Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Mobilne reklamy tekstowe w wyszukiwarce przejdą metamorfozę?

Google testuje kolejne zmiany w wyglądzie płatnych reklam tekstowych Adwords, publikowanych w swojej wyszukiwarce.

Dziennikarze branżowego portal Search Engine Journal zauważyli zmiany podczas przypadkowego wyszukiwania informacji w wyszukiwarce. W swoim artykule zauważyli, że nowy wygląd dotyczy nie tylko płatnych reklam tekstowych Google AdWords, ale i wyników wyszukiwania.

Nowy wygląd reklam tekstowych Google AdWords

W nowej wersji reklam Google AdWords zamieniona została kolejność poszczególnych elementów – na samej górze pojawił się adres docelowej strony internetowej z napisem „Reklama”, następnie nagłówek reklamy i jej tekst. Podobnie wyglądają wyniki organiczne, do nich jednak został dodatkowo nowy element graficzny – cztery kropki w kolorach charakterystycznych dla Google'a. Jednak – jak zauważyli autorzy artykułu – nie pełnią one raczej żadnej roli.

Regularne zmiany w wyglądzie płatnych reklam tekstowych

To nie pierwsza zmiana, która prowadzi do zmian w wyglądzie płatnych reklam tekstowych - od jakiegoś czasu zmiany w systemie Google AdWords są wprowadzane bowiem regularnie. Już teraz płatne wyniki wyszukiwania różnią się od wyników organicznych tylko w niewielkim stopniu – uważni użytkownicy dostrzegą mały napis „Reklama” umieszczony przy adresie docelowej strony internetowej. Wszystkie inne elementy płatnych reklam tekstowych i wyników organicznych wyglądają identycznie. Kilka tygodni temu pisaliśmy też testowaniu nowego formatu reklam w wyszukiwarce – karuzeli, w której prezentowane są zdjęcia produktu (format tej reklamy zbliżony jest do karuzeli publikowanych na Facebooku) – przeczytaj nasz artykuł na ten temat.

Czy nowe wyniki mogą coś w wynikach skuteczności kampanii? Na razie trudno to jednoznacznie ocenić. Na pewno dzięki nowemu elementowi graficznemu łatwiej będzie odróżnić wyniki organiczne od płatnych wyników Google AdWords, jednak nie oznacza to, że rola pozycjonowania znów wzrośnie. Po prostu obecnie większość reklam tekstowych jest przygotowana tak dobrze i tak skutecznie odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów, że użytkownicy nie traktują ich jak reklamy, która im przeszkadza, tylko jak przydatne wyniki. 

Podsumowanie

Płatne reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google znów przejdą metamorfozę? Może się tak zdarzyć – Google testuje bowiem kolejne zmiany w wyglądzie płatnych reklam tekstowych AdWords oraz w organicznych wynikach wyszukiwania. W nowej wersji reklam i wyników organicznych zamieniona została kolejność poszczególnych elementów, ponadto został dodany nowy ozdobny element graficzny – cztery kropki w kolorach charakterystycznych dla Google'a.

Czy nowe wyniki mogą coś w wynikach skuteczności kampanii? Na razie trudno to jednoznacznie ocenić. Na pewno dzięki nowemu elementowi graficznemu łatwiej będzie odróżnić wyniki organiczne od płatnych wyników Google AdWords, jednak obecnie większość reklam tekstowych jest przygotowana tak dobrze i tak skutecznie odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów, że użytkownicy nie traktują ich jak reklamy, która im przeszkadza, tylko jak przydatne wyniki. Dlatego pozycjonowanie jest obecnie uważane za mniej skuteczne niż prowadzenie reklamy Google AdWords.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.