Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Nowe dane o wynikach kampanii Google Shopping dostępne w Google Ads

28—10—2019

W panelu Google Ads w widoku kampanii pojawiły się nowe kolumny ze szczegółowymi danymi dotyczącymi konwersji. Gdzie ich szukać i jakie informacje możemy dzięki nim uzyskać?

Nowe kolumny pojawiły się w kampaniach Google Shopping. Dzięki nim można uzyskać bardziej szczegółowe dane o zakupach zrealizowanych przez użytkowników w sklepie po kliknięciu w reklam, m.in. takie, jak średnia wielkość koszyka, czyli średnia liczba zakupionych produktów albo średnia wartość zamówienia.

Gdzie znaleźć nowe dane?

Aby w wynikach kampanii Google Shopping zobaczyć nowe informacje o zakupie (tzw. dane koszyka), należy na poziomie grupy reklam kliknąć w widoczny nad tabelą przycisk „Kolumny”, a następnie wybrać opcję „Modyfikuj kolumny”.


Po kliknięciu strzałki w sekcji „Konwersje”, pojawią się nowe kolumny do zaznaczenia: „Zamówienia”, „Średnia wielkość koszyka”, „Średnia wartość zamówienia”, „Koszt własny sprzedaży”, „Zysk brutto”, „Przychody”. Aby dodać je do tabeli, należy zaznaczyć pole widoczne przy każdej nazwie i zatwierdzić wybór, klikając „Zastosuj” na samym dole.

Co oznaczają nowe wskaźniki dodane przez Google? Co trzeba zmienić w śledzeniu konwersji, aby dane koszyka były widoczne w raportach?

Jak skonfigurować raportowanie konwersji z danymi koszyka?

Aby szczegółowe informacje o koszyku były widoczne w raportach dostępnych w panelu Google Ads, śledzenie konwersji w sklepie internetowym musi odbywać się za pomocą globalnego tagu witryny Google. W kodzie należy zainstalować dodatkowe parametry, pamiętając o tym, by były one zgodne z danymi z pliku produktowego dodanego do Google Merchant Center. Szczegółowe instrukcje dotyczące konfiguracji globalnego tagu witryny (także za pomocą Google Tag Manager) dostępne są na w artykule Centrum Pomocy Google Ads: „Konfigurowanie i testowanie raportowania konwersji z danymi koszyka”.

O czym informują nowe dane koszyka w kampaniach produktowych?

Nowe wskaźniki widoczne będą w panelu Google Ads na poziomie kampanii, grupy produktów, grupy reklam oraz w edytorze raportów. Co dokładnie można z nich wyczytać?

  • Zamówienia – podana tu liczba oznacza transakcje zrealizowane po kliknięciu w reklamę;
  • Średnia wielkość koszyka – informuje o średniej liczbie produktów w koszyku zamawianych po kliknięciu w reklamę. Google oblicza ją dzieląc łączną liczbę zamówionych produktów przez liczbę zamówień;
  • Średnia wartość zamówienia – iloraz łącznej kwoty przychodów ze wszystkich transakcji i liczby zamówień po kliknięciu w reklamę;
  • Przychody – łączna kwota przychodu z transakcji zrealizowanych po kliknięciu w reklamy. Google wylicza ją sumując ceny wszystkich produktów w koszyku.

W edytorze raportów w panelu Google Ads (dostępny w górnym menu, obok ikony klucza francuskiego) można także dodać do tabeli kolumnę „Przychody z produktu” i podzielić łączny przychód na konkretne produkty dostępne w sklepie.

Podsumowanie

Dostępne od niedawna w panelu Google Ads nowe dane koszyka pozwalają przeanalizować wyniki kampanii nie tylko pod kątem zysku, ale także pod kątem struktury zakupów. Jeśli za pomocą kampanii Google Shopping promowana jest tylko część asortymentu, nowe informacje o zawartości koszyka mogą np. być wskazówką na temat tego, jakie jeszcze produkty warto dodać do kampanii. Szczegółowość nowych raportów będzie zależała od tego, jakie parametry zostaną podane podczas konfiguracji globalnego tagu witryny.

Więcej informacji o raportowaniu konwersji z danymi koszyka można uzyskać w Centrum Pomocy Google Ads – na odpowiedniej stronie internetowej lub pod numerem telefonu 800 702 380.

Słowa kluczowe

  • dane koszyka
  • google shopping

Najnowsze artykuły

Reklamy na Youtubie z nowymi rozszerzeniami

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach video na Youtubie.

Google Ads: dlaczego warto zastrzec nazwę firmy jako znak towarowy?

Obniżenie stawek za kliknięcie w reklamę Google Ads aż o 65 proc. w ciągu kwartału? Takie korzyści odniósł jeden z hoteli, który zastrzegł swoją nazwę jako znak towarowy.

Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Reklamy produktowe mają być wyświetlane także na YouTube - na stronie głównej serwisu oraz wśród wyników wyszukiwania. Dostępne będą też nowe rozszerzenia.