Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Internet może pomóc w rozwoju biznesu

Działania w Internecie z pewnością można uznać za opłacalne, ale tylko wtedy gdy będą przemyślane, zgodne ze strategią i filozofią firmy oraz będą prowadzone w umiejętny sposób, realizując potrzeby klientów.

Najważniejsza jest jakość, a nie ilość. Jeśli działania w Internecie prowadzone w chaotyczny sposób albo nie spełniają one założeń ze strategii, to nieważne jak dużo środków zostanie przeznaczonych na działania – w tym na kampanie Google Adwords. Przy ocenie skuteczności działań powinno się stosować tylko jedno ważne kryterium – w jaki sposób obecność w Internecie przełoży się na sprzedaż?

Ważne są tylko te narzędzia, które realizują cele biznesowe

Istotne są tylko te narzędzia, które realizują cele biznesowe. Tymczasem zgodnie z maksymą Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz, wiele firm jest obecnych w sieci i posiada przy tym np. trzy strony internetowe (np. główny serwis, blog, sklep internetowy), a do tego ma konta we wszystkich możliwych serwisach społecznościowych. Jedyne, co można w ten sposób skutecznie osiągnąć, to szum komunikacyjny, którym co najwyżej można zaszkodzić. A to trochę za mało, by zaistnieć w Internecie, ponieważ powiedzenie Ważne że mówią – nieważne jak, już dawno straciło na znaczeniu. Nie ma więc znaczenia, z jaką ofertą reklamową trafi do firmy najszybszy sprzedawca, nie jest istotne zdanie rodziny czy znajomych. Kryterium jest jasne – należy wybierać tylko te narzędzia, które spełniają cele biznesowe i realizują potrzeby klientów. Na wszystkie inne rozwiązania szkoda czasu, energii i pieniędzy.

Nowe aplikacje i rozwiązania to sprzymierzeńcy

Jeszcze kilka lat temu nieliczni słyszeli o Google Adwords, e-commerce, monitoringu treści w Internecie czy content marketingu, tymczasem nowe aplikacje i rozwiązania to sprzymierzeńcy w większości biznesów. Nawet jeśli przez lata firma obywała się bez takich rozwiązań, to nie oznacza, że trzeba z nich rezygnować także teraz. Warto się zaprzyjaźnić z nowymi rozwiązaniami, ponieważ pozwalają one pozyskiwać nowych klientów, ułatwiają z nimi komunikację, pozwalają szybko reagować na negatywne treści, które pojawiają się w sieci, pozwalają kreować markę firmy, itp. Jednym słowem – same korzyści.

Oczywiście, ważne jest pozyskiwanie nowych klientów, ale w Internecie można znaleźć szereg rozwiązań, pozwalających na budowanie grupy klientów lojalnych. Mogą być np. nowe treści na blogu, e-book dla stałych klientów do pobrania na stronie czy newsletter z najnowszymi informacjami – wszystko to może stanowić wartość dla klienta.

Określ swoje priorytety - nie we wszystkie narzędzia warto inwestować

Nawet jeśli coś jest atrakcyjne na pierwszy rzut oka, nie oznacza to, że jest to dobre rozwiązanie dla firmy – nie we wszystkie narzędzia warto inwestować, dlatego należy określić swoje priorytety. Kluczowe jest stawianie na swoje narzędzia - na swojego bloga czy na swoją stronę internetową. Żadna firma nie może sobie pozwolić na marnowanie pieniędzy, dlatego nie warto stawiać np. na media społecznościowe, które charakteryzują się dość wysoką zmiennością. W każdej chwili wygląd czy funkcje platformy mogą się zmienić lub serwis może zniknąć – a to wszystko może przynieść więcej szkód niż pożytku. Dlatego lepiej sprawić, by fani z Facebooka stali się unikalnymi użytkownikami strony internetowej. Tam można zaprezentować informacje w wybrany przez siebie sposób. Podobnie jest z reklamami Google AdWords – w przeciwieństwie do pozycjonowania tutaj istnieje realny wpływ na wybór grupy docelowej, lokalizacji kampanii czy treści reklamowej.

Podsumowanie

1. Działania w Internecie będą się opłacać, jeśli będą przemyślane, zgodne ze strategią i filozofią firmy oraz będą prowadzone w umiejętny sposób, realizując potrzeby klientów.

2. Nie każde narzędzie pomoże w realizacji celu - najważniejsze są te, które odpowiadają potrzebom klientów, dlatego tak ważne określenie jest swoich priorytetów.

3. Nowych rozwiązań nie warto się bać, jednak nie we wszystkie warto inwestować – warto skupić się na tych, które realnie pomogą zwiększyć sprzedaż.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.