Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google wprowadza notatki do panelu AdWords

Notatki, tworzone na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam, to spore ułatwienie dla osób, które wspólnie prowadzą kampania na jednym koncie AdWords.

Dzięki notatkom w nowym panelu AdWords nie trzeba się już posiłkować zewnętrznymi aplikacjami, komunikatorami czy dokładną analizą historii zmian na koncie – wszystkie informacje o wprowadzonych zmianach będą teraz widoczne od razu. Aby je sprawdzić, wystarczy teraz zaledwie jedno kliknięcie.

Z nowej funkcji użytkownicy mogą korzystać już teraz – dostępna jest w nowym panelu AdWords. Notatki można tworzyć na poziomie całego konta, kampanii oraz poszczególnych grup reklam.

Jak utworzyć swoją pierwszą notatkę? Instrukcja krok po kroku

Aby utworzyć notatkę, należy wejść do kampanii lub grupy reklam, a następnie kliknąć w znak „Więcej opcji” (to trzy kropki, ułożone pionowo i umieszczone po prawej stronie ekranu); po kliknięciu rozwiną się dodatkowe opcje, w tym także „Otwórz panel notatek”:


Po kliknięciu w tę opcję panel zostanie otwarty - jeszcze przed utworzeniem pierwszej notatki będzie się prezentował następująco:


Po kliknięciu w znak „+Dodaj” można wstawić informacje, np. o dokonanych w kampaniach AdWords zmianach:


Dodatkowo także można wybrać datę notatki (przy czym można pozostać przy aktualnej dacie lub wybrać datę z czasu przeszłego). Jest to o tyle ważne, że można też filtrować po datach:


Po dodaniu notatki jest ona widoczna wraz z kilkoma dodatkowymi informacjami: datą notatki i datą jej stworzenia (mogą się od siebie różnić), treść oraz informacja o autorze notatki:


Każdą z notatek można w każdej chwili edytować lub usunąć – wystarczy najechać kursorem na notatkę i wybrać jedną z opcji: symbol ołówka (w celu edycji) lub kosza (by usunąć notatkę):


Podsumowanie

Wprowadzenie notatek do nowego panelu AdWords to drobna zmiana, ale z pewnością ucieszą te osoby, które prowadzą wspólne działania na jednym koncie reklamowym. Nie trzeba korzystać z zewnętrznych urządzeń czy informować się o zmianach osobiście – wystarczy teraz stworzyć krótką notatkę, by wszystkie osoby, które mają dostęp do konta, wiedziały też na bieżąco, jakie działania są na nim prowadzone i jakie zmiany wprowadzono ostatnio w kampaniach AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.