Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja marketingu internetowego

Google wprowadzi nowe formaty reklam do swojej wyszukiwarki?

26—07—2017

Google wśród wyników wyszukiwania zaczyna publikować filmy video. Czy to oznacza, że wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć reklamy w takim formacie?

Po tym, jak Google upodobnił płatne reklamy tekstowe do wyników organicznych, zaczyna myśleć o kolejnych zmianach w wynikach wyszukiwania. Jakiś czas temu informowaliśmy o testowaniu reklam graficznych w wyszukiwarce (w formacie tzw. karuzeli), teraz Google wprowadza do wyników wyszukiwania filmy video. A to może oznaczać, że już wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć płatne reklamy video.

Formaty video pojawiają się wśród wyników wyszukiwania

Formaty video pojawiają się wśród wyników wyszukiwania, w tzw. knowledge panel, czyli po prawej stronie ekranu. Video pojawiało się tylko w przypadkach, gdy użytkownik poszukiwał informacji związanych z filmem lub programem. Filmy uruchamiają się automatyczne, ale bez dźwięku – by można było go usłyszeć, trzeba kliknąć w film.

Po raz pierwszy o zmianach w wynikach wyszukiwania napisał portal thesempost.com. Jak zauważyła autorka artykułu, Google ryzykuje dużym niezadowoleniem użytkowników (autoodtwarzające się reklamy uznawane są przecież za jedne z najbardziej irytujących internautów), dlatego warto zastanowić się, czy nowe rozwiązanie nie oznacza umieszczania wkrótce w wynikach wyszukiwania płatnych reklam video. 

Sam Google przyznał, że eksperymentuje i testuje różne rozwiązania, ale na razie nie pojawiła się informacja, czy oznacza to nowe formaty reklam video – tym razem w wyszukiwarce. Jeśli tak by się stało, to rozwiązanie może z pewnością zainteresować takie branże jak np. samochodowa czy filmowa.

Google szuka okazji do zwiększenia przychodów

Nie jest jednak tajemnicą, że Google już od dawna poszukuje kolejnych obszarów do monetyzacji i zwiększania swoich przychodów. Pod koniec lipca opublikowane zostały wyniki firmy Alphabet, spółki-matki Google’a. Wyniki określone zostały przez ekspertów jako ,, tradycyjnie solidne” – w drugim kwartale 2017 roku spółka zarobiła nieco ponad 26 miliardów dolarów (dla porównania – w pierwszym kwartale było to 24,75 miliarda dolarów), to jednak cena akcji Alphabetu poszła nieco w dół, ponieważ inwestorzy mieli nadzieję na lepsze wyniki.

Google eksperymentuje z reklamami w wyszukiwarce

Po tym, jak Google upodobnił płatne reklamy tekstowe AdWords do wyników organicznych, zaczyna myśleć o kolejnych zmianach w wynikach wyszukiwania. Pod koniec czerwca na branżowych portalach pojawiła się informacja o nowych reklamach graficznych, publikowanych na samym szczycie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google’a. Nowa reklama Google AdWords była łudząco podobna do obecnej na Facebooku karuzeli, w której reklamodawca może umieścić kilka zdjęć prezentujących ofertę. Reklama samochodu volvo xc90 wyświetlana była na samej górze wyników wyszukiwania – w tym nad płatnymi reklamami tekstowymi. Użytkownik na ekranie smartfona mógł zobaczyć zdjęcie samochodu (zdjęcia można przesuwać, więc można umieścić ich w reklamie więcej, np. w reklamie volvo umieszczonych zostało ich siedem), poniżej znalazły się nagłówek reklamy (marka samochodu) oraz adres docelowej podstrony strony www. W urządzeniu mobilnym reklama zajęła większą część ekranu, przez co płatne reklamy tekstowe oraz organiczne wyniki wyszukiwania zostały przesunięte w dół.

Podsumowanie

Google wprowadza do wyników wyszukiwania filmy video. Czy to oznacza, że wkrótce w wynikach wyszukiwania użytkownicy będą też mogli zobaczyć reklamy video? To całkiem możliwe, skoro Google już od dawna poszukuje kolejnych obszarów do monetyzacji i zwiększania swoich przychodów. Po zmianach w wyglądzie reklam tekstowych AdWords, Google eksperymentuje z kolejnymi zmianami w wynikach wyszukiwania. Jak pisaliśmy kilka tygodni temu, testowane są nowe reklamy graficzne, publikowane na samym szczycie wyników wyszukiwania. Nowa reklama Google AdWords była łudząco podobna do obecnej na Facebooku karuzeli, w której reklamodawca może umieścić kilka zdjęć prezentujących ofertę. Więcej o tym w naszym artykule „Nowe reklamy Google Adwords w wynikach wyszukiwania?”.

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM
  • video

Najnowsze artykuły

Płatności na Facebooku z dodatkowym uwierzytelnieniem

Na Facebooku płacisz okazjonalnie kartą kredytową, debetową lub za pomocą przedpłaty? Od 14 września musisz być przygotowany na dodatkowe działania uwierzytelniające płatność

Facebook ukryje polubienia postów?

Facebook testuje nowe rozwiązanie - chce ukryć liczbę polubień postu. Liczbę popularnych ,,lajków" będzie widział tylko autor postu, dla osób ,,z zewnątrz" ma być ona niewidoczna.

Algorytmy Googlea wezmą pod uwagę wyniki sezonowe

W kampaniach Google Ads w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej będzie można teraz stosować korekty sezonowe, np. podczas wyprzedaży czy promocji.