Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kampanię w sieci reklamowej można teraz stworzyć łatwiej i szybciej

W nowej wersji Google AdWords dostępna jest opcja „Utwórz inteligentną kampanię w sieci reklamowej”, która pozwala na automatyzację i optymalizację reklam, łatwiejsze kierowanie ich do użytkowników oraz automatyczne ustalanie stawek.

Funkcja inteligentnej kampanii w sieci reklamowej wykorzystuje trzy rozwiązania, które korzystają z systemów samouczących się: automatyczne określanie stawek, automatyczne kierowania oraz automatyczne tworzenie reklam. To rozwiązania, które sprawiają, że przy odpowiednim podejściu i doświadczeniu tworzenie i optymalizacja kampanii w sieci reklamowej są teraz znacznie łatwiejsze niż wcześniej.

To nie pierwszy przypadek, gdy Google wprowadza do kampanii AdWords systemy samouczące się. Z podobnej opcji „Maksymalizuj liczbę konwersji” można już bowiem korzystać przy ustawianiu kampanii AdWords w sieci wyszukiwania. Pozwala ona na uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach dziennego budżetu przeznaczonego na kampanię.

Na jakich rozwiązaniach bazują inteligentne kampanie w sieci reklamowej?

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej wykorzystują trzy istotne rozwiązania:

Automatyczne określanie stawek

Automatyczne określanie stawek polega na tym, że reklamodawca określa maksymalny koszt CPA (czyli cost per action), a Google – biorąc pod uwagę prawdopodobieństwo wystąpienia konwersji – automatycznie ustala stawki tak, by liczba konwersji była jak najwyższa. Koszt niektórych konwersji może być nieco wyższy lub niższy od stawki, podanej w polu jako „Docelowy CPA”.

Automatyczne kierowanie

Automatyczne kierowanie łączy kierowanie kontekstowe (na podstawie tematów lub słów kluczowych) z kierowaniem na podstawie odbiorców, co oznacza, że reklamy automatycznie wyświetlają się tam, gdzie może to przynieść najlepsze wyniki – dzięki temu można dotrzeć do potencjalnych nowych klientów. Funkcja ta obejmuje także automatyczny remarketing, czyli przypomnienie o ofercie tym użytkownikom, którzy niedawno odwiedzili witrynę i z dużym prawdopodobieństwem mogą dokonać konwersji.

Automatyczne tworzenie reklam

Funkcja automatycznego kierowania reklam oznacza, że do przygotowania reklamy nie będzie potrzebny grafik – w takim wypadku wystarczy bowiem przygotować samodzielnie nagłówki i teksty reklam oraz przesłać materiały graficzne (zdjęcia i logo), a Google sam przygotuje kilka propozycji reklam. Reklamy te będą miały różne formaty, dlatego mogą się dostosować do powierzchni reklamowej.

W jaki sposób utworzyć kampanię w sieci reklamowej z nową funkcją?

Stworzenie inteligentnej kampanii w sieci reklamowej jest zdecydowanie łatwiejsze, jeśli ktoś korzysta z nowego panelu Google AdWords – w takim wypadku wystarczy jedynie kliknąć i zaznaczyć wybraną opcję. Aby to zrobić, najpierw należy dodać nową kampanię, wybrać „Sieć reklamowa”, określić cel kampanii (zachęcenie do działania - czyli albo wybrać „Wyrażenie zainteresowania w witrynie” albo „Zakupy w Twojej witrynie” lub jednocześnie obydwa rozwiązania) i poniżej zaznaczyć opcję „Utwórz inteligentną kampanię w sieci reklamowej”. Wtedy będzie można przejść do kolejnej podstrony, by dokonać ustawień kampanii i grupy reklam.

Nieco trudniejsze jest dokonanie takich ustawień przy tworzeniu kampanii w starym panelu Google AdWords – w tym wypadku nie ma bowiem możliwości zaznaczenia tej opcji jednym kliknięciem. Oddzielnie trzeba wybrać strategię ustalania stawek i kierowanie reklam, a możliwość tworzenia reklam elastycznych można wybrać dopiero po stworzeniu grupy reklam.

Wady i zalety inteligentnych kampanii w sieci reklamowej

Zalet inteligentnych kampanii w sieci reklamowej nie trzeba daleko szukać – na pewno nowe rozwiązanie sprawia, że ustawienie kampanii, a następnie jej optymalizacja są łatwiejsze niż wcześniej, można też zaoszczędzić nieco pieniędzy przy przygotowywaniu reklam (nie trzeba już do tego angażować grafika, tylko można to zrobić samodzielnie). Dodatkowo także reklamy elastyczne dostosują się do powierzchni reklamowej, w przeciwieństwie do gotowych reklam, które są tylko przesyłane przy ustawianiu kampanii AdWords.

Nowe rozwiązanie pozwala też dotrzeć do nowych odbiorców i automatycznie ustawić remarketing – czyli dotrzeć do tych użytkowników, którzy już byli na stronie i z dużym prawdopodobieństwem mogą dokonać konwersji.

Z drugiej jednak strony warto pamiętać, że nawet jeśli przy ustawianiu kampanii zdamy się na pomoc Google’a, to i tak warto na koniec sprawdzić wszystko samemu, tak jak np. w przypadku reklam elastycznych. Google proponuje kilka wersji, ale i tak trzeba sprawdzić, czy nagłówki i treści, które zostały użyte w reklamach, we wszystkich wersjach na pewno do siebie pasują. Google zresztą zastrzega, że czasem ostateczne wersje reklam mogą nie zawierać całego tekstu ani wszystkich obrazów (w niektórych formatach reklam tekst może zostać skrócony, a obrazy przycięte), podgląd jest natomiast tylko przykładowy i nie zawiera wszystkich formatów. Pisaliśmy już też o tym w naszym artykule „Do stworzenia reklam graficznych nie potrzeba grafika” - że pełną kontrolę nad kształtem i wyglądem reklam można mieć tylko wtedy, gdy prześle się gotowe pliki, które wymagają jedynie akceptacji Google’a.

Podsumowanie

Google AdWords w nowej wersji umożliwia skorzystanie z opcji „Utwórz inteligentną kampanię w sieci reklamowej”, która pozwala na automatyzację i optymalizację reklam, łatwiejsze kierowanie ich do użytkowników oraz automatyczne ustalanie stawek. Funkcja ta oparta jest na trzech rozwiązaniach, które korzystają z systemów samouczących się: automatyczne określanie stawek, automatyczne kierowania oraz automatyczne tworzenie reklam AdWords.

To nie pierwszy przypadek, gdy Google wprowadza do kampanii AdWords systemy samouczące się. Z podobnej opcji „Maksymalizuj liczbę konwersji” można już bowiem korzystać przy ustawianiu kampanii AdWords w sieci wyszukiwania. Pozwala ona na uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach dziennego budżetu przeznaczonego na kampanię. Przeczytaj nasz artykuł o tym, w jaki sposób Google Adwords umożliwia maksymalizację liczby konwersji.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.