Google zamierza wprowadzić dwie opcje rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – optymalizacja oraz wyświetlanie reklam naprzemiennie.
Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych. Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii.
Rotacje reklam to opcje w ustawieniach w sieci wyszukiwania i reklamowej, które pozwalają określić, jak często reklamy mają być wyświetlane. Obecnie do wyboru są następujące opcje:
Wśród tych rozwiązań przy ustawianiu nowej kampanii jednym ze skuteczniejszych rozwiązań jest opcja „równomiernie wyświetlaj naprzemiennie”. To jedno z ważniejszych narzędzi do testingu A/B w kampaniach Google AdWords, czyli porównania dwóch różnych wersji reklam – dzięki niemu można bowiem sprawdzić, która z nowoutworzonych reklam w danej grupie reklam budzi zainteresowanie odbiorców i spełnia ich oczekiwania.
Pod koniec września Google zamierza uprościć rotację reklam do jedynie dwóch ustawień: optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie, bez ograniczeń czasowych.
Dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się Google w każdej aukcji AdWords weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. Google zaleca utworzenie w grupie reklam co najmniej trzech reklam – tak, by miał większe pole do wyboru. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie.
Kolejna zmiana dotyczy także poziomu ustawień – ustawienia rotacji będzie można bowiem dokonać na poziomie grupy reklam, a nie kampanii. Równomierna rotacja będzie natomiast możliwa wyłącznie bez ograniczeń czasowych.
Pod koniec września Google zamierza wprowadzić zmiany w rotacji reklam w kampaniach Google AdWords – jednym z ważniejszych narzędzi do testingu A/B, który pozwala sprawdzić, jak użytkownicy reagują na różne wersje reklam, która z wersji budzi ich większe zainteresowanie i częściej jest klikana. Wkrótce reklamodawcy będą mieli do wyboru dwie opcje rotacji reklam – optymalizacji oraz wyświetlania reklam naprzemiennie. Przy ustawieniu „Optymalizuj” Google – dzięki wykorzystaniu systemów samouczących się – w każdej aukcji weźmie pod uwagę takie informacje jak dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkownika hasło, urządzenie, na którym jest przeprowadzone wyszukiwanie, lokalizacja użytkownika, itd. W przypadku, gdy reklamodawca wybrał inteligentne ustawianie stawek, Google wybierze opcję „optymalizacji" automatycznie (przeczytaj więcej o inteligentnym ustawianiu stawek w naszym artykule „Inteligentne określanie stawek w kampanii Google Adwords”).
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy