Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google udostępnia kolejny skrypt, który przyspiesza prace przy kampaniach AdWords

Do grupy skryptów, czyli narzędzi służących do automatyzacji kampanii AdWords, Google dołączyło nowe rozwiązanie – skrypt, który umożliwia dodawanie danych z panelu AdWords do Prezentacji Google.

Skrypty Google to jedno z narzędzi, służące do automatyzacji kampanii AdWords – pisane w popularnym języku JavaScript, umożliwiają automatyczne wprowadzanie zmian na kontach AdWords, w tym również na kontach MCK, które służą do zarządzania wieloma pojedynczymi kontami. Pozwala to skutecznie oszczędzać czas przy prowadzeniu kampanii i monitorować ewentualne problemy. 

Do tego zestawu Google w ostatnich dniach dołączył kolejne narzędzie – skrypt, który pozwala na integrację AdWords z Prezentacjami Google, dzięki czemu możliwe jest automatyczne dodawanie danych pochodzących z kampanii AdWords do gotowych prezentacji.

O nowym narzędziu Google'a napisał branżowy portal Search Engine Land (artykuł „This script creates Google Slides with AdWords data to automate your presentation-making”można przeczytać tutaj). Dotychczas – jak tłumaczy cytowany w tekście Leo Sei, jeden z menedżerów Google'a – dane z kampanii trzeba było kopiować ręcznie do prezentacji, stąd pojawił się pomysł ze zautomatyzowaniem całego procesu. 

Skrypty AdWords pomagają w automatyzacji kampanii

Udostępniane przez Google’a skrypty pomagają w automatyzacji kampanii, umożliwiają wprowadzanie zmian na koncie, pozwalają oszczędzić czas i monitorować ewentualne problemy. Umożliwiają m.in. monitorowanie Wyniku Jakości, generowanie raportów skuteczności reklam czy słów kluczowych, generowanie raportów zapytań użytkowników, które powodują wyświetlanie reklam, wykluczenie wybranych miejsc docelowych, dostosowanie budżetu do codziennych działań, sprawdzanie, czy linki do docelowych podstron są prawidłowe i czy nie kierują do stron z błędem 404, sprawdzanie słów kluczowych (czy nie istnieje między nimi konflikt, np. dołączona do kampanii fraza zostaje wpisana także jako fraza wykluczająca) czy automatyczne tworzenie mobilnej wersji reklamy. Nowy skrypt Google’a umożliwia natomiast automatyczne tworzenie slajdów z danymi z Google AdWords. 

Gdzie odnaleźć skrypty Google AdWords?

Skrypty Google AdWords można znaleźć na koncie AdWords, na podstronie „Operacje zbiorcze”. Wśród narzędzie należy należy wybrać opcję „Skrypty”, a następnie dodać fragment kodu. Jak zapewnia Google, nie potrzeba do tego specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania, ponieważ można nie tylko tworzyć swój własny kod, ale i skorzystać z gotowych bezpłatnych skryptów, które Google w swojej bibliotece udostępnia za darmo. Wystarczy je tylko zmodyfikować pod kątem swoich potrzeb.

W narzędziu można znaleźć także opcję „Podgląd”, dzięki której można sprawdzić, czy kod działa w prawidłowy sposób (zanim jednak zostanie uruchomiona po raz pierwszy, trzeba zezwolić na dostęp do konta AdWords). Jeśli kod jest poprawny, wystarczy kliknąć w przycisk „Uruchom skrypt teraz”.

Podsumowanie

Google udostępnił kolejny skrypt, czyli narzędzie służące do automatyzacji kampanii AdWords. Już teraz skrypty, pisane w popularnym języku JavaScript, umożliwiają automatyczne wprowadzanie zmian na kontach AdWords, w tym również na kontach MCK, które służą do zarządzania wieloma pojedynczymi kontami. Teraz możliwa będzie także integracja AdWords z Prezentacjami Google, co pozwoli na automatyczne dodawanie danych pochodzących z kampanii AdWords do gotowych prezentacji.

Przeczytaj także nasz artykuł „Czy warto automatyzować procesy marketingowe?”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj

Jak utworzyć listę odbiorców w Google Analytics?

Listy odbiorców w Google Analytics pozwalają na gromadzenie informacji o użytkownikach odwiedzających naszą stronę i wykonujących na niej określone czynności oraz wykorzystanie tych danych w kampaniach remarketingowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.