Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Irytujące reklamy? W przeglądarce Chrome niedługo będzie to przeszłość

Od 9 lipca użytkownicy Google Chrome z całego świata nie będą się już musieli borykać z irytującymi reklamami.

Blokowanie niechcianych, irytujących reklam w Google Chrome to nie nowość. Rozwiązanie to wprowadzane jest etapami - na pierwszy ogień poszły Stany Zjednoczone, Kanada oraz część krajów europejskich, teraz funkcja ta zostanie wprowadzona na całym świecie. Pierwsze efekty przekonują - według Google ok. 60 proc. wydawców, których strony www kiedyś nie były zgodne z zasadami, teraz testy kończy z pozytywnym wynikiem.

Co nowe rozwiązanie w praktyce oznacza? Użytkownicy korzystający z przeglądarki Google Chrome - bez względu na to, w jakiej witrynie się znajdą - nie będą się musieli martwić o reklamy zajmujące większość ekranu, natrętne animacje czy reklamy automatycznie uruchamiające głośne video. I nie będzie konieczna do tego instalacja Adblocka. 

Właściciele stron internetowych powinni się natomiast szykować do sprawdzenia swoich witryn i wprowadzania ewentualnych poprawek.

Coalition for Better Ads w walce o wysokiej jakości reklamy

Coalition for Better Ads to koalicja, która skupia nie tylko podmioty z branży marketingowej, ale i dużych reklamodawców. Obecnie tworzą ją m.in Google, Facebook, Interactive Advertising Bureau (IAB – stowarzyszenie zrzeszającego podmioty z branży marketingu on-line), Procter & Gamble, Reuters, The Washington Post oraz Unilever. Należące do koalicji firmy przekonują, że dzięki nowym zasadom Internet będzie lepszym miejscem – z odpowiednio przygotowanymi i użytecznym reklamami, w które internauci będą chętnie oglądać i w nie klikać. 

Choć z jednej strony może budzić to obawy o narzucanie swoich rozwiązań przez firmy dominujące na rynku reklamy internetowej, to z drugiej strony głośne, natarczywe reklamy jedyne co powodują, to irytację użytkowników.

Reklamy, które znalazły się na celowniku

Na swojej stronie internetowej Coalition for Better Ads podaje, które reklamy są (lub - w przypadku niektórych krajów - wkrótce będą) blokowane. Standardy te zostały opracowane przez Koalicję, która wzięła pod uwagę opinię ponad 66 tys. internautów z całego świata.

Na komputerach są to: reklamy typu pop-up (Pop-up Ads), reklamy video automatyczne odtwarzające dźwięk (Auto-playing Video Ads with Sound), reklamy „odliczające” czas do jej zamknięcia (Prestitial Ads with Countdown) oraz duże reklamy znajdujące się przy krawędzi strony (Large Sticky Ads).

Na urządzeniach mobilnych użytkowników najczęściej irytują: reklamy typu pop-up (Pop-up Ads), reklamy, które zajmują na ekranie urządzenia więcej niż 30 proc. powierzchni (Ad Experience: Ad Density Higher Than 30%), animowane migające reklamy (Flashing Animated Ads), reklamy video automatyczne odtwarzające dźwięk (Auto-playing Video Ads with Sound), reklamy „odliczające” czas do jej zamknięcia (Prestitial Ads with Countdown), reklamy zajmujące cały ekran i zmuszające użytkowników do scrollowania, zajmujące więcej niż 30 proc. strony (Full-screen Scrollover Ad) oraz duże reklamy znajdujące się przy krawędzi strony (Large Sticky Ads).

Do nowych zasad muszą się przygotować też właściciele witryn

Właściciele stron internetowych, na których publikowane są reklamy, muszą się przygotować na nadchodzące zmiany. Na stronie https://www.google.com/webmasters/tools/ad-experience-unverified?pli=1 można znaleźć narzędzie, które pozwala sprawdzić reklamy, które potencjalnie mogą być uciążliwe dla użytkowników. Sprawdzane są: układ i funkcjonowanie witryny, umieszczone treści oraz reklamy, które widzą użytkownicy. Stronę można sprawdzić oddzielnie dla komputerów i oddzielnie dla urządzeń mobilnych.

Jeśli system wykryje irytujące reklamy, można wprowadzić na swojej stronie poprawki, a następnie przesłać ją do ponownej oceny.

Więcej o koalicji i blokadzie reklam można przeczytać na stronie Chromium Blog, w artykule ,,Building a Better World Wide Web"

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.