Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jaka strategia działania na Facebooku będzie najlepsza?

05—05—2017

Ponad 1,8 miliarda użytkowników na Facebooku to liczba, która bez wątpienia robi wrażenie. Nic więc dziwnego, że wiele osób uznaje, że medium to może być świetnym miejscem do promocji produktów i usług oraz do pozyskiwania nowych klientów. Jaką więc przyjąć strategię, by obecność na Facebooku przynosiła firmie wymierne korzyści?

Oczywiście, nadal należy pamiętać, że dla każdej firmy w Internecie powinna być najważniejsza strona internetowa i należy zrobić wszystko, by fani z Facebooka stali się użytkownikami serwisu. Mimo wszystko obecność w mediach społecznościowych może przynieść wiele korzyści i może być świetnym uzupełnieniem strony internetowej. Jednak sama obecność to z pewnością za mało – trzeba przede wszystkim wiedzieć, jakie cele są do osiągnięcia i w jaki sposób je zrealizować. 

Facebook to świetny kanał komunikacji z klientami

Facebook, podobnie jak inne media społecznościowe to świetny kanał do komunikacji z klientami - można na bieżąco komunikować się z internautami, przekazywać nowości, odpowiadać na pytania czy wyjaśniać wątpliwości w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej. Takie działania – zwłaszcza w porównaniu z innymi działaniami promocyjnymi – nie są drogie, ale pozwalają na pozyskanie nowych klientów i budowanie lojalności wśród tych obecnych. Z tym wszystkim wiąże się też budowanie świadomości marki, a to już jest bezcenne, jeśli zależy nam na długofalowym rozwoju firmy.

Kolejna korzyść to prowadzenie kampanii promocyjnej. Co prawda - jak wynika z informacji opublikowanych w serwisie Small Business Trends - aż 62 procent właścicieli małych firm uważa, że działania na Facebooku nie przekładają się na późniejszą sprzedaż, jednak z naszych obserwacji wynika, że wcale tak nie musi być, ponieważ właściciele firm nie wiedzą, w jaki sposób zmierzyć skuteczność prowadzonej kampanii na Facebooku (wątek ten poruszaliśmy w tekście W jaki sposób zmierzyć sukces kampanii na Facebooku?).

Na Facebooku nie wystarczy posiadanie fanpage’a 

Samo posiadanie fanpage’a na Facebooku dziś już wystarczy. Nawet jeśli firma posiada konto, ale świeci ono pustkami, ostatnia wrzucona informacja pochodzi sprzed sześciu miesięcy albo administrator nie komunikuje się z fanami i nie odpowiada na ich pytania, to równie dobrze tego Fanpage’a mogłoby nie być – przynosi on więcej szkody niż korzyści. 

Podobnie jest z nadmiarem informacji – jeśli informacje wrzucane są dzień po dniu, godzina po godzinie, a większość dotyczy spraw błahych, to wiele osób może potraktować te treści jak zwykły spam. W tym wypadku nie dość, że nie przeczytają oni informacji, to na dodatek marka zacznie budzić wyraźną niechęć i może być stawiana jako negatywny wzór dla innych firm.

Jak Facebook może pomóc w realizacji strategicznych celów

Posiadanie konta na Facebooku tylko dlatego, że inni już tam są, to zły pomysł – kluczowe jest bowiem przemyślenie, w jaki sposób Facebook może pomóc w realizacji strategicznych celów firmy. Dlaczego zanim zostanie założone konto (obojętnie czy na Facebooku czy w innym medium społecznościowym) należy się zapoznać z wszystkimi możliwościami i przygotować strategię działania. Aby to zrobić, trzeba odpowiedzieć sobie szczerze na szereg pytań: dlaczego chcesz być obecny w mediach społecznościowych? Jakich narzędzi chcesz używać? Czy potrzebna jest Ci pomoc eksperta? Czy poradzisz sobie z kryzysami?

Założenie konta na Facebooku to pierwszy krok. Jeśli jednak ktoś czuje, że nie poradzi sobie z jego prowadzeniem, ponieważ nie ma takich umiejętności, nie chce się tego uczyć lub zwyczajnie nie czuje się na siłach, to nie szkodzi – można się w tej kwestii znać na ekspertów. 

Podsumowanie 

Dla każdej firmy w Internecie powinna być najważniejsza strona internetowa i powinniśmy robić wszystko, by fani ostatecznie stali się użytkownikami serwisu, jednak media społecznościowe mogą być ciekawym dodatkiem do naszych działań promocyjnych. Umożliwiają one nie bowiem komunikację z klientami, pozwalają na pozyskiwanie nowych klientów i budowanie lojalności wśród tych obecnych. Zanim jednak firma pojawi się na Facebooku, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań: dlaczego chcesz być obecny w mediach społecznościowych? Jakich narzędzi chcesz używać? Czy potrzebna jest Ci pomoc eksperta? Czy poradzisz sobie z kryzysami? Najlepiej działać wtedy, gdy poznane zostaną odpowiedzi na te pytania. Dziś na Facebooku nie wystarczy być tylko dlatego, że inni już tam są.

Słowa kluczowe

  • Facebook
  • FB
  • strategia

Najnowsze artykuły

Jak tworzyć reklamy elastyczne, które pomogą w sprzedaży?

Reklamodawcy będą teraz mieli nowe narzędzia, które pomogą im w tworzeniu i optymalizacji skutecznych reklam elastycznych w wyszukiwarce Google.

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Rozszerzenia lokalizacji – co warto o nich wiedzieć?

Rozszerzenia lokalizacji są bardzo istotnym elementem reklam, który warto dodać do swojej kampanii. Oczywiście tylko w sytuacji, gdy sprzedaż jest prowadzona również w punkcie stacjonarnym.