Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?

Na początku maja na swoim oficjalnym blogu Google poinformował o zmianach w kampaniach z reklamami tekstowymi w wyszukiwarce. Dzięki sztucznej inteligencji reklamy mają być jeszcze lepiej dopasowane nie tylko do frazy wpisanej przez użytkownika w Google, ale do jego rzeczywistej intencji i szerszego kontekstu wyszukiwania. Jak ma to działać w praktyce?

Rozszerzenie zasięgu przy jednoczesnym utrzymaniu kontroli

Sztuczna inteligencja ma pomóc dotrzeć do użytkowników, których zapytania mogły zostać pominięte nawet, jeśli korzystaliśmy do tej pory z dopasowania przybliżonego. Przypomnijmy, że według zapewnień Google, już ten typ dopasowania brał pod uwagę nie tylko samą frazę wpisaną przez użytkownika, ale także dodatkowe sygnały świadczące o jego zamiarach - m.in. poprzednie wyszukiwania użytkownika i jego lokalizację. Znaczenie miały również pozostałe frazy znajdujące się w tej samej grupie reklam oraz zawartość strony docelowej.

AI Max ma iść o krok dalej i przewidywać, czego tak naprawdę poszukuje użytkownik, a potem łączyć jego wyszukanie z naszą ofertą. Google wyjaśnia to na przykładzie sklepu odzieżowego. Wyobraźmy sobie, że prowadzimy sklep odzieżowy i chcemy wypromować nową, letnią kolekcję damskich sukienek. Wśród słów kluczowych mamy dodaną frazę „czerwona sukienka midi”. Nawet, jeśli jest ona uwzględniona w dopasowaniu przybliżonym, nasza reklama może się nie wyświetlić na hasło „kolorowe sukienki midi na wiosnę i lato”, ponieważ system znajdzie inne, lepiej dopasowane słowa kluczowe i reklamy. AI Max ma to zmienić. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji nasza kampania może objąć dalsze, ale wciąż istotne i pasujące do naszej oferty wyszukania. Co więcej, może dostosować do wyszukania treść naszej reklamy tak, aby zwiększyć szanse na jej kliknięcie oraz przekierować użytkownika na najlepiej - według AI - dopasowaną do zapytania stronę docelową. Cały proces obrazuje stworzona przez Google animacja: https://storage.googleapis.com/gweb-uniblog-publish-prod/original_videos/Google_AI_Max_in_Search_campaigns_Asset_3_1920x800_xo23gwL.mp4


Co istotne, Google zapewnia, że mimo szerszego zasięgu i wyświetlania reklam na dalsze zapytania, reklamodawca będzie miał większą kontrolę nad tym, gdzie i w towarzystwie jakich marek wyświetlają się jego reklamy. Ustawienie lokalizacji ma być dostępne na poziomie grupy reklam, a nie tak, jak obecnie - na poziomie kampanii. Jeśli chodzi o marki konkurentów, nie tylko będzie można je wykluczyć - czyli uniemożliwić wyświetlanie swoich reklam obok reklam danej marki - ale także dodać je do kampanii czy grupy reklam, tym samym wskazując Google’owi z jakimi markami chcemy być kojarzeni.


Dwa razy więcej konwersji przy niższych kosztach

Według danych dostarczonych przez Google, wykorzystanie w kampanii sztucznej inteligencji może doprowadzić do nawet dwukrotnego wzrostu liczby konwersji przy jednoczesnym obniżeniu kosztu konwersji. Testujący AI Max L’Oreal Chile osiągnął dwa razy wyższy współczynnik konwersji przy o 31 proc. niższym koszcie konwersji. Inna przywołana przez Google firma działająca w Australii osiągnęła 16-procentowy wzrost liczby konwersji przy spadku kosztów o 13 proc. Jak te wyniki będą się kształtowały na rynkach europejskich? Na ten moment nie mamy danych z bliższych nam geograficznie krajów.


W jaki sposób będzie można włączyć AI Max w kampaniach?

W pokazanych przez Google animacjach AI Max stosuje się w kampanii za pomocą jednego przełącznika „Optymalizuj swoje kampanie w sieci wyszukiwania z AI Max”. W animacji widzimy, jak włączyć to ustawienie w nowej kampanii, na etapie jej tworzenia: https://storage.googleapis.com/gweb-uniblog-publish-prod/original_videos/Google_AI_Max_in_Search_campaigns_Asset_2_1920x1080.mp4



Czy AI Max będzie można wykorzystać również w już istniejących kampaniach? W jaki sposób będzie można to zrobić? W tej chwili nie mamy jeszcze odpowiedzi na te pytania. Wiadomo jedynie, że rozwiązanie ma być dostępne w wersji beta na wszystkich kontach Google Ads od 27 maja. Czy tak faktycznie będzie, przekonamy się już jutro.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.