Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google wycofuje dodatkowe treści z reklam AdWords

19—09—2017

Na kontach wybranych reklamodawców przez kilka miesięcy można było wprowadzić dodatkowy tekst reklamy, dzięki czemu płatna reklama tekstowa mogła być dłuższa. Teraz jednak Google ogłosił, że wycofuje się z tej opcji.

Od kilku miesięcy na wybranych kontach Google AdWords można było stworzyć w płatnej reklamie tekstowej stworzyć dodatkowy tekst. Jednak kilka dni temu na kontach, na których dostępna była ta opcja, pojawiła się następująca informacja: „Od września reklamy tekstowe nie będą zawierać opcjonalnego pola >Dodatkowy tekst<. Twoje reklamy będą się wyświetlać bez tego pola. Aby nadal wykorzystywać umieszczone w nim treści, utwórz nową reklamę. Możesz również pobrać zbiorczo tekst reklamy.”

Google testowało dodatkowe teksty od kilku miesięcy

Informacja o nowych, dłuższych reklamach tekstowych pojawiła się na początku marca 2017 roku na kilku branżowych portalach. Wtedy jeszcze Google poinformowało tylko o testowaniu tego rozwiązania (pisaliśmy o tym w naszym artykule „Reklamy tekstowe w Google AdWords jeszcze dłuższe”).

„Dodatkowy tekst” należało przygotować w taki sam sposób jak zwykły tekst reklamy – nie mógł być dłuższy niż 80 znaków ze spacjami, napisany musiał być w sposób poprawny językowo i stylistycznie. W praktyce oznaczało to więc, że niektórzy reklamodawcy w treści reklamy mieli do wykorzystania 160 znaków, a nie 80, jak to jest w standardzie – pozwalało to więc na umieszczenie kilku dodatkowych informacji. Dodatkowy tekst był wyświetlany pod głównym tekstem reklamy AdWords, a nad jej rozszerzeniami.

Opcja ta ustawiona była na wybranych kontach domyślnie – aby ją wyłączyć, należało tylko kliknąć w link „Używaj nadal zwykłych rozszerzonych reklam tekstowych”.

Niestety, przy przygotowywaniu dodatkowego tekstu istniała też pewna trudność. Google traktował go bowiem podobnie jak rozszerzenia – dodatkowy tekst był wyświetlany pod reklamą tylko w tych przypadkach, gdy potencjalnie mógł on poprawić skuteczność reklamy AdWords. Dlatego przy przygotowaniu reklamy należało podstawowy tekst przygotować w taki sposób, by brzmiał on poprawnie zarówno wtedy, gdy był wyświetlany samodzielnie, jak i w przypadkach, gdy dołączona była do niego dodatkowa treść.

Jakie zmiany czekają reklamodawców?

Reklamodawców, po wycofaniu dodatkowego tekstu w reklamie, nie czekają istotne zmiany – po prostu za kilka tygodni będą już wyświetlane same podstawowe treści, bez dodatkowego tekstu. Nie trzeba przy tym wyłączać obecnych reklam i tworzyć nowych. 

Warto jednak zwrócić uwagę na to, czy w dodatkowym tekście nie zostały zawarte informacje, które można wykorzystać w kampanii AdWords – w takim wypadku w ramach danej grupy reklam warto stworzyć po prostu nową reklamę lub wykorzystać te informacje przy tworzeniu nowych rozszerzeń do istniejących reklam.

Podsumowanie

Opcję dodatkowego tekstu w reklamie Google testował od kilku miesięcy – pierwsze informacje na branżowych portalach w tej sprawie pojawiły się w marcu 2017 roku. Na wybranych kontach dodatkowe pola zostały ustawione domyślnie i oznaczało to, że reklamodawca przy tworzeniu treści reklamy AdWords może wykorzystać nie 80 znaków ze spacjami, tylko 160. 

Dodatkowy tekst działał trochę jak rozszerzenia reklamy – był wyświetlany tylko w tych przypadkach, gdy potencjalnie mógł on poprawić skuteczność reklamy. 

Po wycofaniu dodatkowego tekstu w reklamie reklamodawców nie czekają istotne zmiany – treści te po prostu będą wyświetlane bez tego pola. Informacje tam umieszczone można natomiast wykorzystać przy tworzeniu nowej reklamy lub dodając do istniejących reklam nowe rozszerzenia (dowiedz się więcej o rozszerzeniach w reklamie AdWords).

Słowa kluczowe

  • płatna reklama tekstowa
  • rozszerzenia
  • Google AdWords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Trendy w zachowaniach potencjalnych klientów wykorzystaj w kampanii Google Ads

Google podpowiada, jakim charakterystycznym zachowaniom użytkowników warto się przyjrzeć i w jaki sposób można wykorzystać je w kampaniach Google Ads (AdWords).

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu „Tylko połączenie”, będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.