Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kampania w sieci reklamowej z nowymi formatami

Rozszerzenia w reklamie są już dostępne także w sieci reklamowej. Materiały graficzne mogą zostać uzupełnione o dodatkowe informacje, związane z lokalizacją firmy.

Do rozszerzeń w kampanii Google AdWords już się powoli wszyscy przyzwyczailiśmy. Pod reklamami tekstowymi AdWords widoczne są nie tylko dodatkowe wyjaśnienia, ale i linki do podstron, adres firmy, godziny otwarcia, itp. Teraz Google poszedł o krok dalej - jednym z jego nowszych rozwiązań jest wprowadzenie rozszerzeń w reklamach bannerowych. Mają być one wyświetlane użytkownikom, którzy znajdują się w pobliżu.

Rozszerzenia w reklamie bannerowej przydatne dla lokalnego biznesu

Nowe rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla właścicieli firm, którzy działają na rynku lokalnym. Reklamy w nowych formatach będą zawierać informacje szczególnie przydatne osobom, które są w pobliżu - np. zdjęcia firmy, godziny pracy czy dokładny adres wraz z fragmentem mapy. Po kliknięciu w reklamę można przejść albo do witryny reklamodawcy albo np. do Google Maps, gdzie zaprezentowana zostanie od razu trasa dojazdu do firmy. 

Według Google'a w takie reklamy użytkownicy będą klikali chętniej, zresztą potwierdzają to też testy przeprowadzone w styczniu i lutym 2017 roku. Badanie wykazało, że wskazówek dojazdu czy szczegółowych informacji o sklepie dotyczy aż 60 proc. kliknięć.  

Użytkownicy nie mają nic przeciwko lokalnym reklamom

Nowe rozwiązanie przestaje dziwić, jeśli przyjrzymy się bliżej wynikom badania, w którym Google przeanalizował zachowania klientów przeprowadzających wyszukiwania lokalne. Informacje te mogą być bardzo cenne dla wszystkich, którzy myślą o prowadzeniu kampanii Google AdWords. Okazało się, że użytkownicy bardzo często szukają informacji o ofercie w swoim najbliższym otoczeniu, a na smartfonach szukają głównie takich informacji jak godziny otwarcia, wskazówki dojazdu do sklepu i jego adres. Większość internautów nie ma nic przeciwko reklamom lokalnym - uwzględniających kod pocztowy lub konkretną miejscowość. Ponad 70 proc. badanych uważało też, że wskazówki dotyczące dojazdu, adres lokalny oraz numer telefonu są ważne.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.