Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.
Kilka dni temu Google ogłosił wprowadzenie czterech nowych narzędzi, które mają pomóc reklamodawcom w tworzeniu i udoskonaleniu tekstowych reklam elastycznych Google Ads (AdWords). Nowości dotyczą trzech ważnych aspektów: oceny siły reklamy już w czasie jej tworzenia i w czasie jej publikacji, możliwości importu wybranych elementów z innych reklam oraz podpowiedzi nagłówków i tekstów, które według Google pomogą w stworzeniu skutecznej reklamy elastycznej. Dodatkowo także od kilku dni reklamy elastyczne są dostępne w kilku nowych językach – w tym w języku polskim.
Tworzenie elastycznych reklam tekstowych przypomina tworzenie graficznych reklam elastycznych – wystarczy bowiem przygotować kilka elementów, a Google zrobi już resztę. Jej utworzenie będzie więc banalne – aby to zrobić, wystarczy przy tworzeniu nowej reklamy wybrać opcję „Elastyczna reklama w wyszukiwarce”, następnie podać kilka nagłówków, napisać teksty reklam oraz wkleić link do strony docelowej i podać nazwę ścieżki do strony docelowej – dzięki temu już po chwili, bez większego wysiłku, można mieć utworzonych kilka różnych wersji reklam Google Ads (AdWords). Google samodzielnie przetestuje różne kombinacje reklamy tekstowej i sprawdzi, która z tych wersji skuteczniej trafia do klientów i odpowiada na ich zapytania, a także która przynosi najlepsze efekty. Elastyczne reklamy powiązane są więc mocno z systemami samouczącymi się, co potwierdzają także kolejne wprowadzone przez Google zmiany.
Na algorytmy Google reklamodawca będzie mógł zdać się już podczas tworzenia reklamy, a następnie podczas optymalizacji kampanii. Google planuje bowiem wprowadzić następujące nowości dotyczące reklam elastycznych w wyszukiwarce:
Informując o nowościach, związanych z tworzeniem reklam elastycznych w wyszukiwarce, Google podał także ważną dla naszych reklamodawców informację – od 5 grudnia reklamy elastyczne są dostępne w dziesięciu dodatkowych językach. Prócz języka polskiego są to także: duński, holenderski, włoski, japoński, norweski, portugalski, rosyjski, szwedzki oraz turecki. W naszym języku są one oznaczone jeszcze jako wersje „Beta”.
Zobacz także, dlaczego reklamy elastyczne niekoniecznie sprawdzą się u wszystkich: Elastyczne reklamy tekstowe AdWords wprowadzane u kolejnych reklamodawców
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy