Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google wprowadzi nowe formaty reklam do swojej wyszukiwarki?

Google wśród wyników wyszukiwania zaczyna publikować filmy video. Czy to oznacza, że wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć reklamy w takim formacie?

Po tym, jak Google upodobnił płatne reklamy tekstowe do wyników organicznych, zaczyna myśleć o kolejnych zmianach w wynikach wyszukiwania. Jakiś czas temu informowaliśmy o testowaniu reklam graficznych w wyszukiwarce (w formacie tzw. karuzeli), teraz Google wprowadza do wyników wyszukiwania filmy video. A to może oznaczać, że już wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć płatne reklamy video.

Formaty video pojawiają się wśród wyników wyszukiwania

Formaty video pojawiają się wśród wyników wyszukiwania, w tzw. knowledge panel, czyli po prawej stronie ekranu. Video pojawiało się tylko w przypadkach, gdy użytkownik poszukiwał informacji związanych z filmem lub programem. Filmy uruchamiają się automatyczne, ale bez dźwięku – by można było go usłyszeć, trzeba kliknąć w film.

Po raz pierwszy o zmianach w wynikach wyszukiwania napisał portal thesempost.com. Jak zauważyła autorka artykułu, Google ryzykuje dużym niezadowoleniem użytkowników (autoodtwarzające się reklamy uznawane są przecież za jedne z najbardziej irytujących internautów), dlatego warto zastanowić się, czy nowe rozwiązanie nie oznacza umieszczania wkrótce w wynikach wyszukiwania płatnych reklam video. 

Sam Google przyznał, że eksperymentuje i testuje różne rozwiązania, ale na razie nie pojawiła się informacja, czy oznacza to nowe formaty reklam video – tym razem w wyszukiwarce. Jeśli tak by się stało, to rozwiązanie może z pewnością zainteresować takie branże jak np. samochodowa czy filmowa.

Google szuka okazji do zwiększenia przychodów

Nie jest jednak tajemnicą, że Google już od dawna poszukuje kolejnych obszarów do monetyzacji i zwiększania swoich przychodów. Pod koniec lipca opublikowane zostały wyniki firmy Alphabet, spółki-matki Google’a. Wyniki określone zostały przez ekspertów jako ,, tradycyjnie solidne” – w drugim kwartale 2017 roku spółka zarobiła nieco ponad 26 miliardów dolarów (dla porównania – w pierwszym kwartale było to 24,75 miliarda dolarów), to jednak cena akcji Alphabetu poszła nieco w dół, ponieważ inwestorzy mieli nadzieję na lepsze wyniki.

Google eksperymentuje z reklamami w wyszukiwarce

Po tym, jak Google upodobnił płatne reklamy tekstowe AdWords do wyników organicznych, zaczyna myśleć o kolejnych zmianach w wynikach wyszukiwania. Pod koniec czerwca na branżowych portalach pojawiła się informacja o nowych reklamach graficznych, publikowanych na samym szczycie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google’a. Nowa reklama Google AdWords była łudząco podobna do obecnej na Facebooku karuzeli, w której reklamodawca może umieścić kilka zdjęć prezentujących ofertę. Reklama samochodu volvo xc90 wyświetlana była na samej górze wyników wyszukiwania – w tym nad płatnymi reklamami tekstowymi. Użytkownik na ekranie smartfona mógł zobaczyć zdjęcie samochodu (zdjęcia można przesuwać, więc można umieścić ich w reklamie więcej, np. w reklamie volvo umieszczonych zostało ich siedem), poniżej znalazły się nagłówek reklamy (marka samochodu) oraz adres docelowej podstrony strony www. W urządzeniu mobilnym reklama zajęła większą część ekranu, przez co płatne reklamy tekstowe oraz organiczne wyniki wyszukiwania zostały przesunięte w dół.

Podsumowanie

Google wprowadza do wyników wyszukiwania filmy video. Czy to oznacza, że wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć reklamy video? To całkiem możliwe, skoro Google już od dawna poszukuje kolejnych obszarów do monetyzacji i zwiększania swoich przychodów. Po zmianach w wyglądzie reklam tekstowych AdWords, Google eksperymentuje z kolejnymi zmianami w wynikach wyszukiwania. Jak pisaliśmy kilka tygodni temu, testowane są nowe reklamy graficzne, publikowane na samym szczycie wyników wyszukiwania. Nowa reklama Google AdWords była łudząco podobna do obecnej na Facebooku karuzeli, w której reklamodawca może umieścić kilka zdjęć prezentujących ofertę. Więcej o tym w naszym artykule „Nowe reklamy Google Adwords w wynikach wyszukiwania?”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Rekomendacje w kampaniach Google Ads - które z nich warto stosować?

Wśród porad, które proponują reklamodawcom algorytmy Googlea, można się czasem pogubić - dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, które rekomendacje warto wdrożyć do kampanii, a które lepiej odpuścić.
czytaj

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.