Wkrótce kampanie reklamowe w Gmailu będą miały status ,,Tylko do odczytu". Co to oznacza dla reklamodawców, którzy planowali tego typu kampanie lub prowadzą je już teraz?
Google zapowiedział, że od 1 lipca 2021 roku kampanie w Gmailu (czyli w jednym z typów kampanii Google Ads), będą oznaczone jako kampanie ,,Tylko do odczytu" - nie będzie więc już można tworzyć nowych kampanii tego typu, nie będzie można też edytować już prowadzonych kampanii. Dotyczy to także wyświetlanych obecnie reklam - nie będzie możliwości ich edycji. ,,Nowe" kampanie w Gmailu będzie można tworzyć natomiast w ramach nowego typu kampanii - Discovery, który swoim zasięgiem (prócz Gmaila) obejmuje także Youtubea oraz karty Discover.
Według ostrożnych szacunków z Gmaila korzysta nawet ponad 1,5 miliarda użytkowników - to ogromna baza potencjalnych odbiorców, do których można kierować swoje reklamy.
Materiały wyświetlają się w dwóch kartach - ,,Społeczności" oraz ,,Oferty". Widoczne są na samej górze strony i podobnie jak reklamy tekstowe Google Ads, oznaczone są słowem ,,REKLAMA" obramowanym ramką w kolorze zielonym. Aby wyświetlić reklamę, wystarczy na nią kliknąć - pojawi się wtedy grafika z tekstem reklamowym i przyciskiem, który pozwala przejść do docelowej podstrony. Oczywiście, reklamy mogą nieco różnić się w szczegółach - np. w niektórych zamiast pojedynczej grafiki z tekstem, widoczna będzie cała lista reklamowanych produktów. Przyciski powinny kierować wtedy do stron poszczególnych produktów.
Kampanie Gmail można łatwo przenieść do nowych kampanii Discovery, warto jednak wziąć pod uwagę kilka wskazówek Google. Przede wszystkim migracja jest możliwa tylko przy ustawieniach: kierowanie na odbiorców oraz inteligentne określanie stawek. Dodatkowo na początek warto zwiększyć budżet kampanii reklamowej Discovery (podwyższyć go nawet dwukrotnie w porównaniu do poprzednich ustawień) oraz zwiększyć stawkę docelowego CPA (np. obliczyć średnią stawkę z ostatniego miesiąca i podwyższyć ją o 20 proc.) - ma to pomóc systemom samouczącym się w ,,nauce" nowych kampanii (po kilku tygodniach stawki i budżet można zmniejszyć). Kierowanie na odbiorców w reklamach Discovery musi natomiast odzwierciedlać kierowanie na odbiorców z reklam Gmail.
Jak zapewnia Google, w kampaniach Discovery nadal dostępne będą funkcje, dostępne do tej pory w kampaniach na Gmailu. Dotyczy to m.in.
Czytaj także: Koniec ze spersonalizowanymi reklamami na Gmailu
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy