Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak działają reklamy produktów dostępnych lokalnie?

Reklamy produktów dostępnych lokalnie to typ reklamy produktowej (Google Shopping) pozwalający zaprezentować klientom produkty znajdujące się w sklepie stacjonarnym wtedy, gdy znajdują się oni w jego pobliżu oraz poszukują odpowiednich artykułów.

Oznacza to, że osoba przebywająca w okolicy naszego sklepu w odległości do 30 mil (ok. 48 km) i korzystająca z wyszukiwarki Google, np. w telefonie, może zobaczyć naszą reklamę produktową z oznaczeniem lokalizacji sklepu oraz z informacją o dostępności w nim konkretnego produktu.

Źródło grafiki: Google Skillshop

Po kliknięciu w reklamę użytkownikowi wyświetli się lokalna witryna sklepowa wygenerowana automatycznie przez Google lub strona podana przez sprzedawcę. Na stronie pojawią się wskazówki istotne dla zakupów w sklepie stacjonarnym, a więc lokalny asortyment wraz z cenami, godziny otwarcia sklepu, dane kontaktowe czy informacje dotyczące dojazdu.


Źródło grafiki: Google Skillshop

Aby ustawić reklamy produktów dostępnych lokalnie, trzeba prowadzić zwykłą kampanie produktową (Google Shopping). Dopiero do niej można dodać reklamy produktów dostępnych lokalnie. Choć możliwość tę widać już w panelu Google Ads (wystarczy wejść w ustawienia kampanii produktowej i kliknąć strzałkę „Dodatkowe ustawienia”, a wyświetli się sekcja „Produkty dostępne lokalnie”), reklamy produktowe asortymentu lokalnego są jeszcze w Polsce niedostępne. Na razie działają w Australii, Brazylii, Kanadzie, Danii, Francji, Niemczech, Japonii, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych.

Wygląda na to, że możliwość dodawania reklam lokalnych będzie niedługo dostępna także w Polsce – już teraz w Centrum Pomocy Google Ads można znaleźć kilka polskojęzycznych artykułów na ten temat, co oznacza, że Google szykuje się do wprowadzenia tej opcji także dla polskich reklamodawców.

Jeśli reklamy te pojawią się u nas w takiej formie, w jakiej funkcjonują w Stanach, będą z pewnością bardzo przydatnym narzędziem do pozyskiwania klientów w sklepie stacjonarnym. Według badań Google coraz większa liczba użytkowników wyszukiwarki korzysta z niej także podczas zakupów tradycyjnych – rośnie liczba zapytań typu „buty skórzane w okolicy”, „buty skórzane w pobliżu” itp. Oznacza to, że wielu potencjalnych klientów poszukujących dokładnie takiego produktu, jaki mamy w ofercie, można podprowadzić do sklepu stacjonarnego w czasie rzeczywistym.


Źródło grafiki: Pomoc Google Merchant Center

Gdy tylko reklamy produktowe asortymentu dostępnego lokalnie pojawią się także w Polsce, poinformujemy o tym na blogu.

Więcej o reklamach produktowych asortymentu dostępnego lokalnie można na razie przeczytać tylko w anglojęzycznym przewodniku dostępnym w Pomocy Merchant Center.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.