Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Na co zwracać uwagę, wybierając agencję od Google Ads?

Wielu przedsiębiorców zastanawiających się nad wypróbowaniem kampanii Google Ads chciałoby powierzyć jej prowadzenie najlepszym specjalistom w branży. Jednak na rynku obecnie funkcjonuje bardzo dużo agencji Google Ads jak wybrać odpowiednią?

Decydując się na powierzenie kampanii Google Ads zewnętrznej firmie, warto wcześniej poświęcić trochę czasu na przejrzenie i porównanie dostępnych na rynku ofert. Jak z wielu różnych propozycji wybrać tę najlepszą? Na co warto zwracać szczególną uwagę?

Kompetencje pracowników agencji Google Ads

Przede wszystkim warto upewnić się, że osoby odpowiedzialne za prowadzenie kampanii w agencji Google Ads mają odpowiednie umiejętności oraz doświadczenie. Najczęściej kompetencje pracowników potwierdza status Google Partner przyznany agencji. Aby go otrzymać, firma musi wykazać się skutecznością w prowadzeniu kampanii (Google ocenia ich zyskowność) oraz zatrudniać osoby, które potwierdziły znajomość systemu Google Ads w specjalnych testach przeprowadzanych przez Google. Dopiero dzięki współpracy z certyfikowanymi specjalistami agencja może ubiegać się o przyznanie statusu Google Partner. Tylko agencje Google Ads ze statusem partnera mogą wykorzystywać na swoich stronach loga programu Google Partners.


Źródło grafiki: Pomoc Google Ads


Doświadczenie agencji Google Ads

Google Ads – wcześniej Google AdWords – na świecie działa od 2000 roku. W Polsce reklama w wyszukiwarce Google funkcjonuje od ponad 10 lat. Dlatego przy wyborze agencji do prowadzenia kampanii Google Ads warto kierować się także jej doświadczeniem. Choć zmiany w Google Ads postępują z dnia na dzień, nadal ważne jest pełne zrozumienie całego mechanizmu systemu reklamowego Google oraz kierunku, w którym się on rozwija. Doświadczona agencja będzie w stanie spojrzeć na firmę i samą kampanię szerzej, a tym samym lepiej dobrać odpowiednie rozwiązania.

Aktualna wiedza o Google Ads

Jak wspomniano wyżej, dziś zmiany w systemie reklamowym Google postępują z niespotykaną wcześniej prędkością. Dlatego tak ważne jest, by agencja od Google Ads wykazała się nie tylko szeroką, ale i aktualną wiedzą. Jej potwierdzeniem mogą być certyfikaty wystawiane przez Google (pisaliśmy o nich wyżej) – przyznawane są tylko na rok, więc trzeba je aktualizować. Status Google Partner oznacza, że agencja może się takimi aktualnymi certyfikatami pochwalić. Inną przesłanką świadczącą o tym, że agencja jest na bieżąco ze wszystkimi wprowadzanymi przez Google zmianami, może być firmowy blog z tematycznymi wpisami. Jeśli agencja organizuje szkolenia z Google Ads, także możemy przypuszczać, że wiedza jej pracowników jest aktualna.

Warunki współpracy z agencją

Kolejnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę, są warunki współpracy proponowane przez agencję. Wiele firm wiąże ze sobą swoich klientów skomplikowanymi umowami z długim okresem wypowiedzenia. Podpisanie takiej umowy zobowiązuje do korzystania z usług agencji nawet wtedy, gdy nie jesteśmy z niej zadowoleni. Dlatego warto szukać firm, które nie wymuszają tego typu deklaracji. Istotny jest również sposób rozliczania z agencją – wiele z nich wystawia zbiorcze faktury na środki przeznaczone na kliknięcia oraz opłatę za obsługę kampanii. W takim wypadku nie wiadomo tak naprawdę, czy wszystkie deklarowane środki zostały wpłacone na konto Google i wykorzystane na wyświetlenia reklam i kliknięcia.

Sposób prowadzenia kampanii

Przy pierwszym kontakcie z agencją warto dopytać również o to, czy na potrzeby prowadzenia kampanii zakładane jest oddzielne, dedykowane konto Google Ads. Wiele agencji upraszcza sobie pracę i zarządza kampaniami dla wielu różnych klientów z jednego konta. Jest to działanie, które może obniżać wyniki kampanii i podnosić koszt kliknięć, ponieważ algorytmy Google prognozując skuteczność kampanii biorą pod uwagę historyczne dane dotyczące całego konta. Kolejną sprawą, o którą warto dopytać, jest proces optymalizacji kampanii – jak często ktoś zagląda na konto i sprawdza, czy wszystkie reklamy się wyświetlają? Czy analizie poddawane są słowa kluczowe powodujące wyświetlanie reklam? Czy agencja przygotowuje raporty z wynikami kampanii i udostępnia je swoim klientom? Czy rezultaty kampanii będą monitorowane za pomocą połączonego z Google Ads konta Google Analytics?

Kontakt z agencją

Sprawą prozaiczną, ale niezmiernie istotną, jest jakość kontaktu, jaki nawiążemy z daną agencją. W trakcie prowadzenia kampanii Google Ads zdarzają się momenty, w których zmiana treści reklam czy utworzenie nowych jest kluczowa z biznesowego punku widzenia. Warto wtedy wiedzieć, że w agencji jest ktoś, kto może zająć się wdrażaniem zmian w stosunkowo krótkim czasie od ich zgłoszenia. Dlatego jeszcze przed podjęciem współpracy można dopytać, czy agencja wyznacza jedną, konkretną osobę do zarządzania kontem danego klienta. Łatwy i szybki kontakt z kompetentną i wprowadzoną w temat osobą może zaważyć na skuteczności całej kampanii oraz wpłynąć znacząco na klimat całej współpracy z agencją.

Opinie dotychczasowych klientów

Przed nawiązaniem kontaktu z wybraną agencją, warto także sprawdzić jej portfolio. Jakie firmy korzystały do tej pory z jej usług? Czy agencja publikuje na swojej stronie opinie swoich klientów? Czy można je znaleźć także na Facebooku albo w Google Moja Firma? Choć opinie w sieci są w większości anonimowe (co oznacza, że mogą być nieco zmanipulowane), na pewno warto sprawdzić ogólną ocenę agencji z nich wypływającą.

Podsumowanie

Na rynku działa mnóstwo agencji marketingu internetowego zajmujących się także prowadzeniem kampanii Google Ads. Aby wybrać tę, której zlecimy zarządzanie własnym kampaniami, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii, a więc:

Tym, co powinno od razu zaniepokoić, jest obiecywanie przez agencję konkretnych wyników kampanii (np. w postaci liczby konwersji). Obecnie system Google Ads działa w taki sposób, że nikt nie jest w stanie przewidzieć dokładnych wyników kampanii przed jej uruchomieniem. Co ważne, aby wyciągnąć pierwsze wnioski, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Nowe kampanie potrzebują kilku tygodni, a czasem miesięcy, aby się „rozkręcić” i przynosić zadowalające efekty. Dlatego obietnice błyskawicznego zysku i zwrotu z kampanii mogą budzić uzasadnione obawy. 

W przypadku wątpliwości i dodatkowych pytań dotyczących wyboru agencji Google Ads, zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami: tel. 538-101-900, mail: kontakt@adpresso.pl.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.