Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe dane w raportach dotyczących Wyniku Jakości

Do danych dotyczących Wyniku Jakości można teraz dodać dodatkowe kolumny z historycznymi informacjami, dotyczącymi słów kluczowych: „Wynik Jakości”, „Przewidywany współczynnik klikalności”, „Trafność reklamy” oraz „Ocena jakości strony docelowej”. Analiza obecnych i historycznych wyników pozwoli reklamodawcom na skuteczniejszą optymalizację kampanii Google AdWords.

Wynik Jakości dotyczy szacowania jakości reklam, strony docelowej oraz słów kluczowych. Takie parametry jak „Przewidywany współczynnik”, „Trafność reklamy” oraz „Ocena jakości strony docelowej” można obecnie sprawdzić w odpowiednich kolumnach oraz po kliknięciu w symbol dymka, który umieszczony jest w kolumnie „Stan”. Obecnie Google udostępnia także kolumny z danymi historycznymi. Porównanie tak szczegółowych danych pozwoli na sprawdzenie, które obszary wymagają poprawek, a to oznacza skuteczniejszą optymalizację kampanii Google AdWords.

Co składa się na Wynik Jakości?

Na Wynik Jakości – podawany w skali od 0 do 10 – składa się ocena przewidywanego współczynnika klikalności (CTR, czyli click-through rate – stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby wyświetleń tej reklamy na dane słowo kluczowe), trafność reklamy (stopień dopasowania słowa kluczowego do treści reklamy) oraz opinia o stronie docelowej (w tym ocena czytelności strony, powiązanie treści ze słowami kluczowymi czy jej przejrzystość). Dobry Wynik Jakości ma znaczenie, ponieważ wpływa na niższe ceny za kliknięcie i lepsze pozycje reklam wśród płatnych wyników wyszukiwania.

Historyczne dane dotyczące Wyniku Jakości - co oznaczają?

Historyczne dane dotyczące Wyniku Jakości pozwalają sprawdzić, jak w przeszłości kształtowały się wartości dotyczące samego Wyniku Jakości oraz pozycji, które się na niego składają („Przewidywany współczynnik”, „Trafność reklamy” oraz „Ocena jakości strony docelowej”). Dane te dostępne będą w czterech nowych kolumnach: „Wyn. Jak. (hist.)”, „Ocena jakości strony docelowej (hist.)”, „Trafność reklamy (hist.)” i „Przewidywany CTR (hist.)”. Aby nowe pozycje dodać do wyświetlanych kolumn, wystarczy w zakładce „Słowa kluczowe” kliknąć na przycisk „Kolumny”, wybrać opcję „Modyfikuj kolumny”, a następnie wybrać dane dotyczące Wyniku Jakości. Google podaje, że dane historyczne nie będą dostępne dla dat wcześniejszych niż 22 stycznia 2016 roku.

Podsumowanie

Do danych dotyczących Wyniku Jakości można teraz dodać dodatkowe kolumny z historycznymi informacjami, dotyczącymi słów kluczowych: „Wynik Jakości”, „Przewidywany współczynnik”, „Trafność reklamy” oraz „Ocena jakości strony docelowej”. Ich analiza oraz porównanie z obecnymi danymi pozwalają reklamodawcom na skuteczniejszą optymalizację kampanii Google AdWords. Warto przypomnieć, że dobry Wynik Jakości skutkuje niższą ceną za kliknięcie oraz lepszą pozycją reklam wśród płatnych wyników Google AdWords. Dlatego warto pracować nad jak najwyższym Wynikiem Jakości m.in. poprzez umieszczenie słów kluczowych w reklamie, poprawienie tekstów i architektury informacji na stronie internetowej, odpowiednie oznaczenie nagłówków w serwisie czy sukcesywne poprawianie treści reklam.

Przeczytaj więcej w tekście: Co ma wpływ na Wynik Jakości w kampanii Google AdWords i jak go poprawić?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.