Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kampania w sieci reklamowej z nowymi formatami

Rozszerzenia w reklamie są już dostępne także w sieci reklamowej. Materiały graficzne mogą zostać uzupełnione o dodatkowe informacje, związane z lokalizacją firmy.

Do rozszerzeń w kampanii Google AdWords już się powoli wszyscy przyzwyczailiśmy. Pod reklamami tekstowymi AdWords widoczne są nie tylko dodatkowe wyjaśnienia, ale i linki do podstron, adres firmy, godziny otwarcia, itp. Teraz Google poszedł o krok dalej - jednym z jego nowszych rozwiązań jest wprowadzenie rozszerzeń w reklamach bannerowych. Mają być one wyświetlane użytkownikom, którzy znajdują się w pobliżu.

Rozszerzenia w reklamie bannerowej przydatne dla lokalnego biznesu

Nowe rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla właścicieli firm, którzy działają na rynku lokalnym. Reklamy w nowych formatach będą zawierać informacje szczególnie przydatne osobom, które są w pobliżu - np. zdjęcia firmy, godziny pracy czy dokładny adres wraz z fragmentem mapy. Po kliknięciu w reklamę można przejść albo do witryny reklamodawcy albo np. do Google Maps, gdzie zaprezentowana zostanie od razu trasa dojazdu do firmy. 

Według Google'a w takie reklamy użytkownicy będą klikali chętniej, zresztą potwierdzają to też testy przeprowadzone w styczniu i lutym 2017 roku. Badanie wykazało, że wskazówek dojazdu czy szczegółowych informacji o sklepie dotyczy aż 60 proc. kliknięć.  

Użytkownicy nie mają nic przeciwko lokalnym reklamom

Nowe rozwiązanie przestaje dziwić, jeśli przyjrzymy się bliżej wynikom badania, w którym Google przeanalizował zachowania klientów przeprowadzających wyszukiwania lokalne. Informacje te mogą być bardzo cenne dla wszystkich, którzy myślą o prowadzeniu kampanii Google AdWords. Okazało się, że użytkownicy bardzo często szukają informacji o ofercie w swoim najbliższym otoczeniu, a na smartfonach szukają głównie takich informacji jak godziny otwarcia, wskazówki dojazdu do sklepu i jego adres. Większość internautów nie ma nic przeciwko reklamom lokalnym - uwzględniających kod pocztowy lub konkretną miejscowość. Ponad 70 proc. badanych uważało też, że wskazówki dotyczące dojazdu, adres lokalny oraz numer telefonu są ważne.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.