Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak poprawić skuteczność kampanii remarketingowych w Google Ads - trzy konkretne wskazówki

Remarketing w Google Ads polega na kierowaniu reklam do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową lub sklep on-line. W szerszym tego słowa znaczeniu to wszystkie działania marketingowe kierowane do osób, które już weszły w jakąkolwiek interakcję z naszą marką. 

Kampanie remarketingowe to doskonały sposób na dotarcie do osób, które były na stronie, ale nie sfinalizowały zakupu lub nie skontaktowały się z naszą firmą. Badania dowodzą, że dziś ścieżka prowadząca do konwersji w internecie znacząco się wydłużyła. Wiele źródeł podaje, że zaledwie 2 proc. wszystkich konwersji stanowią konwersje dokonane w trakcie pierwszej wizyty na stronie. Droga prowadząca do pozostałych 98 proc. konwersji jest o wiele bardziej skomplikowana. Wiele osób zanim zdecyduje się coś kupić, przegląda różne strony, czyta recenzje produktów, porównuje oferty wielu firm. Bardzo często zdarza się również, że nawet osoba zdecydowana na zakup zostanie przez coś w czasie całego procesu wybita i już nie wraca, aby dokończyć zakupy.  Dlatego reklamy remarketingowe mogą znacząco zwiększyć sprzedaż przez przypominanie takim osobom o porzuconym koszyku czy produkcie, którym się interesują. Aby jednak działały skutecznie, warto pamiętać o trzech ważnych zasadach. 


Kieruj reklamy do osób, które faktycznie były zainteresowane ofertą

Aby uruchomić kampanię remarketingową w Google Ads, należy najpierw zebrać odpowiednio dużą listę remarkeitngową, tzn. listę osób, które odwiedziły naszą stronę. Najczęściej listę taką tworzy się w Google Analytics. Większość reklamodawców na takiej liście uwzględnia wszystkie osoby, które w ciągu ostatnich 30 dni były na stronie lub jakiejkolwiek podstronie. To błąd. Sama wizyta na stronie nie oznacza, że ktoś był jakkolwiek zainteresowany naszą ofertą. Mógł wejść na stronę przez przypadek. A może interesował go tylko jeden, konkretny wpis na blogu. Albo wcale nie chciał nic kupować, tylko szukał informacji o danym produkcie. Powodów może być naprawdę wiele. Dlatego warto na liście remarketingowej uwzględnić osoby, które były nieco bliżej zakupu - np. dodały produkt do koszyka, przeglądały kilka podstron, spędziły na stronie więcej czasu z produktami lub odwiedziły podstronę z kontaktem do firmy. Parametry te można ustawić, tworząc listę odbiorców w Google Analyticsie i, co ważne, wcale nie trzeba mieć do tego zaawansowanej wiedzy informatycznej. Więcej o tworzeniu list odbiorców możesz przeczytać tutaj.


Twórz skuteczne komunikaty reklamowe

Druga wskazówka dotyczy tworzenia samych reklam remarketignowych. W większości przypadków są to reklamy displayowe ogólnie zachęcające do zakupu czy promujące cały sklep. Warto te reklamy nieco bardziej dostosować do odbiorców, uwzględniając w nich te produkty lub usługi, które tych odbiorców interesowały. Wyobraźmy sobie, że tworzymy listę remarketingową, na którą trafią wszystkie osoby przeglądające w naszym sklepie odzieżowym podstronę z wiosennymi płaszczami damskimi. W takiej sytuacji warto wyświetlać im nie ogólną reklamę sklepu odzieżowego, ale reklamę pokazującą produkty z tej właśnie kategorii, a więc damskie płaszcze na wiosnę. Taka reklama bardziej zainteresuje naszego odbiorcę i zwiększy szansę na jego powrót do sklepu i dokonanie zakupu. Inną motywacją może być umieszczenie w reklamie remarketingowej informacji o specjalnym rabacie dla osób, które już interesowały się ofertą sklepu. Jeśli ktoś, kto już dodał produkt do koszyka, ale nie przeszedł do płatności, zobaczy reklamę z komunikatem wróć do nas i dokończ zakupy z 10 proc. rabatem, z dużym prawdopodobieństwem w nią kliknie i dokończy składanie zamówienia. 


Wykluczaj odbiorców, którzy już dokonali konwersji

W Google Analytics można tworzyć listy kombinowane, tzn. łączyć lub wyłączać pewne segmenty odbiorców. Warto z tej opcji skorzystać i nie kierować reklam remarketingowych do osób, które dopiero co zrealizowały konwersję. W zależności od charakterystyki branży, do takich klientów można kierować reklamy w późniejszym okresie. Nie ma natomiast nic bardziej irytującego, gdy właśnie jakiś produkt kupiliśmy, a jego reklamy i tak ścigają nas w całym internecie. Dlatego warto z listy odbiorców kampanii remarketingowej wykluczyć te osoby, które sfinalizowały zakup na stronie i skupić się na tych, które były już o krok od transakcji, ale z jakiegoś powodu jej nie dokończyły. Na pewno zwiększy to skuteczność kampanii i podniesie jej współczynnik konwersji. 


Podsumowanie

Remarketing pozwala nam dotrzeć wyłącznie do tych, którzy już w jakiś sposób interesowali się naszą ofertą. Nie trzeba ich więc przekonywać do zakupu, tylko raczej o nim przypomnieć. Co ważne, kliknięcia w kampaniach remarketingowych w Google Ads są z reguły tańsze. Tym bardziej warto z nich korzystać, pamiętając jednak o trzech zasadach: 1. kierowaniu reklam do osób, które faktycznie potencjalnie interesowały się naszą ofertą; 2. tworzeniu trafnych reklam prezentujących dokładnie tę ofertę, którą ktoś był zainteresowany; 3. nie wyświetlaniu reklam osobom, które dopiero co zrealizowały konwersję.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.