Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google zmieni sposób rotacji reklam w kampaniach AdWords

31—08—2017

Google zamierza wprowadzić dwie opcje rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – optymalizacja oraz wyświetlanie reklam naprzemiennie.

Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych. Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii.

Rotacje pozwalają określić, jak często reklamy mają być wyświetlane

Rotacje reklam to opcje w ustawieniach w sieci wyszukiwania i reklamowej, które pozwalają określić, jak często reklamy mają być wyświetlane. Obecnie do wyboru są następujące opcje:

  • optymalizuj pod kątem kliknięć, co oznacza, że wyświetlane są reklamy, które potencjalnie mogą być klikane częściej niż pozostałe reklamy;
  • optymalizuj pod kątem konwersji, co oznacza, że wyświetlane są reklamy, które potencjalnie mogą generować większą liczbę konwersji niż pozostałe;
  • równomiernie wyświetlaj naprzemiennie – w tej sytuacji reklamy z danej grupy reklam będą wyświetlane naprzemiennie, a po co najmniej 90 dniach nastąpi optymalizacja;
  • wyświetlaj naprzemiennie w nieskończoność – w tej sytuacji reklamy z danej grupy reklam będą wyświetlane naprzemiennie bez ograniczeń czasowych.

Wśród tych rozwiązań przy ustawianiu nowej kampanii jednym ze skuteczniejszych rozwiązań jest opcja „równomiernie wyświetlaj naprzemiennie”. To jedno z ważniejszych narzędzi do testingu A/B w kampaniach Google AdWords, czyli porównania dwóch różnych wersji reklam – dzięki niemu można bowiem sprawdzić, która z nowoutworzonych reklam w danej grupie reklam budzi zainteresowanie odbiorców i spełnia ich oczekiwania.

Google zamierza wkrótce uprościć rotację reklam

Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych.

Dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Google zaleca utworzenie w grupie reklam co najmniej trzech reklam – tak, by miał większe pole do wyboru. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie.

Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii. Równomierna rotacja będzie natomiast możliwa wyłącznie bez ograniczeń czasowych.

Podsumowanie

Pod koniec września Google zamierza wprowadzić zmiany w rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – jednym z ważniejszych narzędzi do testingu A/B, który pozwala sprawdzić, jak użytkownicy reagują na różne wersje reklam, która z wersji budzi ich większe zainteresowanie i częściej jest klikana. Wkrótce reklamodawcy będą mieli do wyboru dwie opcje rotacji reklam – optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie. Przy ustawieniu „Optymalizuj” Google – dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się – w każdej aukcji weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie (przeczytaj więcej o inteligentnym ustawianiu stawek w naszym artykule „Inteligentne określanie stawek w kampanii Google Adwords”).

Słowa kluczowe

  • Google Adwords
  • SEM

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.