Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kampanie Google Shopping z nowymi raportami

W kampaniach Google Shopping Google wprowadza raporty o stanie produktów oraz raporty o udziale w wyświetleniach na czołowej pozycji wyników wyszukiwania.

Raporty o stanie produktów oraz raporty o udziale w wyświetleniach na czołowej pozycji dostępne są w kampaniach Google Shopping, w zakładce ,,Produkty" w nowej wersji panelu Google AdWords. Nowe rozwiązanie pozwala na bieżąco sprawdzać, czy produkty są wyświetlane wśród wyników wyszukiwania oraz pozwala szybko reagować w sytuacjach, gdy kampania nie osiąga zakładanych wcześniej rezultatów.

Google Shopping to podstawowe narzędzie sprzedawców internetowych

Kampania Google Shopping – znana także jako Google Zakupy – to jedno z podstawowych narzędzi sprzedawców, którzy swoją sprzedaż prowadzą także za pośrednictwem sklepów internetowych. Choć budzi ono kontrowersje (Google oskarżane jest o nadużywanie swojej dominującej pozycji, o czym można przeczytać w naszym artykule „Google zapłaci ponad 2 miliardy euro kary”), to w wielu przypadkach bez Google Shopping trudno prowadzić skuteczną sprzedaż w Internecie, zwłaszcza w okresach, kiedy klienci wydają więcej pieniędzy, jak w okresie przedświątecznym. 

Teraz sprzedawcom internetowym Google udostępnia kolejne przydatne narzędzie. W nowym panelu Google AdWords, na podstronie ,,Reklamy” znajduje się zakładka ,,Diagnostyka”. Umieszczone tam zostały dane statystyczne, dotyczące reklam wyświetlanych w Google Shopping, np. liczba wyświetleń reklamy, liczba kliknięć, średni koszt za kliknięcie, koszt kampanii w danym okresie czasu, liczba konwersji czy koszt jednej konwersji. Teraz możliwe będzie także śledzenie czołowych pozycji reklamy w wyświetleniach.

Wszystkie te dane można sprawdzić oddzielnie dla produktów gotowych do wyświetlenia, niegotowych do wyświetlenia, nieaktywnych oraz odrzuconych.

Czołowe pozycje reklam Google Shopping

Dzięki nowym danym, udostępnionym na podstronie „Reklamy” można sprawdzić, jak często reklamy produktów wyświetlane są na czołowej pozycji, czyli na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania wśród reklam produktowych. Nieprzypadkowo miejsce to uważane jest za najbardziej atrakcyjne – jak podaje Google, w urządzeniach mobilnych wyświetlenie reklamy na tej pozycji może zwiększyć zaangażowanie kupujących nawet trzykrotnie.
Dane te wyrażone są w procentach – jest to stosunek wyświetleń reklam znajdujących się na „czołowej pozycji” w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google do łącznej liczby wyświetleń na czołowej pozycji, którą mógł uzyskać sprzedawca.

W praktyce oznacza to, że jeśli np. przez cały dzień reklamy wyświetliły się 3-krotnie na czołowej pozycji, ale Google uzna, że mogły być wyświetlane na tej pozycji w 12 wynikach, to udział w wyświetleniach na czołowej pozycji wynosi 25 proc.

Nowe narzędzie przyda się sprzedawcom internetowym

Nowe rozwiązanie pozwala na bieżąco sprawdzać, czy produkty są wyświetlane wśród wyników wyszukiwania oraz pozwala szybko reagować w sytuacjach, gdy kampania nie osiąga zakładanych wcześniej rezultatów. Jak podkreśla Google, jest to szczególnie istotne zwłaszcza podczas zbliżającego się okresu świątecznego, kiedy sprzedawców w Internecie czekają prawdziwe żniwa.

Podsumowanie 

W nowym panelu Google AdWords będzie można sprawdzić nowe dane, dotyczące kampanii Google Shopping – są to raporty o stanie produktów oraz raporty o udziale w wyświetleniach na czołowej pozycji. Szczegóły widoczne są w kampaniach Google Shopping, na podstronie „Produkty”, w karcie „Diagnostyka”.
Nowe rozwiązanie pozwala na bieżąco sprawdzać, czy produkty są wyświetlane wśród wyników wyszukiwania oraz pozwala szybko reagować w sytuacjach, gdy kampania nie osiąga zakładanych wcześniej rezultatów (przeczytaj także „20 unikalnych porad, które pomogą Ci w optymalizacji kampanii AdWords”).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.