Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google szykuje zmiany w kampaniach reklamowych Gmail

Wkrótce kampanie reklamowe w Gmailu będą miały status ,,Tylko do odczytu". Co to oznacza dla reklamodawców, którzy planowali tego typu kampanie lub prowadzą je już teraz?

Google zapowiedział, że od 1 lipca 2021 roku kampanie w Gmailu (czyli w jednym z typów kampanii Google Ads), będą oznaczone jako kampanie ,,Tylko do odczytu" - nie będzie więc już można tworzyć nowych kampanii tego typu, nie będzie można też edytować już prowadzonych kampanii. Dotyczy to także wyświetlanych obecnie reklam - nie będzie możliwości ich edycji. ,,Nowe" kampanie w Gmailu będzie można tworzyć natomiast w ramach nowego typu kampanii - Discovery, który swoim zasięgiem (prócz Gmaila) obejmuje także Youtubea oraz karty Discover.

W jaki sposób można promować swoją ofertę wśród użytkowników Gmaila?

Według ostrożnych szacunków z Gmaila korzysta nawet ponad 1,5 miliarda użytkowników - to ogromna baza potencjalnych odbiorców, do których można kierować swoje reklamy.
Materiały wyświetlają się w dwóch kartach - ,,Społeczności" oraz ,,Oferty". Widoczne są na samej górze strony i podobnie jak reklamy tekstowe Google Ads, oznaczone są słowem ,,REKLAMA" obramowanym ramką w kolorze zielonym. Aby wyświetlić reklamę, wystarczy na nią kliknąć - pojawi się wtedy grafika z tekstem reklamowym i przyciskiem, który pozwala przejść do docelowej podstrony. Oczywiście, reklamy mogą nieco różnić się w szczegółach - np. w niektórych zamiast pojedynczej grafiki z tekstem, widoczna będzie cała lista reklamowanych produktów. Przyciski powinny kierować wtedy do stron poszczególnych produktów.

Kampanie Gmail można przenieść do kampanii Discovery - pod pewnymi warunkami

Kampanie Gmail można łatwo przenieść do nowych kampanii Discovery, warto jednak wziąć pod uwagę kilka wskazówek Google. Przede wszystkim migracja jest możliwa tylko przy ustawieniach: kierowanie na odbiorców oraz inteligentne określanie stawek. Dodatkowo na początek warto zwiększyć budżet kampanii reklamowej Discovery (podwyższyć go nawet dwukrotnie w porównaniu do poprzednich ustawień) oraz zwiększyć stawkę docelowego CPA (np. obliczyć średnią stawkę z ostatniego miesiąca i podwyższyć ją o 20 proc.) - ma to pomóc systemom samouczącym się w ,,nauce" nowych kampanii (po kilku tygodniach stawki i budżet można zmniejszyć). Kierowanie na odbiorców w reklamach Discovery musi natomiast odzwierciedlać kierowanie na odbiorców z reklam Gmail.

Opcje z kampanii Gmail nadal będą dostępne dla reklamodawców

Jak zapewnia Google, w kampaniach Discovery nadal dostępne będą funkcje, dostępne do tej pory w kampaniach na Gmailu. Dotyczy to m.in.

Czytaj także: Koniec ze spersonalizowanymi reklamami na Gmailu

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.