Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google szykuje zmiany w kampaniach reklamowych Gmail

Wkrótce kampanie reklamowe w Gmailu będą miały status ,,Tylko do odczytu". Co to oznacza dla reklamodawców, którzy planowali tego typu kampanie lub prowadzą je już teraz?

Google zapowiedział, że od 1 lipca 2021 roku kampanie w Gmailu (czyli w jednym z typów kampanii Google Ads), będą oznaczone jako kampanie ,,Tylko do odczytu" - nie będzie więc już można tworzyć nowych kampanii tego typu, nie będzie można też edytować już prowadzonych kampanii. Dotyczy to także wyświetlanych obecnie reklam - nie będzie możliwości ich edycji. ,,Nowe" kampanie w Gmailu będzie można tworzyć natomiast w ramach nowego typu kampanii - Discovery, który swoim zasięgiem (prócz Gmaila) obejmuje także Youtubea oraz karty Discover.

W jaki sposób można promować swoją ofertę wśród użytkowników Gmaila?

Według ostrożnych szacunków z Gmaila korzysta nawet ponad 1,5 miliarda użytkowników - to ogromna baza potencjalnych odbiorców, do których można kierować swoje reklamy.
Materiały wyświetlają się w dwóch kartach - ,,Społeczności" oraz ,,Oferty". Widoczne są na samej górze strony i podobnie jak reklamy tekstowe Google Ads, oznaczone są słowem ,,REKLAMA" obramowanym ramką w kolorze zielonym. Aby wyświetlić reklamę, wystarczy na nią kliknąć - pojawi się wtedy grafika z tekstem reklamowym i przyciskiem, który pozwala przejść do docelowej podstrony. Oczywiście, reklamy mogą nieco różnić się w szczegółach - np. w niektórych zamiast pojedynczej grafiki z tekstem, widoczna będzie cała lista reklamowanych produktów. Przyciski powinny kierować wtedy do stron poszczególnych produktów.

Kampanie Gmail można przenieść do kampanii Discovery - pod pewnymi warunkami

Kampanie Gmail można łatwo przenieść do nowych kampanii Discovery, warto jednak wziąć pod uwagę kilka wskazówek Google. Przede wszystkim migracja jest możliwa tylko przy ustawieniach: kierowanie na odbiorców oraz inteligentne określanie stawek. Dodatkowo na początek warto zwiększyć budżet kampanii reklamowej Discovery (podwyższyć go nawet dwukrotnie w porównaniu do poprzednich ustawień) oraz zwiększyć stawkę docelowego CPA (np. obliczyć średnią stawkę z ostatniego miesiąca i podwyższyć ją o 20 proc.) - ma to pomóc systemom samouczącym się w ,,nauce" nowych kampanii (po kilku tygodniach stawki i budżet można zmniejszyć). Kierowanie na odbiorców w reklamach Discovery musi natomiast odzwierciedlać kierowanie na odbiorców z reklam Gmail.

Opcje z kampanii Gmail nadal będą dostępne dla reklamodawców

Jak zapewnia Google, w kampaniach Discovery nadal dostępne będą funkcje, dostępne do tej pory w kampaniach na Gmailu. Dotyczy to m.in.

Czytaj także: Koniec ze spersonalizowanymi reklamami na Gmailu

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.