Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Mobilne wersje reklam tekstowych wyglądają teraz inaczej

Google zmienił wygląd płatnych reklam tekstowych w wersji mobilnej – inaczej wyglądają teraz linki do podstron oraz rozszerzenia informacji w witrynie i rozszerzenia objaśnień.

Google AdWords na swoim oficjalnym blogu potwierdził nowości w reklamach tekstowych, które na urządzeniach mobilnych można było zaobserwować już od jakiegoś czasu – inny wygląd linków do podstron oraz rozszerzeń informacji w witrynie i rozszerzeń objaśnień, można sprawdzić na swoich smartfonach. Jak tłumaczy Google, zmiany są spowodowane faktem, że coraz większa liczba wyszukiwań przeprowadzana jest na urządzeniach mobilnych, a to wiąże się z takimi ograniczeniami jak np. wielkość ekranu tych urządzeń. Google'owi zależy na tym, by wyniki wyszukiwania były jak najbardziej przyjazne użytkownikom, stąd najpierw pomysł wprowadzenia rozszerzeń do reklam tekstowych, a teraz ich uatrakcyjnienie.

Czym są rozszerzenia reklamy tekstowej?

Rozszerzenia reklamy tekstowej to dodatkowe informacje, umieszczane w płatnych reklamach tekstowych publikowanych w wyszukiwarce. Pełnią kilka funkcji – mogą kierować użytkownika do dodatkowych treści umieszczonych w witrynie (jak linki do podstron), prezentują dodatkowe informacje o ofercie (jak  rozszerzenia informacji w witrynie czy rozszerzenia objaśnień), umożliwiają kontakt z firmą bez konieczności wchodzenia na stronę internetową (można zadzwonić lub napisać SMS) czy prezentują adres firmy.

Rozszerzenia można ustawić na poziomie całego konta, kampanii oraz grupy reklam. Nie trzeba ich koniecznie stosować, ale na pewno warto to zrobić, ponieważ wyświetlanie rozszerzeń nie jest dodatkowo płatne (są częścią reklamy, więc reklamodawca płaci dopiero za kliknięcie), sprawiają, że reklama jest lepiej widoczna zwłaszcza na ekranach o małej rozdzielczości, ponadto w rozszerzeniach można zawrzeć dodatkowe informacje, np. takie, które – ze względu na ograniczenia – nie zmieściły się w nagłówku czy tekście reklamy.

Rozszerzenia w mobilnych reklamach AdWords wyglądają teraz inaczej

Zmiany wprowadzone przez Google'a sprawiają, że część rozszerzeń w płatnych reklamach tekstowych na ekranach urządzeń mobilnych wygląda teraz inaczej – dotyczy to linków do podstron oraz rozszerzeń informacji w witrynie i rozszerzeń objaśnień. 

Linki do podstron publikowane są teraz w kafelkach, w poziomej linii. Bez problemu można je przesuwać palcem, by na ekranie pojawiły się kolejne linki do kolejnych podstron. Rozszerzenia informacji w witrynie i rozszerzenia objaśnień są natomiast teraz publikowane bezpośrednio pod tekstem reklamy i wyglądają po prostu jak dodatkowa linijka tekstu. Wszystko to sprawia, że nowości może nie są rewolucją, ale na pewno sprawiają, że reklama jest bardziej czytelna, przejrzysta i przyjazna odbiorcom.

Google AdWords eksperymentuje z reklamami w wyszukiwarkach

W ostatnich tygodniach widać, że Google AdWords intensywnie eksperymentuje z reklamami w wyszukiwarkach. Tylko w ostatnich tygodniach pisaliśmy już o:

Oczywiście, nie oznacza to, że zapowiedzi o poszukiwaniu nowych rozwiązań czy testy zostaną ostatecznie zrealizowane – Google bowiem na ten temat na razie milczy lub tłumaczy się komunikatami o bardzo ogólnej treści.

Podsumowanie

Płatne reklamy tekstowe publikowane w urządzeniach mobilnych przeszły metamorfozę. Nieco inaczej wyglądają teraz linki do podstron oraz rozszerzenia informacji w witrynie i rozszerzenia objaśnień. Linki do podstron publikowane są teraz w kafelkach, w poziomej linii. Rozszerzenia informacji w witrynie i rozszerzenia objaśnień są natomiast teraz publikowane bezpośrednio pod tekstem reklamy i wyglądają po prostu jak dodatkowa linijka tekstu. Wszystko to sprawia, że nowości może nie są rewolucją, ale na pewno sprawiają, że reklama jest bardziej czytelna, przejrzysta i przyjazna odbiorcom.

Przeczytaj także nasze inne teksty o możliwych zmianach w płatnych wynikach wyszukiwania (na razie w fazie testów):

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.