Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Internet może pomóc w rozwoju biznesu

Działania w Internecie z pewnością można uznać za opłacalne, ale tylko wtedy gdy będą przemyślane, zgodne ze strategią i filozofią firmy oraz będą prowadzone w umiejętny sposób, realizując potrzeby klientów.

Najważniejsza jest jakość, a nie ilość. Jeśli działania w Internecie prowadzone w chaotyczny sposób albo nie spełniają one założeń ze strategii, to nieważne jak dużo środków zostanie przeznaczonych na działania – w tym na kampanie Google Adwords. Przy ocenie skuteczności działań powinno się stosować tylko jedno ważne kryterium – w jaki sposób obecność w Internecie przełoży się na sprzedaż?

Ważne są tylko te narzędzia, które realizują cele biznesowe

Istotne są tylko te narzędzia, które realizują cele biznesowe. Tymczasem zgodnie z maksymą Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz, wiele firm jest obecnych w sieci i posiada przy tym np. trzy strony internetowe (np. główny serwis, blog, sklep internetowy), a do tego ma konta we wszystkich możliwych serwisach społecznościowych. Jedyne, co można w ten sposób skutecznie osiągnąć, to szum komunikacyjny, którym co najwyżej można zaszkodzić. A to trochę za mało, by zaistnieć w Internecie, ponieważ powiedzenie Ważne że mówią – nieważne jak, już dawno straciło na znaczeniu. Nie ma więc znaczenia, z jaką ofertą reklamową trafi do firmy najszybszy sprzedawca, nie jest istotne zdanie rodziny czy znajomych. Kryterium jest jasne – należy wybierać tylko te narzędzia, które spełniają cele biznesowe i realizują potrzeby klientów. Na wszystkie inne rozwiązania szkoda czasu, energii i pieniędzy.

Nowe aplikacje i rozwiązania to sprzymierzeńcy

Jeszcze kilka lat temu nieliczni słyszeli o Google Adwords, e-commerce, monitoringu treści w Internecie czy content marketingu, tymczasem nowe aplikacje i rozwiązania to sprzymierzeńcy w większości biznesów. Nawet jeśli przez lata firma obywała się bez takich rozwiązań, to nie oznacza, że trzeba z nich rezygnować także teraz. Warto się zaprzyjaźnić z nowymi rozwiązaniami, ponieważ pozwalają one pozyskiwać nowych klientów, ułatwiają z nimi komunikację, pozwalają szybko reagować na negatywne treści, które pojawiają się w sieci, pozwalają kreować markę firmy, itp. Jednym słowem – same korzyści.

Oczywiście, ważne jest pozyskiwanie nowych klientów, ale w Internecie można znaleźć szereg rozwiązań, pozwalających na budowanie grupy klientów lojalnych. Mogą być np. nowe treści na blogu, e-book dla stałych klientów do pobrania na stronie czy newsletter z najnowszymi informacjami – wszystko to może stanowić wartość dla klienta.

Określ swoje priorytety - nie we wszystkie narzędzia warto inwestować

Nawet jeśli coś jest atrakcyjne na pierwszy rzut oka, nie oznacza to, że jest to dobre rozwiązanie dla firmy – nie we wszystkie narzędzia warto inwestować, dlatego należy określić swoje priorytety. Kluczowe jest stawianie na swoje narzędzia - na swojego bloga czy na swoją stronę internetową. Żadna firma nie może sobie pozwolić na marnowanie pieniędzy, dlatego nie warto stawiać np. na media społecznościowe, które charakteryzują się dość wysoką zmiennością. W każdej chwili wygląd czy funkcje platformy mogą się zmienić lub serwis może zniknąć – a to wszystko może przynieść więcej szkód niż pożytku. Dlatego lepiej sprawić, by fani z Facebooka stali się unikalnymi użytkownikami strony internetowej. Tam można zaprezentować informacje w wybrany przez siebie sposób. Podobnie jest z reklamami Google AdWords – w przeciwieństwie do pozycjonowania tutaj istnieje realny wpływ na wybór grupy docelowej, lokalizacji kampanii czy treści reklamowej.

Podsumowanie

1. Działania w Internecie będą się opłacać, jeśli będą przemyślane, zgodne ze strategią i filozofią firmy oraz będą prowadzone w umiejętny sposób, realizując potrzeby klientów.

2. Nie każde narzędzie pomoże w realizacji celu - najważniejsze są te, które odpowiadają potrzebom klientów, dlatego tak ważne określenie jest swoich priorytetów.

3. Nowych rozwiązań nie warto się bać, jednak nie we wszystkie warto inwestować – warto skupić się na tych, które realnie pomogą zwiększyć sprzedaż.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.