Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Internet może pomóc w rozwoju biznesu

14—04—2017

Działania w Internecie z pewnością można uznać za opłacalne, ale tylko wtedy gdy będą przemyślane, zgodne ze strategią i filozofią firmy oraz będą prowadzone w umiejętny sposób, realizując potrzeby klientów.

Najważniejsza jest jakość, a nie ilość. Jeśli działania w Internecie prowadzone w chaotyczny sposób albo nie spełniają one założeń ze strategii, to nieważne jak dużo środków zostanie przeznaczonych na działania – w tym na kampanie Google Adwords. Przy ocenie skuteczności działań powinno się stosować tylko jedno ważne kryterium – w jaki sposób obecność w Internecie przełoży się na sprzedaż?

Ważne są tylko te narzędzia, które realizują cele biznesowe

Istotne są tylko te narzędzia, które realizują cele biznesowe. Tymczasem zgodnie z maksymą Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz, wiele firm jest obecnych w sieci i posiada przy tym np. trzy strony internetowe (np. główny serwis, blog, sklep internetowy), a do tego ma konta we wszystkich możliwych serwisach społecznościowych. Jedyne, co można w ten sposób skutecznie osiągnąć, to szum komunikacyjny, którym co najwyżej można zaszkodzić. A to trochę za mało, by zaistnieć w Internecie, ponieważ powiedzenie Ważne że mówią – nieważne jak, już dawno straciło na znaczeniu. Nie ma więc znaczenia, z jaką ofertą reklamową trafi do firmy najszybszy sprzedawca, nie jest istotne zdanie rodziny czy znajomych. Kryterium jest jasne – należy wybierać tylko te narzędzia, które spełniają cele biznesowe i realizują potrzeby klientów. Na wszystkie inne rozwiązania szkoda czasu, energii i pieniędzy.

Nowe aplikacje i rozwiązania to sprzymierzeńcy

Jeszcze kilka lat temu nieliczni słyszeli o Google Adwords, e-commerce, monitoringu treści w Internecie czy content marketingu, tymczasem nowe aplikacje i rozwiązania to sprzymierzeńcy w większości biznesów. Nawet jeśli przez lata firma obywała się bez takich rozwiązań, to nie oznacza, że trzeba z nich rezygnować także teraz. Warto się zaprzyjaźnić z nowymi rozwiązaniami, ponieważ pozwalają one pozyskiwać nowych klientów, ułatwiają z nimi komunikację, pozwalają szybko reagować na negatywne treści, które pojawiają się w sieci, pozwalają kreować markę firmy, itp. Jednym słowem – same korzyści.

Oczywiście, ważne jest pozyskiwanie nowych klientów, ale w Internecie można znaleźć szereg rozwiązań, pozwalających na budowanie grupy klientów lojalnych. Mogą być np. nowe treści na blogu, e-book dla stałych klientów do pobrania na stronie czy newsletter z najnowszymi informacjami – wszystko to może stanowić wartość dla klienta.

Określ swoje priorytety - nie we wszystkie narzędzia warto inwestować

Nawet jeśli coś jest atrakcyjne na pierwszy rzut oka, nie oznacza to, że jest to dobre rozwiązanie dla firmy – nie we wszystkie narzędzia warto inwestować, dlatego należy określić swoje priorytety. Kluczowe jest stawianie na swoje narzędzia - na swojego bloga czy na swoją stronę internetową. Żadna firma nie może sobie pozwolić na marnowanie pieniędzy, dlatego nie warto stawiać np. na media społecznościowe, które charakteryzują się dość wysoką zmiennością. W każdej chwili wygląd czy funkcje platformy mogą się zmienić lub serwis może zniknąć – a to wszystko może przynieść więcej szkód niż pożytku. Dlatego lepiej sprawić, by fani z Facebooka stali się unikalnymi użytkownikami strony internetowej. Tam można zaprezentować informacje w wybrany przez siebie sposób. Podobnie jest z reklamami Google AdWords – w przeciwieństwie do pozycjonowania tutaj istnieje realny wpływ na wybór grupy docelowej, lokalizacji kampanii czy treści reklamowej.

Podsumowanie

1. Działania w Internecie będą się opłacać, jeśli będą przemyślane, zgodne ze strategią i filozofią firmy oraz będą prowadzone w umiejętny sposób, realizując potrzeby klientów.

2. Nie każde narzędzie pomoże w realizacji celu - najważniejsze są te, które odpowiadają potrzebom klientów, dlatego tak ważne określenie jest swoich priorytetów.

3. Nowych rozwiązań nie warto się bać, jednak nie we wszystkie warto inwestować – warto skupić się na tych, które realnie pomogą zwiększyć sprzedaż.

Słowa kluczowe

  • strona internetowa
  • strategia
  • sprzedaż
  • SEM
  • Google Adwords
  • Internet

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.