Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google wycofuje dodatkowe treści z reklam AdWords

Na kontach wybranych reklamodawców przez kilka miesięcy można było wprowadzić dodatkowy tekst reklamy, dzięki czemu płatna reklama tekstowa mogła być dłuższa. Teraz jednak Google ogłosił, że wycofuje się z tej opcji.

Od kilku miesięcy na wybranych kontach Google AdWords można było stworzyć w płatnej reklamie tekstowej stworzyć dodatkowy tekst. Jednak kilka dni temu na kontach, na których dostępna była ta opcja, pojawiła się następująca informacja: „Od września reklamy tekstowe nie będą zawierać opcjonalnego pola >Dodatkowy tekst<. Twoje reklamy będą się wyświetlać bez tego pola. Aby nadal wykorzystywać umieszczone w nim treści, utwórz nową reklamę. Możesz również pobrać zbiorczo tekst reklamy.”

Google testowało dodatkowe teksty od kilku miesięcy

Informacja o nowych, dłuższych reklamach tekstowych pojawiła się na początku marca 2017 roku na kilku branżowych portalach. Wtedy jeszcze Google poinformowało tylko o testowaniu tego rozwiązania (pisaliśmy o tym w naszym artykule „Reklamy tekstowe w Google AdWords jeszcze dłuższe”).

„Dodatkowy tekst” należało przygotować w taki sam sposób jak zwykły tekst reklamy – nie mógł być dłuższy niż 80 znaków ze spacjami, napisany musiał być w sposób poprawny językowo i stylistycznie. W praktyce oznaczało to więc, że niektórzy reklamodawcy w treści reklamy mieli do wykorzystania 160 znaków, a nie 80, jak to jest w standardzie – pozwalało to więc na umieszczenie kilku dodatkowych informacji. Dodatkowy tekst był wyświetlany pod głównym tekstem reklamy AdWords, a nad jej rozszerzeniami.

Opcja ta ustawiona była na wybranych kontach domyślnie – aby ją wyłączyć, należało tylko kliknąć w link „Używaj nadal zwykłych rozszerzonych reklam tekstowych”.

Niestety, przy przygotowywaniu dodatkowego tekstu istniała też pewna trudność. Google traktował go bowiem podobnie jak rozszerzenia – dodatkowy tekst był wyświetlany pod reklamą tylko w tych przypadkach, gdy potencjalnie mógł on poprawić skuteczność reklamy AdWords. Dlatego przy przygotowaniu reklamy należało podstawowy tekst przygotować w taki sposób, by brzmiał on poprawnie zarówno wtedy, gdy był wyświetlany samodzielnie, jak i w przypadkach, gdy dołączona była do niego dodatkowa treść.

Jakie zmiany czekają reklamodawców?

Reklamodawców, po wycofaniu dodatkowego tekstu w reklamie, nie czekają istotne zmiany – po prostu za kilka tygodni będą już wyświetlane same podstawowe treści, bez dodatkowego tekstu. Nie trzeba przy tym wyłączać obecnych reklam i tworzyć nowych. 

Warto jednak zwrócić uwagę na to, czy w dodatkowym tekście nie zostały zawarte informacje, które można wykorzystać w kampanii AdWords – w takim wypadku w ramach danej grupy reklam warto stworzyć po prostu nową reklamę lub wykorzystać te informacje przy tworzeniu nowych rozszerzeń do istniejących reklam.

Podsumowanie

Opcję dodatkowego tekstu w reklamie Google testował od kilku miesięcy – pierwsze informacje na branżowych portalach w tej sprawie pojawiły się w marcu 2017 roku. Na wybranych kontach dodatkowe pola zostały ustawione domyślnie i oznaczało to, że reklamodawca przy tworzeniu treści reklamy AdWords może wykorzystać nie 80 znaków ze spacjami, tylko 160. 

Dodatkowy tekst działał trochę jak rozszerzenia reklamy – był wyświetlany tylko w tych przypadkach, gdy potencjalnie mógł on poprawić skuteczność reklamy. 

Po wycofaniu dodatkowego tekstu w reklamie reklamodawców nie czekają istotne zmiany – treści te po prostu będą wyświetlane bez tego pola. Informacje tam umieszczone można natomiast wykorzystać przy tworzeniu nowej reklamy lub dodając do istniejących reklam nowe rozszerzenia (dowiedz się więcej o rozszerzeniach w reklamie AdWords).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.