Google wśród wyników wyszukiwania zaczyna publikować filmy video. Czy to oznacza, że wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć reklamy w takim formacie?
Po tym, jak Google upodobnił płatne reklamy tekstowe do wyników organicznych, zaczyna myśleć o kolejnych zmianach w wynikach wyszukiwania. Jakiś czas temu informowaliśmy o testowaniu reklam graficznych w wyszukiwarce (w formacie tzw. karuzeli), teraz Google wprowadza do wyników wyszukiwania filmy video. A to może oznaczać, że już wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć płatne reklamy video.
Formaty video pojawiają się wśród wyników wyszukiwania, w tzw. knowledge panel, czyli po prawej stronie ekranu. Video pojawiało się tylko w przypadkach, gdy użytkownik poszukiwał informacji związanych z filmem lub programem. Filmy uruchamiają się automatyczne, ale bez dźwięku – by można było go usłyszeć, trzeba kliknąć w film.
Po raz pierwszy o zmianach w wynikach wyszukiwania napisał portal thesempost.com. Jak zauważyła autorka artykułu, Google ryzykuje dużym niezadowoleniem użytkowników (autoodtwarzające się reklamy uznawane są przecież za jedne z najbardziej irytujących internautów), dlatego warto zastanowić się, czy nowe rozwiązanie nie oznacza umieszczania wkrótce w wynikach wyszukiwania płatnych reklam video.
Sam Google przyznał, że eksperymentuje i testuje różne rozwiązania, ale na razie nie pojawiła się informacja, czy oznacza to nowe formaty reklam video – tym razem w wyszukiwarce. Jeśli tak by się stało, to rozwiązanie może z pewnością zainteresować takie branże jak np. samochodowa czy filmowa.
Nie jest jednak tajemnicą, że Google już od dawna poszukuje kolejnych obszarów do monetyzacji i zwiększania swoich przychodów. Pod koniec lipca opublikowane zostały wyniki firmy Alphabet, spółki-matki Google’a. Wyniki określone zostały przez ekspertów jako ,, tradycyjnie solidne” – w drugim kwartale 2017 roku spółka zarobiła nieco ponad 26 miliardów dolarów (dla porównania – w pierwszym kwartale było to 24,75 miliarda dolarów), to jednak cena akcji Alphabetu poszła nieco w dół, ponieważ inwestorzy mieli nadzieję na lepsze wyniki.
Po tym, jak Google upodobnił płatne reklamy tekstowe AdWords do wyników organicznych, zaczyna myśleć o kolejnych zmianach w wynikach wyszukiwania. Pod koniec czerwca na branżowych portalach pojawiła się informacja o nowych reklamach graficznych, publikowanych na samym szczycie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google’a. Nowa reklama Google AdWords była łudząco podobna do obecnej na Facebooku karuzeli, w której reklamodawca może umieścić kilka zdjęć prezentujących ofertę. Reklama samochodu volvo xc90 wyświetlana była na samej górze wyników wyszukiwania – w tym nad płatnymi reklamami tekstowymi. Użytkownik na ekranie smartfona mógł zobaczyć zdjęcie samochodu (zdjęcia można przesuwać, więc można umieścić ich w reklamie więcej, np. w reklamie volvo umieszczonych zostało ich siedem), poniżej znalazły się nagłówek reklamy (marka samochodu) oraz adres docelowej podstrony strony www. W urządzeniu mobilnym reklama zajęła większą część ekranu, przez co płatne reklamy tekstowe oraz organiczne wyniki wyszukiwania zostały przesunięte w dół.
Google wprowadza do wyników wyszukiwania filmy video. Czy to oznacza, że wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć reklamy video? To całkiem możliwe, skoro Google już od dawna poszukuje kolejnych obszarów do monetyzacji i zwiększania swoich przychodów. Po zmianach w wyglądzie reklam tekstowych AdWords, Google eksperymentuje z kolejnymi zmianami w wynikach wyszukiwania. Jak pisaliśmy kilka tygodni temu, testowane są nowe reklamy graficzne, publikowane na samym szczycie wyników wyszukiwania. Nowa reklama Google AdWords była łudząco podobna do obecnej na Facebooku karuzeli, w której reklamodawca może umieścić kilka zdjęć prezentujących ofertę. Więcej o tym w naszym artykule „Nowe reklamy Google Adwords w wynikach wyszukiwania?”.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy