Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kampanie Google Shopping z nowymi raportami

W kampaniach Google Shopping Google wprowadza raporty o stanie produktów oraz raporty o udziale w wyświetleniach na czołowej pozycji wyników wyszukiwania.

Raporty o stanie produktów oraz raporty o udziale w wyświetleniach na czołowej pozycji dostępne są w kampaniach Google Shopping, w zakładce ,,Produkty" w nowej wersji panelu Google AdWords. Nowe rozwiązanie pozwala na bieżąco sprawdzać, czy produkty są wyświetlane wśród wyników wyszukiwania oraz pozwala szybko reagować w sytuacjach, gdy kampania nie osiąga zakładanych wcześniej rezultatów.

Google Shopping to podstawowe narzędzie sprzedawców internetowych

Kampania Google Shopping – znana także jako Google Zakupy – to jedno z podstawowych narzędzi sprzedawców, którzy swoją sprzedaż prowadzą także za pośrednictwem sklepów internetowych. Choć budzi ono kontrowersje (Google oskarżane jest o nadużywanie swojej dominującej pozycji, o czym można przeczytać w naszym artykule „Google zapłaci ponad 2 miliardy euro kary”), to w wielu przypadkach bez Google Shopping trudno prowadzić skuteczną sprzedaż w Internecie, zwłaszcza w okresach, kiedy klienci wydają więcej pieniędzy, jak w okresie przedświątecznym. 

Teraz sprzedawcom internetowym Google udostępnia kolejne przydatne narzędzie. W nowym panelu Google AdWords, na podstronie ,,Reklamy” znajduje się zakładka ,,Diagnostyka”. Umieszczone tam zostały dane statystyczne, dotyczące reklam wyświetlanych w Google Shopping, np. liczba wyświetleń reklamy, liczba kliknięć, średni koszt za kliknięcie, koszt kampanii w danym okresie czasu, liczba konwersji czy koszt jednej konwersji. Teraz możliwe będzie także śledzenie czołowych pozycji reklamy w wyświetleniach.

Wszystkie te dane można sprawdzić oddzielnie dla produktów gotowych do wyświetlenia, niegotowych do wyświetlenia, nieaktywnych oraz odrzuconych.

Czołowe pozycje reklam Google Shopping

Dzięki nowym danym, udostępnionym na podstronie „Reklamy” można sprawdzić, jak często reklamy produktów wyświetlane są na czołowej pozycji, czyli na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania wśród reklam produktowych. Nieprzypadkowo miejsce to uważane jest za najbardziej atrakcyjne – jak podaje Google, w urządzeniach mobilnych wyświetlenie reklamy na tej pozycji może zwiększyć zaangażowanie kupujących nawet trzykrotnie.
Dane te wyrażone są w procentach – jest to stosunek wyświetleń reklam znajdujących się na „czołowej pozycji” w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google do łącznej liczby wyświetleń na czołowej pozycji, którą mógł uzyskać sprzedawca.

W praktyce oznacza to, że jeśli np. przez cały dzień reklamy wyświetliły się 3-krotnie na czołowej pozycji, ale Google uzna, że mogły być wyświetlane na tej pozycji w 12 wynikach, to udział w wyświetleniach na czołowej pozycji wynosi 25 proc.

Nowe narzędzie przyda się sprzedawcom internetowym

Nowe rozwiązanie pozwala na bieżąco sprawdzać, czy produkty są wyświetlane wśród wyników wyszukiwania oraz pozwala szybko reagować w sytuacjach, gdy kampania nie osiąga zakładanych wcześniej rezultatów. Jak podkreśla Google, jest to szczególnie istotne zwłaszcza podczas zbliżającego się okresu świątecznego, kiedy sprzedawców w Internecie czekają prawdziwe żniwa.

Podsumowanie 

W nowym panelu Google AdWords będzie można sprawdzić nowe dane, dotyczące kampanii Google Shopping – są to raporty o stanie produktów oraz raporty o udziale w wyświetleniach na czołowej pozycji. Szczegóły widoczne są w kampaniach Google Shopping, na podstronie „Produkty”, w karcie „Diagnostyka”.
Nowe rozwiązanie pozwala na bieżąco sprawdzać, czy produkty są wyświetlane wśród wyników wyszukiwania oraz pozwala szybko reagować w sytuacjach, gdy kampania nie osiąga zakładanych wcześniej rezultatów (przeczytaj także „20 unikalnych porad, które pomogą Ci w optymalizacji kampanii AdWords”).

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.