Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google wprowadza zmiany w kampaniach promujących aplikacje

16—08—2017

Kampanie promujące instalacje aplikacji mobilnej i zaangażowane w aplikację mobilną mają wkrótce zniknąć – Google chce je zastąpić uniwersalną kampanią promującą aplikację.

Obecnie reklamodawcy, którzy chcą promować swoją aplikację, mają do wyboru trzy opcje: uniwersalną kampanię promującą aplikację, instalacje aplikacji mobilnej oraz zaangażowanie w aplikację mobilną. Po 2 października ta sytuacja już się zmieni – wszystkie nowe kampanie, których celem jest promocja aplikacji, będą mogły zostać ustawione jako „Uniwersalne kampanie promujące aplikacje”, a działające obecnie pozostałe kampanie mają zostać zatrzymane 15 listopada. W związku z tymi zmianami Google zaleca więc „jak najszybciej przejść na nowy typ kampanii".

Jak Google AdWords umożliwia promowanie aplikacji?

Obecnie Google AdWords pozwala promować aplikacje na trzy sposoby:

  • zaangażowanie w aplikację mobilną,
  • instalacje aplikacji mobilnej,
  • uniwersalne kampanie promujące aplikacje.

Zaangażowanie w aplikację mobilną

Zaangażowanie w aplikację mobilną to rodzaj kampanii, dzięki któremu reklamodawca może trafić do użytkowników zainteresowanych jego ofertą. Umożliwia ona przypomnienie o aplikacji tym użytkownikom, którzy mają ją już zainstalowaną na urządzeniu – można np. zachęcić użytkownika do wykonania w aplikacji konkretnego działania. 
Tego typu kampanie można ustawić w wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google'a.

Instalacje aplikacji mobilnej

Instalacje aplikacji mobilnej to rodzaj kampanii, zachęcający jak największą liczbę użytkowników do pobrania aplikacji reklamodawcy. Użytkownik, po kliknięciu w reklamę, jest od razu przenoszony do sklepu z aplikacjami, dzięki czemu od razu może pobrać promowaną aplikację.
Tego typu kampanie można ustawić w wyszukiwarce Google, w sieci reklamowej oraz „TrueView dla promocji aplikacji mobilnych” w YouTube

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje 

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje to jeden z typów kampanii Google Adwords, którego celem jest promocja konkretnych aplikacji na Androida lub iOS. Reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce Google, Google Play (to internetowy sklep Google'a), na Gmailu, YouTubie oraz w sieci reklamowej Google’a, w skład której wchodzi ok. 2 mln różnych stron internetowych i aplikacji. 

Przy tworzeniu kampanii nie trzeba przygotowywać oddzielnych reklam – wystarczy tylko podać tekst reklamy, stawkę początkową i budżet kampanii oraz podać informacje o językach i lokalizacjach dla przyszłych reklam. Google stworzy propozycję reklamy na podstawie informacji podanych przez reklamodawcę oraz tych, pobranych ze strony lub sklepu Google Play.

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje skuteczniejsze od pozostałych

Jak zauważył na swoim oficjalnym blogu Google, uniwersalne kampanie promujące aplikacje skuteczniejsze od pozostałych kampanii – reklamodawcy, którzy z nich korzystają, odnotowują przeciętnie nawet 140 proc. więcej konwersji na każdego wydanego dolara niż w przypadku innych działań. Z tego powodu Google zapowiedział zmiany – po 2 października wszystkie nowe kampanie, których celem jest promocja aplikacji, będą mogły zostać ustawione tylko jako ,,uniwersalne kampanie promujące aplikacje”, a działające obecnie pozostałe kampanie mają zostać zatrzymane 15 listopada. 

W związku z nadchodzącymi zmianami Google zaleca więc ,,jak najszybciej przejść na nowy typ kampanii". Aby to zrobić, należy najpierw wyeksportować dane o skuteczności obecnie trwających kampanii promujących aplikacje (dane te będą potem przydatne przy ustalaniu stawek w nowej kampanii), a następnie stworzyć nową uniwersalną kampanię promującą aplikację z odpowiednimi ustawieniami.

Google znów wykorzystuje systemy samouczące się 

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje to kolejny przykład na wykorzystanie systemów samouczących się w kampaniach Google AdWords. Systemy samouczące to – jak pisaliśmy w naszym artykule „Google AdWords a rozwój sztucznej inteligencji” – polega na analizowaniu danych przez komputer oraz wykorzystywaniu ich do samodoskonalenia się i nabywania wiedzy, niezbędnej do rozwiązania konkretnego problemu. W przypadku uniwersalnych kampanii promujących aplikacje, Google zanim wyświetli daną reklamę, analizuje ponad 300 milionów potencjalnych kombinacji sygnałów w czasie rzeczywistym. Sprawdza m.in. w jakich miejscach użytkownicy klikają w reklamy albo jakie kreacje czy słowa kluczowe charakteryzują się największą skutecznością.

Podsumowanie

Google zapowiedział istotne zmiany w kampaniach promujących aplikacje. Obecnie reklamodawcy mają do wyboru uniwersalną kampanię promującą aplikację, instalacje aplikacji mobilnej oraz zaangażowanie w aplikację mobilną. Za kilka miesięcy dwie ostatnie kampanie nie będą już dostępne i zostaną zastąpione uniwersalną kampanią promującą aplikację.

Obecnie działające kampanie polegające na instalacji aplikacji mobilnej oraz zaangażowaniu w aplikację mobilną zostaną wyłączone 15 listopada, a od 2 października nowe kampanie będą mogły być ustawione jedynie jako „uniwersalna kampania promująca aplikacje”.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • aplikacja

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.