Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Internauci nie odróżniają reklam Google Ads od organicznych wyników wyszukiwania

Wygląd reklam Google Ads zmieniał się już wielokrotnie. Z roku na rok Google upodobnia je do wyszukań organicznych. Różnice między bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, a tymi, za które musimy zapłacić, zacierają się.

Aktualnie reklamy Google Ads od organicznych wyników wyszukiwania w Google odróżnia jedynie pogrubiony napis Reklama, który znajduje się przy nazwie domeny reklamodawcy.


Dla porównania poniżej organiczny wynik wyszukiwania w Google:


Do 2013 roku reklamy Google Ads wyświetlały się na innym tle niż organiczne wynik wyszukiwania. Użytkownik widział wtedy dokładnie, gdzie kończą się wyszukiwania płatne, a zaczynają organiczne. Jeszcze w 2017 część reklamy – link do strony docelowej – była wyróżniona kolorem zielonym, dzisiaj tak, jak treść reklamy, jest w kolorze czarnym. Sam wyraz Reklama wyświetlał się natomiast w zielonej obwódce, co widać na przykładzie poniżej:


Czy użytkownicy rozpoznają jeszcze reklamy tekstowe Google Ads?

Wszystkie wizualne zmiany sprawiają, że użytkownicy często nie odróżniają reklam Google Ads od organicznych wyników wyszukiwania. Chociaż badania z 2018 roku (por. artykuł opublikowany na branżowym portalu Search Engine Land) wskazują, że 57,5 proc. użytkowników nie zauważa różnicy między reklamami a wynikami organicznymi w wyszukiwarce Google, to tym, którzy tę różnicę zauważają, wyświetlone reklamy nie przeszkadzają. Z najnowszych badań wynika, że tylko 1 proc. ankietowanych negatywnie ocenia płatne reklamy Google Ads (zob. artykuł na stronie Marketing Expertus).

Chociaż wśród użytkowników nadal istnieje świadomość, że niektóre wyniki wyszukiwania są sponsorowane, to aż 75 proc. uważa, że ułatwiają one dotarcie do poszukiwanego produktu lub usługi. Wynika z tego, że nawet jeśli użytkownik rozpozna reklamę Google Ads, to kliknie w nią, o ile okaże się ona dla niego interesująca.

Podsumowanie

Internauci w większości nie odróżniają reklam Google Ads od wyników organicznych. Badania brytyjskiej organizacji Office of Communications (Ofcom) potwierdzają zaś, że użytkownicy traktują reklamy w wyszukiwarce jako odpowiedź na swoje zapytanie, o ile są one trafne.

Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych i stworzenie takiej treści reklam, która z jednej strony będzie pasowała do wpisanej frazy, a z drugiej będzie użyteczna dla osoby poszukującej danej usługi czy produktu. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoje reklamy spełniają te kryteria, skorzystaj z naszego audytu kampanii Google Ads. Zadzwoń na numer 61 670-03-93 lub napisz kontakt@adpresso.pl

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.