Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google zmieni sposób rotacji reklam w kampaniach AdWords

Google zamierza wprowadzić dwie opcje rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – optymalizacja oraz wyświetlanie reklam naprzemiennie.

Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych. Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii.

Rotacje pozwalają określić, jak często reklamy mają być wyświetlane

Rotacje reklam to opcje w ustawieniach w sieci wyszukiwania i reklamowej, które pozwalają określić, jak często reklamy mają być wyświetlane. Obecnie do wyboru są następujące opcje:

Wśród tych rozwiązań przy ustawianiu nowej kampanii jednym ze skuteczniejszych rozwiązań jest opcja „równomiernie wyświetlaj naprzemiennie”. To jedno z ważniejszych narzędzi do testingu A/B w kampaniach Google AdWords, czyli porównania dwóch różnych wersji reklam – dzięki niemu można bowiem sprawdzić, która z nowoutworzonych reklam w danej grupie reklam budzi zainteresowanie odbiorców i spełnia ich oczekiwania.

Google zamierza wkrótce uprościć rotację reklam

Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych.

Dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Google zaleca utworzenie w grupie reklam co najmniej trzech reklam – tak, by miał większe pole do wyboru. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie.

Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii. Równomierna rotacja będzie natomiast możliwa wyłącznie bez ograniczeń czasowych.

Podsumowanie

Pod koniec września Google zamierza wprowadzić zmiany w rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – jednym z ważniejszych narzędzi do testingu A/B, który pozwala sprawdzić, jak użytkownicy reagują na różne wersje reklam, która z wersji budzi ich większe zainteresowanie i częściej jest klikana. Wkrótce reklamodawcy będą mieli do wyboru dwie opcje rotacji reklam – optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie. Przy ustawieniu „Optymalizuj” Google – dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się – w każdej aukcji weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie (przeczytaj więcej o inteligentnym ustawianiu stawek w naszym artykule „Inteligentne określanie stawek w kampanii Google Adwords”).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.