Reklamy produktów dostępnych lokalnie to typ reklamy produktowej (Google Shopping) pozwalający zaprezentować klientom produkty znajdujące się w sklepie stacjonarnym wtedy, gdy znajdują się oni w jego pobliżu oraz poszukują odpowiednich artykułów.
Oznacza to, że osoba przebywająca w okolicy naszego sklepu w odległości do 30 mil (ok. 48 km) i korzystająca z wyszukiwarki Google, np. w telefonie, może zobaczyć naszą reklamę produktową z oznaczeniem lokalizacji sklepu oraz z informacją o dostępności w nim konkretnego produktu.
Źródło grafiki: Google Skillshop
Po kliknięciu w reklamę użytkownikowi wyświetli się lokalna witryna sklepowa wygenerowana automatycznie przez Google lub strona podana przez sprzedawcę. Na stronie pojawią się wskazówki istotne dla zakupów w sklepie stacjonarnym, a więc lokalny asortyment wraz z cenami, godziny otwarcia sklepu, dane kontaktowe czy informacje dotyczące dojazdu.
Źródło grafiki: Google Skillshop
Aby ustawić reklamy produktów dostępnych lokalnie, trzeba prowadzić zwykłą kampanie produktową (Google Shopping). Dopiero do niej można dodać reklamy produktów dostępnych lokalnie. Choć możliwość tę widać już w panelu Google Ads (wystarczy wejść w ustawienia kampanii produktowej i kliknąć strzałkę „Dodatkowe ustawienia”, a wyświetli się sekcja „Produkty dostępne lokalnie”), reklamy produktowe asortymentu lokalnego są jeszcze w Polsce niedostępne. Na razie działają w Australii, Brazylii, Kanadzie, Danii, Francji, Niemczech, Japonii, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych.
Wygląda na to, że możliwość dodawania reklam lokalnych będzie niedługo dostępna także w Polsce – już teraz w Centrum Pomocy Google Ads można znaleźć kilka polskojęzycznych artykułów na ten temat, co oznacza, że Google szykuje się do wprowadzenia tej opcji także dla polskich reklamodawców.
Jeśli reklamy te pojawią się u nas w takiej formie, w jakiej funkcjonują w Stanach, będą z pewnością bardzo przydatnym narzędziem do pozyskiwania klientów w sklepie stacjonarnym. Według badań Google coraz większa liczba użytkowników wyszukiwarki korzysta z niej także podczas zakupów tradycyjnych – rośnie liczba zapytań typu „buty skórzane w okolicy”, „buty skórzane w pobliżu” itp. Oznacza to, że wielu potencjalnych klientów poszukujących dokładnie takiego produktu, jaki mamy w ofercie, można podprowadzić do sklepu stacjonarnego w czasie rzeczywistym.
Źródło grafiki: Pomoc Google Merchant Center
Gdy tylko reklamy produktowe asortymentu dostępnego lokalnie pojawią się także w Polsce, poinformujemy o tym na blogu.
Więcej o reklamach produktowych asortymentu dostępnego lokalnie można na razie przeczytać tylko w anglojęzycznym przewodniku dostępnym w Pomocy Merchant Center.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy