Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Google zmieni sposób rotacji reklam w kampaniach AdWords

31—08—2017

Google zamierza wprowadzić dwie opcje rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – optymalizacja oraz wyświetlanie reklam naprzemiennie.

Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych. Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii.

Rotacje pozwalają określić, jak często reklamy mają być wyświetlane

Rotacje reklam to opcje w ustawieniach w sieci wyszukiwania i reklamowej, które pozwalają określić, jak często reklamy mają być wyświetlane. Obecnie do wyboru są następujące opcje:

  • optymalizuj pod kątem kliknięć, co oznacza, że wyświetlane są reklamy, które potencjalnie mogą być klikane częściej niż pozostałe reklamy;
  • optymalizuj pod kątem konwersji, co oznacza, że wyświetlane są reklamy, które potencjalnie mogą generować większą liczbę konwersji niż pozostałe;
  • równomiernie wyświetlaj naprzemiennie – w tej sytuacji reklamy z danej grupy reklam będą wyświetlane naprzemiennie, a po co najmniej 90 dniach nastąpi optymalizacja;
  • wyświetlaj naprzemiennie w nieskończoność – w tej sytuacji reklamy z danej grupy reklam będą wyświetlane naprzemiennie bez ograniczeń czasowych.

Wśród tych rozwiązań przy ustawianiu nowej kampanii jednym ze skuteczniejszych rozwiązań jest opcja „równomiernie wyświetlaj naprzemiennie”. To jedno z ważniejszych narzędzi do testingu A/B w kampaniach Google AdWords, czyli porównania dwóch różnych wersji reklam – dzięki niemu można bowiem sprawdzić, która z nowoutworzonych reklam w danej grupie reklam budzi zainteresowanie odbiorców i spełnia ich oczekiwania.

Google zamierza wkrótce uprościć rotację reklam

Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych.

Dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Google zaleca utworzenie w grupie reklam co najmniej trzech reklam – tak, by miał większe pole do wyboru. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie.

Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii. Równomierna rotacja będzie natomiast możliwa wyłącznie bez ograniczeń czasowych.

Podsumowanie

Pod koniec września Google zamierza wprowadzić zmiany w rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – jednym z ważniejszych narzędzi do testingu A/B, który pozwala sprawdzić, jak użytkownicy reagują na różne wersje reklam, która z wersji budzi ich większe zainteresowanie i częściej jest klikana. Wkrótce reklamodawcy będą mieli do wyboru dwie opcje rotacji reklam – optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie. Przy ustawieniu „Optymalizuj” Google – dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się – w każdej aukcji weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie (przeczytaj więcej o inteligentnym ustawianiu stawek w naszym artykule „Inteligentne określanie stawek w kampanii Google Adwords”).

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Google wyciąga pomocną dłoń do małych i średnich firm

Sprawdź swoją skrzynkę mailową, która przypisana jest do konta Google Ads - być może trafił już do Ciebie mail o środkach, które możesz przeznaczyć na reklamę.

Google proponuje darmową reklamę w Google Maps

W części krajów reklamodawcy, którzy korzystają z inteligentnych kampanii Google Ads, do września będą mogli skorzystać z darmowej promocji w Google Maps.

Gdzie pobrać faktury za kampanie Google Ads?

Sprawdź, gdzie co miesiąc możesz wygodnie pobrać elektroniczne faktury za kampanie Google Ads oraz towarzyszące im wyciągi z kosztami kampanii.