Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jakie reklamy będą wkrótce blokowane w przeglądarce Chrome?

22—06—2017

Google opublikował listę reklam, które najczęściej budzą irytację internautów i które wkrótce będą automatycznie blokowane w przeglądarce Chrome.

Automatyczna blokada reklam w przeglądarce Chrome ma zostać wprowadzona na początku 2018 roku na stronach internetowych, które nie będą przestrzegać odpowiednich zasad – dotyczy to także reklam będących własnością Google’a oraz tych, które są przez nich wyświetlane. Mechanizm ten ma działać w oparciu o zasady reklamowe, stworzone przez koalicję Coalition for Better Ads. Kilkanaście dni temu na swoim blogu Google’a opublikował listę takich reklam – należą do nich m.in. wyskakujące okienka pop-up, automatycznie odtwarzane filmy video czy reklamy dźwiękowe. 

Czym jest Coalition for Better Ads?

Coalition for Better Ads to koalicja, która skupia nie tylko podmioty z branży marketingowej, ale i dużych reklamodawców. Obecnie tworzą ją m.in Google, Facebook, Interactive Advertising Bureau (IAB – stowarzyszenie zrzeszającego podmioty z branży marketingu on-line), Procter & Gamble, The Washington Post oraz Unilever.

Należące do koalicji firmy przekonują, że dzięki nowym zasadom Internet będzie lepszym miejscem – z odpowiednio przygotowanymi i użytecznym reklamami, w które internauci będą chętnie oglądać i w nie klikać. 

Google podał informację, jakie reklamy będą blokowane 

Kilka dni temu Google na swoim blogu poświęconym Google Adwords opublikował informację o tym jakie reklamy będą blokowane w przeglądarce Chrome. Na komputerach będą to:

  • reklamy typu pop-up (Pop-up Ads), 
  • reklamy video automatyczne odtwarzające dźwięk (Auto-playing Video Ads with Sound),
  • reklamy „odliczające” czas do jej zamknięcia (Prestitial Ads with Countdown),
  • duże reklamy znajdujące się przy krawędzi strony (Large Sticky Ads).

Na urządzeniach mobilnych będą to:

  • reklamy typu pop-up (Pop-up Ads), 
  • reklamy blokujące internautom treści, których ci szukają (Prestitial Ads) – mogą to być reklamy typu pop-up albo oddzielna podstrona, 
  • reklamy, które zajmują na ekranie urządzenia więcej niż 30 proc. powierzchni (Ad Experience: Ad Density Higher Than 30%) – bez względu na to, czy są to reklamy tekstowe, video czy graficzne, 
  • animowane migające reklamy (Flashing Animated Ads), 
  • reklamy video automatyczne odtwarzające dźwięk (Auto-playing Video Ads with Sound), reklamy „odliczające” czas do jej zamknięcia (Prestitial Ads with Countdown), 
  • reklamy zajmujące cały ekran i zmuszające użytkowników do scrollowania, zajmują więcej niż 30 proc. strony (Full-screen Scrollover Ad),
  • duże reklamy znajdujące się przy krawędzi strony (Large Sticky Ads).

Aby ustalić, które reklamy najbardziej przeszkadzają internautom, przeprowadzono badania na ponad 25 tys. użytkownikach. Ich wynikiem są standardy dotyczące reklam wysokiej jakości, emitowanych w krajach Europy oraz Ameryki Północnej. 

Ad Experience Report – nowe narzędzie Google’a

Google udostępniło swoje nowe narzędzie Ad Experience Report, w którym można znaleźć raporty dotyczące reklam publikowanych na stronie. Jak podaje Google, sposób prezentacji reklam obejmuje układ i funkcjonowanie witryny, jej treść oraz reklamy widoczne dla użytkowników. Jeśli system weryfikacji kilkakrotnie wykryje reklamy prezentowane w sposób, który prawdopodobnie będzie uciążliwy dla użytkowników, zamieści je na odpowiednich listach – oddzielnie dla komputerów i oddzielnie dla urządzeń mobilnych. Aby to sprawdzić, wystarczy wejść na stronę https://www.google.com/webmasters/tools/ad-experience-unverified, zalogować się na swoje konto i wybrać z menu odpowiednie opcje.

Podsumowanie

Google i inne firmy należące do Coalition for Better Ads szykują prawdziwą rewolucję dotyczącą emisji reklam w Internecie. Już wcześniej Google zapowiadało, że niektóre reklamy w przeglądarce Chrome będą niedługo blokowane, teraz już wiadomo, których reklam to dotyczy, m.in. reklam typu pop-up, blokujących internautom dostęp do poszukiwanych treści, zajmujących więcej niż 30 proc. powierzchni ekranu, itp. Wydaje się, że Google, które dzięki systemowi Google AdWords dominuje na światowym rynku reklamy internetowym, szkodzi sam sobie, jednak nic bardziej mylnego – jak już pisaliśmy wcześniej w naszym artykule „W przeglądarce Chrome reklamy będą automatycznie blokowane”. Google doszedł bowiem do wniosku, że może lepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników w kwestii blokowania reklam, a przy tym też zadbać o swoje interesy i stworzyć własny system niż oddać pole do działania komuś, kto stworzy rozwiązanie, stanowiące zagrożenie dla systemu reklamowego Google Adwords. Kliknij i przeczytaj nasz artykuł „W przeglądarce Chrome reklamy będą automatycznie blokowane".


Słowa kluczowe

  • Google
  • Google Adwords
  • reklama

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.