Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jakie reklamy będą wkrótce blokowane w przeglądarce Chrome?

Google opublikował listę reklam, które najczęściej budzą irytację internautów i które wkrótce będą automatycznie blokowane w przeglądarce Chrome.

Automatyczna blokada reklam w przeglądarce Chrome ma zostać wprowadzona na początku 2018 roku na stronach internetowych, które nie będą przestrzegać odpowiednich zasad – dotyczy to także reklam będących własnością Google’a oraz tych, które są przez nich wyświetlane. Mechanizm ten ma działać w oparciu o zasady reklamowe, stworzone przez koalicję Coalition for Better Ads. Kilkanaście dni temu na swoim blogu Google’a opublikował listę takich reklam – należą do nich m.in. wyskakujące okienka pop-up, automatycznie odtwarzane filmy video czy reklamy dźwiękowe. 

Czym jest Coalition for Better Ads?

Coalition for Better Ads to koalicja, która skupia nie tylko podmioty z branży marketingowej, ale i dużych reklamodawców. Obecnie tworzą ją m.in Google, Facebook, Interactive Advertising Bureau (IAB – stowarzyszenie zrzeszającego podmioty z branży marketingu on-line), Procter & Gamble, The Washington Post oraz Unilever.

Należące do koalicji firmy przekonują, że dzięki nowym zasadom Internet będzie lepszym miejscem – z odpowiednio przygotowanymi i użytecznym reklamami, w które internauci będą chętnie oglądać i w nie klikać. 

Google podał informację, jakie reklamy będą blokowane 

Kilka dni temu Google na swoim blogu poświęconym Google Adwords opublikował informację o tym jakie reklamy będą blokowane w przeglądarce Chrome. Na komputerach będą to:

Na urządzeniach mobilnych będą to:

Aby ustalić, które reklamy najbardziej przeszkadzają internautom, przeprowadzono badania na ponad 25 tys. użytkownikach. Ich wynikiem są standardy dotyczące reklam wysokiej jakości, emitowanych w krajach Europy oraz Ameryki Północnej. 

Ad Experience Report – nowe narzędzie Google’a

Google udostępniło swoje nowe narzędzie Ad Experience Report, w którym można znaleźć raporty dotyczące reklam publikowanych na stronie. Jak podaje Google, sposób prezentacji reklam obejmuje układ i funkcjonowanie witryny, jej treść oraz reklamy widoczne dla użytkowników. Jeśli system weryfikacji kilkakrotnie wykryje reklamy prezentowane w sposób, który prawdopodobnie będzie uciążliwy dla użytkowników, zamieści je na odpowiednich listach – oddzielnie dla komputerów i oddzielnie dla urządzeń mobilnych. Aby to sprawdzić, wystarczy wejść na stronę https://www.google.com/webmasters/tools/ad-experience-unverified, zalogować się na swoje konto i wybrać z menu odpowiednie opcje.

Podsumowanie

Google i inne firmy należące do Coalition for Better Ads szykują prawdziwą rewolucję dotyczącą emisji reklam w Internecie. Już wcześniej Google zapowiadało, że niektóre reklamy w przeglądarce Chrome będą niedługo blokowane, teraz już wiadomo, których reklam to dotyczy, m.in. reklam typu pop-up, blokujących internautom dostęp do poszukiwanych treści, zajmujących więcej niż 30 proc. powierzchni ekranu, itp. Wydaje się, że Google, które dzięki systemowi Google AdWords dominuje na światowym rynku reklamy internetowym, szkodzi sam sobie, jednak nic bardziej mylnego – jak już pisaliśmy wcześniej w naszym artykule „W przeglądarce Chrome reklamy będą automatycznie blokowane”. Google doszedł bowiem do wniosku, że może lepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników w kwestii blokowania reklam, a przy tym też zadbać o swoje interesy i stworzyć własny system niż oddać pole do działania komuś, kto stworzy rozwiązanie, stanowiące zagrożenie dla systemu reklamowego Google Adwords. Kliknij i przeczytaj nasz artykuł „W przeglądarce Chrome reklamy będą automatycznie blokowane".


Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.