Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google AdWords koncentrują się na konwersjach, mogą ustawić jedną ze strategii automatycznego ustalania stawek.
Konwersje w kampanii Google AdWords to wykonane przez użytkowników działania, na którym szczególnie zależy reklamodawcy - np. mogą to być zakupy w sklepie internetowym, wejście na podstronę z kontaktem, liczba przeglądanych podstron, itp. Teraz nie trzeba już samodzielnie określać wysokości stawek pod kątem jak największej liczby konwersji – Google wykorzystuje bowiem systemy samouczące się, by optymalizować stawki pod kątem jak największej liczby i wartości konwersji we wszystkich kampaniach lub aukcjach.
Systemy samouczące się, wykorzystywane m.in. w kampaniach Google AdWords, znane są także pod pojęciem samouczenie się maszyn, systemy uczące się czy po angielsku machine learning. Systemy te polegają na analizowaniu danych przez komputer oraz wykorzystywaniu ich do samodoskonalenia się i nabywania wiedzy, potrzebnej do rozwiązania konkretnego problemu. Można się z nimi spotkać podczas wykonywania tak banalnych czynności jak korzystanie z map i GPS-a Google'a, translatora czy używania autokorekty w klawiaturze smartfona i tabletu. Od jakiegoś czas są wykorzystywane także w działaniach marketingowych, w tym także w kampaniach Google AdWords. Systemy samouczące się umożliwiają bowiem analizę dużej ilości danych w czasie rzeczywistym, co w efekcie pozwala na dotarcie do użytkowników z odpowiednimi reklamami w odpowiednich momentach – przy czym uwzględniane są nie tylko zachowania użytkowników w świecie wirtualnym, ale także i realnym. Wszystko to ma olbrzymi wpływ na ustawienie i ocenę skuteczności kampanii Google AdWords, a następnie zaplanowanie kolejnych działań.
Inteligentne określanie stawek w kampanii Google AdWords polega na użyciu w działaniach systemów uczących się do optymalizacji stawek pod kątem jak największej liczby i wartości konwersji we wszystkich kampaniach lub aukcjach. Prócz wykorzystania systemów samouczących się Google także:
Do grupy strategii inteligentnego określania stawek w Google AdWords należą strategie:
Ustawienie lub zmiana strategii w kampanii Google AdWords nie jest skomplikowane. Przy tworzeniu nowej kampanii Google AdWords w punkcie „Strategia ustalania stawek. Wybierz, jak chcesz określać stawki dla swoich reklam” należy wybrać odpowiednią opcję. Aby zmienić stawkę w działającej kampanii AdWords wystarczy wybrać odpowiednią kampanię, wejść do zakładki „Ustawienia”, wybrać „Wszystkie ustawienia”, a następnie edytować punkt „Strategia ustalania stawek”.
Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google AdWords koncentrują się na konwersjach, mogą ustawić jedną ze strategii automatycznego ustalania stawek. Obecnie nie trzeba już samodzielnie określać wysokości stawek pod kątem jak największej liczby konwersji – Google wykorzystuje bowiem systemy samouczące się, by optymalizować stawki pod kątem jak największej liczby i wartości konwersji we wszystkich kampaniach lub aukcjach.
Do grupy strategii inteligentnego określania stawek w Google AdWords należą: strategia „Maksymalizuj liczbę konwersji” (polega na automatycznym ustawieniu odpowiedniej stawki w każdej aukcji, jej zastosowanie pozwala lepiej wykorzystać dzienny budżet przeznaczony na działania Google AdWords), strategia „Docelowy CPA” (pozwala zwiększać liczbę konwersji przy zachowaniu określonego wcześniej kosztu pozyskania, czyli CPA), strategia „Docelowy ROAS” (pozwala zwiększać wartość konwersji przy zachowaniu określonego zwrotu z nakładów na reklamę, czyli ROAS) oraz strategia „Ulepszony koszt kliknięcia (ECPC)”, która pozwala na automatyczne dopasowanie stawek określonych ręcznie w celu maksymalizacji liczby strategii.
Przeczytaj także nasz artykuł o najnowszej strategii Google AdWords - „Maksymalizuj liczbę konwersji”.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy