze swojej sieci AdSense, a teraz ma się zająć weryfikacją informacji, które znaleźć można w wyszukiwarce.

Fałszywe informacje, tzw. fake-news to prawdziwa plaga Internetu. Choć propagowaniem fałszywych informacji mamy do czynienia od dawna, to zjawisko występowało przecież w czasach przed powstaniem Internetu, to jednak dopiero w ostatnich latach stało się o nim głośno, zwłaszcza w przypadkach, gdy fake-newsy mogą stanowić oręż w walce politycznej – taka gorąca dyskusja pojawiła się np. przy okazji ostatnich wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Nic więc dziwnego, że walkę z nimi zapowiedziały już nie tylko władze państw, ale i wielkie firmy z szeroko pojętej branży nowoczesnej technologii, jak Facebook czy wspomniany tutaj Google.

Google już zrobiło pierwszy krok w walce z fake-newsami

Google już zrobiło pierwszy krok w walce z fake-newsami – kilka miesięcy temu na początku stycznia 2017 roku Google ujawnił, że pod koniec 2016 roku sprawdził 550 witryn, należących do sieci AdSense. Do sieci tej należą witryny, które udostępniają Google'owi swoją przestrzeń reklamową. Google dzięki temu emituje reklamy, a wydawca - zarabia.

W wyniku kontroli Google w listopadzie i grudniu 2016 roku usunął ze swojej sieci reklamowej AdSense serwisów. Byli to wydawcy, którzy podszywali się pod portale informacyjne i publikowali wiadomości wprowadzające w błąd użytkowników.

Google zapowiada zmiany w wyszukiwarce

Aby witryny z fałszywymi informacjami nie pojawiały się wśród wyników organicznych, Google zapowiada zmiany w wyszukiwarce. Choć wiadomo, że nigdy nie uda się całkowicie pozbyć tego typu stron z wyników wyszukiwania, to jednak Google’owi zależy głównie na tym, by znalazły się one w wynikach organicznych jak najniżej. Wykorzystywana tu bowiem będzie ta sama zasada co w przypadku Google AdWords – jeśli użytkownik znajdzie odpowiedź na swoje zapytanie w górnych wynikach wyszukiwania, to jest małe prawdopodobieństwo, że kolejnych informacji będzie szukał niżej, wśród dalszych wyników.

Na czym dokładnie będą polegały zmiany? Google zapowiedziało obniżanie rankingów takich stron w wyszukiwarce, co w praktyce oznacza, że witryny nie będą się wyświetlać wysoko wśród wyników wyszukiwania, przez co liczba ich czytelników powinna się zmniejszyć. Google udostępnia też na całym świecie narzędzie do weryfikacji faktów, które umożliwi użytkownikom i wydawcom oznaczanie informacji w Google i w Google News symbolem „Informacje zweryfikowane”.

Słowa kluczowe

  • Google
  • SEO

Najnowsze artykuły

Chrome zablokuje ,,zbyt ciężkie" reklamy

Google pracuje nad poprawą wydajności swojej przeglądarki - w Chrome mają być blokowane ,,zbyt ciężkie" reklamy. Czy reklamodawcy Google Ads muszą się obawiać?

Google Ads dla lokalnego biznesu

Kampanie w Internecie - a szczególnie kampanie Google Ads - to świetne rozwiązanie także dla mniejszych firm, prowadzących biznes lokalnie.

Koniec płatności ręcznych w Google Ads?

Dostępne do tej pory na kontach Google Ads płatności ręczne pozwalają na dokładne kontrolowanie wydatków na kliknięcia. Czy w Polsce także zostaną wycofane?